![]() |
cola of bier
Waar zitten de meeste calorieën in? In cola of in bier?
|
Volgens de caloriechecker zit er in een bierglas bier 85 kcal en in een groot glas cola 90 kcal. Vraag is natuurlijk dan hoe groot die glazen zijn.
edit: 100 gram cola is 39 kcal, 100 gram bier is 42 kcal, maar ze zullen vast niet hetzelfde soortelijke gewicht hebben. |
Nouja ga er maar van uit dat het niet veel uitmaakt.
|
Zit er dan in cola zo weinig of in bier zo veel? :|
|
Bier zo veel.
|
biertje?
nee doe maar een cola, ben aan de lijn :| |
tsjah, je kan altijd nog om een cola light vragen, bij bier lukt dat niet ( nou ja , t vragen wel natuurlijk )
|
^ er is ook bier light hoor...
|
bier
zowieso veel in alcohol |
100 ml coca cola = 42 kcal
|
Citaat:
|
1 glaasje bier stond gelijk aan 1 plakje bruinbrood dacht ik. Dat hakt er dus aardig in. :p
|
Een standaard glas bier is 250 mL bier van 5%.
1 gram alcohol levert 7 kcal aan energie. In 1 standaard glas bier zitten dus 0.05*250*7 = 88 kcal (aan alcohol). Verder zit er weinig spannends in bier, dus met 90-100 kcal per 250 mL heb je het wel gehad. Zoals Lucky Luciano als zei zit er in 100 mL coca cola 42 kcal. Een glas cola van 250 mL bevat dus 2.5*42 = 105 kcal. Het maakt dus weinig verschil. Proost :D |
Citaat:
en volgens die cz (of een andere zorgverzekeraar) moet je voor 2 biertjes 3 kwartier fietsen. maar ont: bij het punten dieet wat ik ooit heb gedaan was een biertje 2 punten (en je mocht geloof ik max 20-22 punten :eek: ) en gewone cola ook. cola light daarintegen is 1 calorie per glas. bestaat er light bier, zonder dat daar minder alcohol in zit eigenlijk? |
Cola is iets meer.
Cola per liter 420 kcal en bier 390 |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45. |