![]() |
ongeoorloofd roodstaan
Namens mijn huisgenoot:
Hij heeft een rekening bij ABN AMRO (normale betaalrekening), en staat op dit moment 1040 euro rood, terwijl dit normaal maar 1000 mag zijn. Ongeoorloofd dus eigenlijk, maar het komt door een automatsche incasso. Over precies een week pas krijgt hij weer salaris, waardoor dit extra tekort ruim wordt gedekt (ca 500 euro salaris). Op wat voor manier gaat de ABN met dit extra tekort om? |
hij zal wel een brief krijgen dat hij t zo snel mogelijk moet aanzuiveren.
Maar het is het eind van de wereld nog niet |
ik sta al twee jaar 6 euro rood op een rekening waar ik eigenlijk niet rood op mag staan, daar heeft de postbank nog nooit moeilijk over gedaan :o maar misschien doet de abn amro dat anders.
|
De bank staat de incasso toe. Lijkt me dan ook dat de bank niet meer kan doen om te verzoeken aan jouw huisgenoot om z'n saldo te verhogen.
|
Kom op zeg, het is maar 40 euro.
Ik ben ook weleens over mijn limieten gegaan bij de Abn Amro en daar heb ik nog nooit gezeik van gehad. Ik stond dan een paar weken lang een tiental euro's te veel in het rood. Volgens mij was het wel zo dat de bank in bepaalde gevallen je rekening kan blokkeren als je over je limiet bent. Je kan dan pas weer je rekening gebruiken als je saldo positief is. Maar dat gebeurt volgens mij maar heel zelden en in extreme gevallen. Ik heb ook een rekening bij de Postbank waar ik niet rood mag staan. Daar wordt echter wel mijn collegeld van afgeschreven, dus elke maand sta ik even 130 euro ofzo even rood... En daar heb ik ook nooit wat van gehoord. Dus: Abn doet niks en je huisgenoot hoeft zich ook niet druk te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik mag 1500 € roodstaan, maar in werkelijkheid komt het maar weinig voor dat ik hoguit 100 tot 150 in de min sta. ;)
Met mijn creditcard kan ik zelfs tot 3000 € besteden, maar die gebruik ik alleen maar voor CD aankopen. ;) |
Wat heeft dat nou weer met dit topic te maken? :s
@Sarah: ik heb hetzelfde gehad bij de Postbank. Op een gegeven moment ging ik de rekening opheffen (omdat ik geen studentenrekening mocht hebben, wanneer ik m'n stufi er niet op liet storten) en zelfs toen zeiden ze er niks van. :p |
Citaat:
zeker als je het snel aanvult, zou ik me niet te druk maken. anders bank bellen als ie er slecht van slaapt. |
Ze heffen er geloof ik meer rente over, dus tja, hij zal meer rente moeten betalen. Maar 't is geen ramp dus.
|
hoever gaan ze dan door met zoiets, stel dat er meerdere automatische incasso's af zouden gaan (is niet zo, overigens)?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet beter dan dat de limiet ook echt een limiet is, en dat de incasso dus niet lukt. Die wordt teruggedraaid, gestorneerd, zoals dat heet in het bankwezen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Foutje. :D
|
Foutje. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik stond een keer rood vanwege een incasso terwijl ik niet eens rood kon staan, net zo bagger...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55. |