![]() |
vrliefd op mn beste vriendin
Heeej
Ik denk al een tijdje dat ik lesbi ben. Dat gevoel is versterkt doordat ik volgens mij verliefd ben op mn beste vriendin. Ik ken haar pas een halfjaar, want ik zit nu in de brugklas. Op mn feestje hebbe we wel samen in een bed geslapen en ik had soms zin om haar te zoenen maar dat durf ik niet en ik durf het haar ook niet te vertellen omdat ik bang ben voor haar reactie. Ik ben nu elf en zij is twaalf. Kunnen jullie mij raad geven? Daag, ikke |
Ik zou haar eens vragen wat ze zelf vind van lesbiennes :)
Mss valt je vriendinnetje ook wel op meisjes :) ik ben zelf bi en werd lang geleden voor t eerst verliefd op een meisje. ik heb het haar nooit verteld want zij viel alleen op jongens :) |
hoe verliefd kun je zijn op je 11e? :confused:
En hoe zeker kun je weten dat je lesbisch bent op je 11e? Anyway: de tip van hierboven is wel een goede, al vraag ik me af of iemand van 12 uberhaupt weet wat lesbisch betekent :s |
Gewoon afwachten, je bent pas elf:) Soms word je maar eens in je leven verliefd op een meisje, je kan op je elfde nog niet echt goed weten hoe dat allemaal verder gaat. Maar natuurlijk kun je aan haar vragen wat zij vindt van lesbiënnes, beetje polsen en zo:)
|
Probeer eens met haar een gesprekje aan te gaan of homoseksualiteit. Vertel dat je ooit had gelezen over meisjes die op andere meisjes vallen en vraag of zij dat kan begrijpen.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien, liefde=onzekerheid. Je kan het net zo goed zeggen. Kans bestaat dat ze het al 'vermoedt', en als je zo gaat lopen doen gebeurt dat zeker. Hopen dat de verliefdheid over gaat is makkelijker als je het verteld hebt en het daadwerkelijk onbeantwoord blijft. |
Ik denk dat je beter kunt wachten met een relatie op je 11e. Ik denk ook dat andere mensen van jouw leeftijd heel moeilijk gaan reageren als je zegt dat je verliefd bent op je beste vriendin. Misschien is dit eenmalig(je verliefdheid), en misschien ook niet, maar je bent nog erg jong.
Als je er toch heel erg mee zit, ga dan naar iemand die je vertrouwt, je vader of moeder, vertrouwenspersoon op school, zo iets. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
O n d e r k o f f e r g e s p o t !
|
Citaat:
Jij bent je tijd vér vooruit, je gedraagt je als iemand van tachtig! |
Citaat:
|
liever als alle andere
|
Ik zal je gevoel voor jezelf houden tot je rond de 17 bent. Als je dan nog steeds lesbie bent sla je in ieder geval geen modderfiguur dan, als je denkt het wel te zijn en haar probeert te zoenen, terwijl je het gewoon niet bent.
|
Citaat:
|
Laat die leeftijd toch even vallen. Het kan best zijn dat dat meisje iets ervaart dat ze denkt dat dat liefde is maar.
Citaat:
|
ik moet wel ff zegge, aangezien de reacties,
ik heb wel al eens gezoend (ja, echt gezoend) op mn negende ik heb haar wel al eens verteld dat ik denk dat ik lesbie ben, maar daar reageerde ze niet echt op. bdankt voor alle reacties die al zijn gweest! |
Met die opmerking probeerde ik alleen maar aan te geven dat een kind van 11 echt wel het verschil kent tussen lesbisch en hetero, en ze ook zeker wel weten wat verliefd zijn is. Ookal is het 'puppylove'.
Snoopy deed alsof ze totaal onwetend zijn. Ik beweer nergens dat ze al lang en breed gepaald worden, Meph. |
Lesbies? Lesvies!
|
ach elke verlieftheid gaat over je moet het gewoon wat tijd gunnen!
(zo en dat komt van een veteran onzinner ) |
Citaat:
je bent 11, nog tijd zat. je zit in ontwikkeling met je eigen lichaam en daar komen soms gevoelens bij kijken die je helemaal niet weg hoeft te stoppen, maar waar je jezelf ook niet op vast moet pinnen. relax. |
Ik sluit me aan bij de dingen die al gezegt zijn:
Probeer een beetje bij haar te polsen hoe ze er over denkt (of probeer het gewoon). Wordt het niks? Ach er zwemmen meer mooie vissen in de zee, en je hebt nog een heel leven voor je :) Mocht je trouwens ooit de sterke behoefte hebben om met meer lesbische/homoseksuele/biseksuele jongeren in contact te komen moet je eens naar www.expreszo.nl gaan. Daar lopen wat meer jongeren rond die met hetzelfde "probleem" zitten, en het forum is best ok (y) |
Citaat:
En ja, pols anders even over hoe zij denkt over vrouwen. |
ik vind vooral de poll van toegevoegde waarde.
|
Ik zal je 1 hele goeie hint geven. Ik ben bi had het toen een x gezegt op het werk en echt (bijna) IEDEREEN had zoiets van iewhl en zette 2 a 3 stappen naar achteren! Ik ben toen heel tactisch (al zeg ik het zelf) te werk gegaan. Ik zeg zo tegen ze van luister jullie zijn hetero dat wil niet zeggen dat jullie elke man bespringen, toen zei ik van nou ik val op beiden maar dat betekent niet dat ik elk wijf zomaar bespring! Daar konden ze zich heel goed in vinden en geen prob meer ermee. Tuurlijk 1 collega (waark prive mee omging en nog steeds mee omga) moest op het begin ff denken en vroeg me ook op wat voor soort ik viel, dat heb ik haar gezegt en sindsdien is er geen prob meer.
Ik geef dus als tip zeg gewoon dat je denkt dat je op alleen maar op meiden valt en als ze je uitscheld (wat ik niet gok) en achteruit springt zou ik gewoon zeggen dat ik dat (probleem) heb betekent niet dat ik iedereen nu bespring. Owh jah en voor de mensen die zeiken omdat ze (pas) 11 is! Ik zat al te tongen op men 7e a 8e wel met een gozer maar dat boeit toch geen f*ck??? Misschien dak daardoor redelijk vaak hoor dak goed tong :bloos: :P |
Citaat:
Edit: je hebt al bewezen dat je het best kan :). Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: