![]() |
Banger voor vuurwerkknal dan stofzuiger
Ik vraag mij eigenlijk iets af:
Hoe kan het dat mijn cavia's bang zijn en heel nerveus worden van een paar kleine vuurwerkknallen (van buiten) en niet als ik ga stofzuigen in mijn kamer. Dat laatste lijkt me toch veel enger en harder geluid. Hebben meer van julie (huis)dieren dat? Welke maatregelen kun je treffen tegen vuurwerkangst bij dieren? |
ik kan me er wel wat bij voorstellen eigenlijk, stofzuiger is namelijk een gecontinueerd geluid, een rotje oid niet.
|
Citaat:
|
Gordijnen dicht en licht aan, en de TV aan, en gewoon mensengepraat. Dat leidt af.
|
Ik ben waarschijnlijk de hele avond/nacht met oud en nieuw van huis, maar toch bedankt voor de tip:)
|
Doe ze oordoppen op.
|
En misschien iets wat extra donker geeft over de kooi heen, een dik zwart doek oid..
|
ik zet mijn dieren altijd in een kamer waar je de knallen zo min mogelijk hoort, dus aan de achterkant van het huis. Ik doe de gordijnen dicht, zodat ze ook geen vuurwerk zien en dan hoop ik maar dat ze het er goed vanaf brengen :)
|
Stofzuigen is voorspelbaar voor de cavia. Het is een continue proces en stopt op een gegeven moment weer.
Rotjes zijn onvoorspelbaar. Ineens hoor je een keiharde knal en je cavia weet niet wanneer de volgende knal kan komen. Daar zal het wel mee te maken hebben :) |
Mijn hammies heb ik met oud en nieuw meestal als ik binnen ben en niet op feestjes in de zakken van mn trui.. dan zijn ze veeel minder bang dan wanneer ze in hun kooi zitten 0_o Maar anders kan je zorgen dat ze ergens staan waar bijna geen vuurwerk hoorbaar is, desnoods je radio of televisie aan laten staan..
|
Onze hond is banger voor de stofzuiger dan voor vuurwerk. :P
Maar dat komt waarschijnlijk omdat hij doof is. :P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47. |