![]() |
haar uitval :?
ik heb echt heel veel last van haaruitval, ik kan er gewoon plukjs uittrekken zonder veel kracht, maar ik heb dat al een tijdje en heb nog geen kale plekken ofzo, maarjah kan het zijn door vitamine b tekort? naja weten jullie misschien hoe ik er vanaf kom dus wat ik kan doen of wat het kan zijn?
xx |
Komt door de tijd van 't jaar denk ik. Ken er meer die er last van hebben.
|
Op jouw leeftijd al haaruitval, betekend meestal dat je een ernstige ziekte onder de gelederen heb! ;)
|
Citaat:
:rolleyes: :nono: |
ik denk ook dat het aan de tijd van het jaar ligt.
had er zelf ongeveer 2 maand last van. nu is het weer normaal. of stress. dat kan natuurlijk ook. |
Ik heb dat ook gigantisch erg, en dan het hele jaar door. Mijn moeder vindt het vreselijk al die haren. Mijn jas, trui etc zitten ook altijd helemaal onder. Dat vind ik dan nog niet eens zo erg, ik vind het wel vervelend dat andere mensen, zoals bij mijn vriend thuis, klagen dat ze haren vinden als ik er een keer ben geweest.
Dus ik ben benieuwd of iemand nog goede tips weet... :) |
Citaat:
of misschien een keer naar je huisarts gaan om te kijken of hij nog oplossingen weet? |
Ik heb het ook heel erg gehad, is nu nog steeds wel veel maar een stuk minder.
Bij mij werd bloed geprikt, bleek dat ik bloedarmoede had. Een tekort aan ijzer en zink in mijn bloed, ik moest pillen slikken voor ijzer en een heel smerig drankje drinken voor zink. Heb het niet lang volgehouden want voornamelijk dat drankje kreeg ik niet door mn keel. Maar heb ook advies gekregen van een dermatoloog: sebamed shampoo gebruiken, kreeg ook nog een flesje speciale olie die ik in mn haar moest doen. Dus mijn advies: ga langs de dokter, laat je doorverwijzen naar de dermatoloog, dan kan het vast woren verholpen! (Met een beetje doorzettingsvermogen ;) ) |
Dat kan toch ook komen doordat je te weinig eet?
|
1 het is belangerijk dat je een goed voedingspatroon hebt
2 je moet geen ijzer zink weetikwat tekort hebben 3 geen ziektes Als dat allemaal oke is, kan je een homeopathisch supplemetn gebruiken en milde shampoo. Heeft mn zusje erg goed geholpen. selencin heette t volgens mij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
En haren maar thuis wassen, want een verstopt doucheputje is ook niet fijn.
|
Ga naar de dokter en doe iets aan je eetstoornis. Dan komt het vast weer goed. Zo niet, kan de dokter vervolgens kijken of het niet iets anders is...
|
Door een tekort aan vitamine B1 en B6 kun je inderdaad haaruitval krijgen. Ik meen me idd te herinneren dat je onvoldoende eet, het kan zijn dat je een tekort aan B-vitamines hebt opgebouwd. Op korte termijn kun je dat gewoon oplossen met een vitamineB-pil, multivitamine pil of multivitamine drankje. Op langere termijn moet je natuurlijk gewoon weer goed gaan eten, maar dat weet je vast al wel.
Een tekort aan eiwitten kan ook haaruitval veroorzaken, maar dan moet het wel een groot tekort zijn (dat gebeurt bijvoorbeeld in derdewereldlanden waar mensen niets anders dan mais, aardappels of rijst eten). Als je een tekort aan eiwitten hebt kun je dat alleen oplossen door goed te gaan eten. Maar het is ook normaal dat mensen in de herfst meer haaruitval hebben dan in de rest van het jaar. Dat komt doordat zonlicht de haargroei stimuleert (de groei van nagels trouwens ook, misschien heb je wel eens gemerkt dat je die 's zomers vaker moet knippen dan 's winters). Dat kun je dan merken aan dat er meer haren op je kleren en in je borstel blijven zitten. Het is niet 'normaal' dat je dan plukjes haar zonder moeite uit kunt trekken. |
Citaat:
|
Citaat:
een plukje vind ik trouwens nog niet zo raar. had ik in ieder geval wel vaker (periode met erge roos ed - en nu een beetje, idd met de herfst..). het moet wel een uitzondering blijven natuurlijk. |
Ik heb het ook gehad.
Tijdje vitamine B-complex slikken en het gaat snel weer goed (y) |
Ik heb dat ook een tijd gehad en ik ben naar de huisarts geweest. Het bleek een schimmel (ofzo) en ik kreeg shampoo mee. Daar moet je elke keer je haar mee wassen en dan gaat t vanzelf over.
|
Citaat:
Ik eet zowiezo genoeg, eerder te veel. Maar misschien wel te weinig zink. Dat zou ik dan is op moeten letten. Om hiervoor naar de dokter te gaan vind ik een beetje overdreven. Het is wel vervelend maar een dokterbezoek vind ik het niet waar. Mijn haar wordt niet dunner ofzo. |
Citaat:
Ik eet zowiezo genoeg, eerder te veel. Maar misschien wel te weinig zink. Dat zou ik dan is op moeten letten. Om hiervoor naar de dokter te gaan vind ik een beetje overdreven. Het is wel vervelend maar een dokterbezoek vind ik het niet waar. Mijn haar wordt niet dunner ofzo. |
Mensen die een flinke bos haar hebben, hebben sowieso meer haaruitval dan andere mensen, want elke dag valt een percentage (en dan 0,0001 % ofzo) van je haar uit, dus hoe meer haar je hebt, hoe meer haaruitval.
|
beetje offtopic maar in welke voedingsmiddelen zit zink oa? :bloos:
|
Citaat:
'In Nederland zijn geen gevallen bekend van mensen met symptomen van een tekort aan zink.' Ik weet dan ook niet waarom gurl19 aan een zinktekort denkt. |
Citaat:
Het komt niet veel voor, omdat zink in veel voedingsmiddelen zit (die vaak gegeten worden). Maar bij mensen met verminderde resorptie of een verhoogde behoefte kan er wel gevaar voor zinktekort zijn. Of bij zinkverlies, door bijv. alcoholmisbruik of medicijnen. |
Ik wist ook niet waar zink in zat haha.. Maar nu dus wel en ik eet wel normaal brood enzo. Ik wou het zelf even opzoeken en kijken naar mijn eetpatroon maar dit is dus niet bij mij van toepassing. Ik heb overigens ook geen extreme dik haar.
|
Citaat:
een vitamine B1 tekort heb je gauwer. |
Citaat:
|
Ik eet geen vlees en heb het ook gehad. Het kan inderdaad komen door een ijzertekort/ vitamine B(12).
Ik heb het nu niet meer en heb een tijdje vitamine (b12)pillen geslikt. Ik zou ook gewoon even langs je arts gaan, kan geen kwaad toch? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54. |