![]() |
Welke camera heb je en hoe bevalt ie?
Voor mij meteen een topic om in te spieken voor m'n nieuwste aankoop en ik ben ook gewoon benieuwd. Dus vertel maar :)
|
ik heb een canon digital ixus 430 en een powershot a80 maar die zijn inmiddels nogal verouderd :p
Maar ze bevallen prima, met de camera's van tegenwoordig kan voor de vakantiekiekjes toch niet heel veel mis zijn? |
canon powershot a520
niet echt tevreden over, maar het werkt wel totdat ik een dikke spiegelreflex koop |
Een eos350 met een hoop lenzen enzo maar dat zal wel niks voor jou zijn. :p
|
|
Citaat:
|
Canon Ixus 430 en EOS 350D.. De Ixus is lekker klein en makkelijk. EOS is dan nog lichtgewicht voor een dslr en erg veelzijdig, maar daar moet je dan wel zin in hebben. Snapshots zijn makkelijker met de Ixus.
Als ik een toestel aan mag raden; Canon Ixus 800IS. Niet te duur en erg goed voor een compact (y) |
al 1.5jaar panasonic lumix fx 9. goeie shit. (y)
maar na 1.5 jaar misschien wel tijd voor n nieuwe. |
Canon powershot a310. Al 2.5 jaar, fijn ding!
|
Sinds 2 weken de nieuwe Sony A-100 camera.. nog hoop aan het uitvinden er mee, voorlopig nog de 2 standaard lenzen der bij..
En mijn K800i voor de standaard kiekjes, werkt best. |
Canon powershot 710. Fijn ding(Y)
|
canon powershot s45. fijn dingetje. erg stevig ook. maar wel al vrij oud (ong 3,5 jaar)
|
een medion nogwat, maakt opzich wel redelijk leuke foto's zeker voor de prijs en leeftijd.
|
canon ixus 50. zeer leuk opstapje naar de spiegelreflex (y).
|
Een Canon A95 en die bevalt prima (mede door het kantelbare scherm). Verder voor dagelijkser gebruik mijn SE K750i en die bevalt ook vrij goed (maar heeft natuurlijk niet dezelfde kwaliteit) omdat je nu niet altijd met zo'n vrij grote camera (vergeleken met de meeste kleine toestelletjes die de meeste mensen tegenwoordig kopen) kan rondlopen.
|
http://www.quesabesde.com/camdig/not...der_D530_2.jpg
Voigtlander D530. Bevalt goed, genoeg instellingen, goede lens. |
Canon powershot a530
prima ding, makkelijk in het gebruik en maakt goede foto's (Y) en niet te duur in verhouding. |
Canon Powershot A700. Ben er erg tevreden mee. Goeie foto's qua scherpte en kleur. Lekkere zoom (6x opt.) en een flinke lcd-display.
Een optische zoeker, Balance, kan inderdaad handig zijn als het erg licht buiten is. Die van mijn camera is echter niet goed. Je ziet minder door de zoeker dan er uiteindelijk op de foto komt, dus meestal gebruik ik het schermpje. |
Ik heb er inmiddels al een gekocht, de Canon Ixus 60.
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar reacties, dus niet ineens stoppen met reageren :o |
Citaat:
|
FujiFilm Finepix S5500.
Hij bevalt me prima, maar ik wil denk ik toch upgraden naar een digitale SLR. Nikon D70 lijkt me wel wat. |
Nikon D50
|
Konica Minolta DiMAGE G600
6 megapixels jaar oud mooie, scherpe foto's maakt zeer mooi macro-foto's bevalt zeer goed! |
-Nikon coolpix 4600 (geloof ik)
4 mp Bevalt goed, maakt veel betere foto's dan de vergelijkbare Canon van mijn zusje. Mooie scherpe foto's en met een accu ipv batterijen (Y) -Nikon D50 + 18-55 kitlens 6 mp Bevalt ook heel goed, vrij handig te bedienen, mooie foto's. Enige nadeel is dat ik er niet uitkom hoe ik de witbalans instel :/ Als iemand me dat kan vertellen? :o |
heb een canon A70 (of A75 weet ik ff niet meer) digitaal.
hij bevalt me echt super goed!! we zwaar want zitten 4 batterijen in, maar wel super fijn! als ik met die van vrienden zit dan denk ik toch maar, wat heb ik toch een fijne want deze is echt irri:P!! een aanrader dus (niet de goedkoopste trouwens, toen ik m kocht €260,- via internet.) groetjes Tess |
uh, een analoge camera zonder duidelijk merk :o
Maar hij doet het wel goed. Ik gebruik m alleen nauwelijks meer, omdat iedereen altijd een digitale camera mee heeft en ik daar dan foto's mee maak. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |