![]() |
Natuurkunde vraag
Hallo allemaal
ik had vandaag een natuurkunde pw en ik heb wel 3 kwartier op dit vraagstuk zitten puzzelen, ik kwam er maar niet uit. misschien kunnen jullie me helpen? Er is een vloeistof Na-24. Hiervan hebben we 1cm^3 Deze heeft een activiteit van 240 Bq. Deze vloeistof wordt bij een patient in gespoten. Na 6 uur wordt opnieuw de activiteit gemeten. Men bekijkt 1 cm^3 . Er blijkt dat 18 (plus minus 4) kernen vervallen in 10 minuten. Hoeveel liter bloed heeft dit persoon? (geef minimale en maximale uitkomst) alvast bedankt! |
wat heb je zelf al geprobeerd en waar kom je vast te zitten ? ook jou po ga ik niet voor je maken :nono:
|
het is ook geen po het was een opgave uit mijn pw. en hoever ik zelf was weet ik dus niet meer omdat ik het pw niet mee heb genomen :p
ik was in elk geval begonnen met de halveringstijd van na-24. daarmee heb ik bekeken met hoeveel deeltjes je begon. en wat ik daarna heb gedaan? veel verschillende dingen maar ik kwam maar niet bij het antwoord uit. maar goed als je het niet wilt beantwoorden ook prima dan hoor ik over 2 weken als het pw is na gekeken wel hoe het moest. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |