![]() |
Urban: leuk of boring?!
Hoe leuk is hiphop, r&b en rap volgens jullie en waarom?
I wonder! :D |
heel leuk! :D
|
|
ik vind de hiphop met rock invloeden best leuk...
maar 95% is hetzelfde, rap is al jaren geleden uitgemolken tot op het bot. er valt uiteraard nog wel wat nieuws te bereiken in het muziekgenre maar laat dan alsjeblieft dat horen en niet weer telkens dezelfde shit. |
snot
|
jeuk
|
Citaat:
Hip hop is de shit, gaat geen dag voorbij zonder harde pompende beats en niggaz uit mijn speakers. |
ik vind de meeste hiphop, r&b en rap helemaal niet leuk!
|
Urban is wel tof.
|
Ik waardeer meer en meer hiphop de afgelopen jaren. Mijn favoriete genre is het niet, maar ik laat graag mijn hoofd meedeinen op de beats van sommige hiphopartiesten.
|
Ik ken eigenlijk niet zo veel gave hip hop. Dat zou er toch wel moeten zijn?
|
Dat is er zeker.
|
Maar om voorbeelden hoeven we zeker niet te vragen? ;)
|
o.a cLOUDDEAD (Y)
|
Hebrew CRUNK!
|
ik krijg altijd jeuk van t woord urban..urban betekend toch letterlijk stedelijk? is hiphop en arrenbie dan de enige muziek die uit de stad komt ?
|
Ik heb dat bij de woorden 'betekend' en 'arrenbie'.
Ik houd zelf o.a. van Madlib, Jurassic 5, The Roots, Outkast, N.E.R.D. en ik ken helaas heel veel dingen niet of nauwelijks. Oh, ik houd ook van Prefuse73 maar ik weet niet of dat onder hiphop valt. Ik zou Surrounded By Silence op zich wel een hiphopplaat noemen. |
hatelijk
|
Citaat:
|
Ik heb nu liquid swords opstaan en dat trek ik fuckin goed. Urban? What the fuck is dat?
|
Ik luister Jurassic 5, De la soul, immortal technique, NERD en morcheeba en dat is me voorlopig wel urban genoeg.
|
Citaat:
Eerste categorie: Black Star (Mos Def & Talib Kweli, essentiëel!) The Pharcyde A Tribe Called Quest (al valt dus lang niet alles van deze groep voor mij in de gewenste 'hoek') Gang Starr (Guru & Dj Premier) Tweede: Oude Mobb Deep (Shook Ones pt.2, album The Infamous) Instrumentaal: Dj Shadow En ja, dus ook nog zoekende... |
It's all about Tragedy Khadafi the Foul Mahdi, 252 Arab Nazi whut whut.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...edykhadafi.jpg |
Citaat:
Urban is gewoon de bubblegum voor hiphop; wat Highschool was voor Rock n Roll, wat punkpop is voor punk & HC. |
hiphop is de kk hardste.
|
Citaat:
Verder vind ik dat de hele hiphop-scene zich soms iets te serieus neemt met dat hele bling en gangstah. Doe mij maar de oldskool hiphop ala de la soul, grandmaster flash, a tribe called quest, public enemy etc. |
Als je - goeie! - Nederlandse hiphop kan waarderen, moet je 0118-VIER eens checken. Hun EP "Harde schijf" stond heel lang gratis op hun site (0118hiphop.nl) maar nu niet meer.. Valt eventueel wel te uploaden, als iemand interesse heeft (neem aan dat dat oké is, als ze 'em zelf ook gratis online hadden staan).
|
Citaat:
Het is niets nieuws. Hip hop is ghetto CNN. |
Doorgaans dat tweede, hoewel die kerel met zn Sun Tzu er wel tof uit ziet ;)
Afrika Bambaataa vind ik trouwens wel leuk |
Urban is trouwens een onterechte verzamelnaam. R&B staat te ver weg van rap/hiphop tbhtbh.
|
Citaat:
Ja ik heb wel urban interesses, maar voornamelijk op het gebied van hip-, neder- en triphop. Ik zal echter niet snel een urban event bezoeken en hou me niet bezig met uiterlijkheden eromheen. |
|
xD
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hahahah
|
Citaat: