![]() |
Sim only abonnement
Ik heb een aantal vragen over sim only abonnementen.
Na wat informatie te hebben opgezocht over sim only abonnementen zit ik nog steeds met een paar vragen. Als je bijvoorbeeld een sim only abonnement van Hi aanschaft, betaal je in de meeste gevallen aansluitkosten maar ik heb ook een aantal aanbiedingen gezien waar je die niet hoeft te betalen maar daar zit het probleem niet. Hi € 7,50 sim-only 1 jaar Specificaties Bedrag per maand € 7.50 aantal minuten/ sms of mms 75 / 150 Contractduur in maanden 12 Tarief per minuut € 0.10 Tarief per sms/ mms € 0.05 Beltarief buiten de bundel € 0.24 sms tarief buiten de bundel € 0.12 Aansluitkosten € 0.00 Overig Gesprekken korter dan 1 minuut worden als volledige minuut berekend. Overig Je tegoed is 2 maanden houdbaar In bovenstaande advertentie wordt gezegd dat je bij dit sim only abonnement voor 7,50 euro per maand 75 minuten belt en 150 smsjes per maand verstuurd. Maar wat wordt nu precies bedoeld met het tarief per minuut? 75 belminuten zijn toch 75 normale minuten? Of zie ik dat helemaal verkeerd? Wie kan mij hier verder helpen? |
Ehm, dat lijkt me nogal simpel...
7,50 × 0,10 = 75 minuten -> check 7,50 × 0,05 = 150 smsjes -> check |
daarbij komt wel dat het Of 75 min. bellen is OF 150 smsjes.
|
Het is me duidelijk, had het natuurlijk zelf ook kunnen verzinnen, maar goed.
En bij sim only abbonementen is het ook het geval dat als je een abbonement voor 12 maanden hebt, je na 9 maanden je abbonement moet zeggen (3 mnd opzegtermijn) om je abbonement daadwerkelijk na 12 maaden te kunnen beeindigen? |
Citaat:
Citaat:
|
Ik denk dat ik genoeg weet. Hartelijk dank voor jullie reacties.
|
Citaat:
|
Dat is zeker slim, mitjs je al zeker weet dat je niet ingaat op een aanbieding van je telefoonprovider.
Ik had nog een andere vraag. Is het mogelijk om je nummer te behouden als je dit in dit geval over gaat stappen van een telfort abbonement naar een sim only abbonement? |
Citaat:
|
Ja maar als ik dan kijk bij het opzegformulier van Telfort staat er dat bij het overstappen naar een andere provider je aan moet geven dat je je nummer wilt behouden. De providers onderling regelen dan het opzeggen. Maar als ik het dan goed begrijp zit ik dan 3 maanden lang met een Telfort abbonement opgescheept en een sim only abbonement want de opzegtermijn blijft volgens mij dan gewoon hetzelfde, en betaal ik 3 maanden lang voor twee abbonementen.
http://img221.imageshack.us/img221/7319/naamlooswu3.jpg |
je kan je nieuwe abbo op elke gewenste datum laten ingaan, dus ook over 3 maanden.
|
Op 24 sepetember 2005 heb ik een eenjarig abbonement afgesloten met een looptijd van 12 maaden. Wat dus betekent dat mijn abbonement zou lopen tot 24 september 2006. Door mijn domme schuld kwam ik er pas achter dat dit zo was.
Na gebeld te hebben met de klantenservice van Telfort kwam ik er achter dat mijn abbonement nu loopt tot 24 december 2006. Dit omdat het abbonement stilzwijgend is verlengd met 3 maanden omdat ik niks van me heb laten horen voor 24 september 2006. Omdat ik Telfort helemaal zat ben wil ik nu dus een sim only abbonement hebben omdat er niets mis is met mijn telefoon en geen zin meer heb om veel te betalen per maand. Omdat mijn abbonement afloopt op 24 december 2006 moet ik dus nu eigenlijk al een sim only abbonement gaan aanvragen met nummberbehoud want anders zit ik weer met de opzegtermijn van 3 maanden. Dus als ik het goed begrijp als ik nu alles in werking ga zetten kan ik mijn sim only abbonement (met nummerbehoud) pas op z'n vroegst op 24 maart gaan gebruiken? |
Ja zoiets.
Maargoed, als je naar Hi overstapt word je ook gigantisch getild voor een sim only abonnement. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.