![]() |
Music taste linked to drug use
Citaat:
En 2500 personen interviewen is ook niet erg veel vind ik.. |
tja elke muziekscene heeft zijn eigen drugs.
dat lijkt me bekend. |
Citaat:
Wat Pete zegt ben ik het niet helemaal mee eens, beleving / belevingswereld en smaak hangen samen; doordat je iets mooi of lelijk vind kom je op een gegeven moment in bepaalde kringen terecht, en krijg je dus die 'scene' mee. Waar ik mijn vraagtekens bij zet, is of je dit onderzoek niet om moet draaien; niet "welke muziekfans gebruiken welke drugs", meer "welke drug hoort bij welke muziekstijl?", uitgaande van voorgaande statement dat muzieksmaak omgeving beinvloed. |
Citaat:
|
Bladiebla onderzoek, redelijk interessant maar er valt niks mee te behalen behalve hokjesdenken.
|
Citaat:
|
gevonden
Dankjewel :) (niet erg nuttig though, ik wilde even een bezoekje brengen aan de genoemde site) |
tja het heeft natuurlijk ook te maken met het soort muziek. Luisteren naar sommige muziek (of in het wereldje belanden) zorgt ervoor dat je zin krijgt in bepaalde soorten drugs (die toevallig goed verkrijgbaar zijn)?
|
Citaat:
Ik weet persoonlijk dat ik klassieke muziek inderdaad beter kan waarderen wanneer ik wiet gerookt heb. |
Citaat:
|
2.500 voor een onderzoek waarin alle grote muziekstromingen en levensstijlen en onderwijsniveaus voor moeten komen is echt heel erg weinig.
|
Ik vraag me af hoe ze die test precies hebben gedaan. Hoe zit het met mensen die naar verschillende soorten muziek luisteren? Zelf luister ik bovenal naar klassiek, (space)rock en metal, ik welk hokje hoor ik dan?
|
Citaat:
Je valt in de hokjes Klassiek, Rock en Metal. ;) |
Gelukkig is de psytrance scene straight edge (y) :D
|
dat hoeft toch niet persee
|
nah, 'k ben toch wel dope gaan gebruiken om de muziek die'k luister te begrijpen.
|
Citaat:
|
Jongeren luisteren meer naar hiphop dan ouderen en hebben ook meer kans op verschillende sexpartners ja (y). Die verduivelde muziek van de jeugd van tegenwoordig toch ook, eindelijk is de overduidelijke slechte invloed op de seksuele moraal nu eens wetenschappelijk bewezen!
|
Citaat:
:rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31. |