![]() |
Thee in een thermosfles
Ik heb net een nieuwe thermosfles. Handig voor hoorcolleges enzo :) Maar als ik er drank in doe, smaakt dat enorm naar kunststof, van die thermosfles natuurlijk... Hoe kom ik van die vieze smaak af?
Ik heb al wel gezien dat je met vaatwastabletten aanslag uit de thermosfles kunt halen, maar dat is bij mij dus niet het geval... Het gaat me alleen om die viezige plasticsmaak. Ik ben benieuwd! |
Ik zou zeggen: schoonmaken en weken met heet water en afwasmiddel.
|
kun je in een plastic termosfles wel hete dingen doen
|
waar is het anders een thermosfles voor :D
|
heb je em wel eerst afgewassen voor gebruik?
offtopic:mensen die thee uit een thermosfles zuipen tijdens college zijn irritant. |
een thermosfles is toch altijd van metaal :confused:
en dan bedoel ik natuurlijk het binnenste stuk, niet de buitenkant die is vaak wel van plastic |
Die viezige plasticsmaak zijn weekmakers! Deze thermosfles is mischien niet zo goed voor je omdat weekmakers nu eenmaal niet het gezondste aspect van onze technische vooruitgang zijn.
|
Citaat:
|
Wat heel goed werkt zijn van die tabletjes waar je je kunstgebit mee schoon kunt maken erin te doen met wat water en dan een dagje laten staan en hij is brandschoon.
|
Citaat:
|
Het lijkt me sowieso nutteloos om weekmakers in een thermosfles te stoppen, weekmakers maken kunststof soepel en een thermosfles wil je toch niet van soepel materiaal hebben maar van stevig materiaal.
Als de thermosfles wel goed schoon is: misschien helpt het om een keer heel sterke thee erin te doen en dat een nachtje te laten zitten. Dan smaakt-ie daarna naar 'gebruikte thermosfles' ipv 'nieuwe thermosfles'. |
Schoonmaken met azijn wil ook nog wel eens helpen, alleen smaakt ie dan wel daarna. Dat kan je wegkrijgen door water te koken en dat er een tijd in laten staan. Zo heb ik mijn waterkoker ook plastic-smaak-vrij gekregen :)
|
gewoon een thermosfles kopen van goede kwaliteit, en niet bij aldi/lidl/bloker/xenos enz enz enz!
|
Dat dilemma heb ik ook altijd als ik water in de koelkast wil zetten, maar als ik zo'n plastic kan te fanatiek afwas smaakt alles weer naar zeep. Het zit vast deels TUSSEN DE OREN. Wat een narigheid ook allemaal.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51. |