![]() |
Remembering games and daisy chains and laughs
Remembering games and daisy chains and laughs
je houdt je hand in het vuur en wordt ijs. deze pool is koud. zonder zachte bange beren die zwemmen tot ze zinken. zonder brekende bergen maar in je ogen – ze maken geen rimpelingen meer – zie ik stapels wankelend papier. je leest sylvia en luistert kurt maar ook zij zijn radeloos. laten we laten we ik bedoel de treinen! ze rijden heen en weer maar weet je wij zijn het het zijn wij die veranderen zie je als je niet op tijd, het draait allemaal om tijd is dat niet fantastisch alles is zo mooi jij bent mooi met je pink in het oog van de storm voorspel je het waaien op mijn buik, de voorzichtige regen. je zware hoofd vol suikerspinbaby's, je verft vanalles blauw en roze. daar word je droef van. wat we moeten liefste doen dat is het huis verkopen! dit verdomde huis waar ze ons weten te vinden weten te wonen we kopen een heerlijke tent om ja jij mag links liggen en ik bewaak de uitgang of ingang dat is er zo prachtig aan en we hoeven er nooit meer uit je kleren liggen op het bed, zeg je, en ik vind je erin. zo kan ik je strijken in betere vormen en je dragen als de man die in zijn sokken past. maar ik vind je plooien perfect, fluister ik, en als je wil dan kunnen wel wel – treinen en tenten. dat kan je niks meer schelen en onder de lakens word je het spook dat ik wil omhelzen maar je wil enkel glimlachen door kijkgaatjes. |
Ik heb er ontzettend van genoten, meerdere keren. Het leest heerlijk weg.
Als ik wakker ben geef ik wel wat meer commentaar, nu eerst nog even genieten. <3 |
wauw, echt echt mooi! Het doet wat met me, ik kan het niet precies onder woorden brengen. Je 3e strofe is ontzettend gaaf! De verwijzingen zijn naar Sylvia Plath en Kurt Cobain neem ik aan? 'Maar ook zij zijn radeloos' <3
|
ik nu even geen tijd voor een uitgebreide reply maar sylvia plath is een heldin dus eigenlijk kan het gedicht na strofe een al niet meer stuk
|
Citaat:
dat, en de titel komt uit één van de geweldigste liedjes ooit over gek-zijn (Pink Floyd, toch?) dus <3 alom Ik vind dat "maar ook zij zijn radeloos" heel goed gevonden evenals dat met kleren/strijken in vormen. (y) Misschien wel een beetje veel en niet altijd erg passende bijvoeglijke naamwoorden in de eerste strofe. |
Citaat:
Citaat:
In elk geval al bedankt, iedereen, voor de positieve reacties :) Ik weet alleen niet echt of ik die schuingedrukte passages er wel bij zou laten of niet. :s |
Ook ik vind dit een mooi gedicht, met goed passende verwijzingen en sterke zinnen. Ik heb echter ook een 'maar', zoals frequente bezoekers al wel hadden verwacht.
Je komt wat 'overdone' (vergeef me het Engelse woord, maar ik vind zo geen passend Nederlands alternatief) over, vooral in het begin waar je te geconcentreerd, te happig op alliteraties overkomt. Daar stoorde ik mij zeer aan. Voorts echter kan ik niets dan lof geven, want van zulke werken worden er te weinig gemaakt tegenwoordig. Zouden we jou niet oogluikend toe kunnen staan méér dan één gedicht per dag te plaatsen :o ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24. |