![]() |
Wat eten jullie met sinterklaas?
Wij zijn er nog niet over uit :o
|
Geen flauw idee. Iets lichts denk ik, want anders vindt mijn moeder dat ze niet mee kan snoepen. En iets dat snel klaar is, want we vieren het 's middags en 's avonds moet ik de trein van 8 uur hebben. Ok, wel een heel flauw ideetje dus.
Aan de reacties in het 'Sinterklaas en kerst'-topic te zien gaan de meeste mensen gourmetten :D |
Chinees, omdat we allemaal niet echt vroeg thuis zijn en geen zin hebben om te koken. :o
|
Waarschijnlijk gourmetten (y)
|
gwn normaal :confused:
|
Niks bijzonders mag ik hopen. Maar zal ook wel niet, ik zou niet weten waarom we dat zouden doen.
|
Citaat:
|
Ik heb nog nooit iets speciaals gegeten met sinterklaas :confused:
|
Ik ook niet.
|
hoor je bij sinterklaas dan bijzonder te eten? met sinterklaas eet je toch gewoon bolletjes zodat er veel pepernoten en suikermuizen in kunnen?
|
Dit jaar op 5 december eten we niets bijzonders, we vieren die dag ook geen Sinterklaas. Op de dag dat we het wel vieren eten we vaak gewoon iets eenvoudigs als soep ofzo of iedereen maakt wat klaar (ook dan vaak soep en quiche ofzo), dit ook omdat dat makkelijk voor veel mensen klaar te maken is (we vieren het met een man of 25).
|
Wij gourmetten altijd met Sinterklaas en meestal ook met kerst :)
|
Niet met Sinterklaas, maar zaterdag als we Sinterklaas vieren gaan we gourmetten. :)
|
Citaat:
|
met sinterklaas doe ik aan fushion-cooking: pepernoten met mie :D
|
Met sinterklaas niks bijzonders. Ik vier het dan ook niet dit jaar. Mijn moeder wilde het weekend ervoor gourmetten, maar die dag kon ik niet, dus dat gaat niet door.
|
waarschijnlijk 's middags een lekker stukje taart en 's avonds een koud buffet (tartaar, rosbief, runderrollade, gerookte zalm, haring, hollandse garnaaltjes e.d.)
|
boerenkool met worst
|
Ik vrees voedsel.
|
Meestal eten we gewoon normaal, dit jaar zal het iets simpels worden.
|
ik ga pannenkoeken maken iig.
|
chocoladeletters in combinatie met pepernoten en meer van dat soort ongein.
Ik zeg; behoefte aan een behoorlijke maaltijd heb ik dan ook niet meer |
Erwtensoep van mams ;). Maar niet echt met Sinterklaas, maar morgen (dan vieren wij sinterklaas). En dan 's avonds zelfgemaakte worstenbrood in de vorm van een "S".
Op 5 dec. zal het iets standaards zijn, aangezien dat meer een normale dag zal zijn (qua werken). |
Op de avond dat we het vieren meestal iets lichts omdat we zoveel snoepen de rest van de avond.
|
Wij vieren het vanavond en morgenavond.
En vanavond eten we lasagna en morgenavond dacht ik kaasfondue. Dinsdagavond zit ik in Brazilie en ik heb geen idee wat ik dan eet.:) |
Gwn toastjes en snoep (n) met n film ofzo
|
Mijn broertje is die dag jarig dus veel geweldigs zal het wel niet worden. Soep of patat ofzo. Of niets.
|
Niks bijzonders, hoop ik iig.:p
|
Citaat:
|
wij vierden het vanavond en we hebben gegourmet. :)
|
normaal gourmetten we altijd, maar elk jaar bleven alle lekkere dingen dan liggen omdat we zoveel gegeten hadden. Dit jaar eten we dus iets lichts, volgens mij een maaltijdsalade.
|
Dat wordt moeilijk... mag geen chocola en geen kruiden dus het normale snoep valt af.
Wordt waarschijnlijk weer een gewone maaltijd, maar dan met pompoensoep ipv bloemkool ofzo. En dan bij de cadeautjes rauwkost als worteltjes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hebben afgelopen vrijdagavond Sinterklaas gevierd en zijn naar een pannenkoekenrestaurant geweest. Errug lekkor ;)
|
Citaat:
|
Wij gaan gourmetten
|
Pepernoten
|
Citaat:
Het ging over wat je als avondeten ging eten. Ik heb na het eten chocoladepepernoten en gewone pepernoten gegeten. Oh ja, en vienetta. |
Citaat:
|
Citaat:
is lekker, hoor! |
Chocolade letters, pepernoten, en wat left over taart
|
Wij eten met sinterklaas ieder jaar hetzelfde:
worstenbroodjes, sausijzenbroodjes en chocolademelk :p |
ik eet alleen en ik denk dat het aardappels met spruitjes wordt, want dat heb ik nog :). en voor de gelegenheid eet ik ook wel een speculaasje :o
|
wij zijn er ook uit, we gaan taco's eten ;)
(voor mij minder moeilijk dan kaasfondue en zij vinden het toch iets "gezelligs" :p ) |
wij eten gebakken aardappeltjes, lamskoteletjes en roerbakgroente
:) |
Nasi.
|
ik had hutspot, met lekkere salade. :) (y)
|
Wij gaan altijd met het hele gezin gourmetten. En dan heel lang uitbuiken, tot er weer plek is voor pepernoten enz.
|
Gewoon normaal. Ik ben geen megasnoeper en moet gewoon een volle maag hebben met goed voedsel en niet met alleen maar snoep/koek enzo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36. |