![]() |
soa test
Nou had ik er het laatst over dat ik graag een soa test wilde laten doen. Het is toch gratis en ik wil dat wel een zien hoe ze dat doen. Het is niet zo dat ik denk dat ik een soa heb (al heb ik al vaker onveilig gevreeen. Nu heb ik ergens eens gelezen dat ze dan met iets je urinebuis in gaan. Als dat dus zo is dan hoeft het voor mij niet.
Ik dacht dat je in een potje moest plassen/bloed afgeven. Kan iemand mij vertellen hoe ze dat nu doen? |
nou, je moet bloed geven. Ze gaan met een wattenstaafje in je urinebuis zitten wroeten en klaar.
|
Het is gratis, en kan zelfs anoniem..dan wel op de SOA poli in het ziekenhuis.
Ze hebben daar een policy (iig in den haag) dat ze 10 mensen per dag mogen helpen. Dus je moet er lang voor het spreekuur begint bij zijn. dit geld overgens niet als je een verwijzing van de huisarts hebt of daar een afspraak maakt van te voren. Een vriend van mij heeft recent een soa test laten doen. Ze gaan idd met een wattenstaafje in je urinebuis. Erna bloed prikken (of drie maanden later, als je aids/hiv er ook bij wilt testen. dat kan je pas na 3 mnd zien) Dat lijkt me niet echt leuk idd, maar ach, het zal niet eeuwig pijn doen en bovendien is het voor een goed doel. En als je zegt dat je al een paar keer onveilig hebt gedaan, waar wacht je dan nog op? Van de meeste SOA`s voel je het niet als je die hebt. Plus dat jij misschien nu wel anderen kan infecteren of hebt geinfecteerd. Ik denk dat niemand het echt leuk vind om zulke onderzoeken te ondergaan. Maar een SOA is nog veel erger imo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
je kan in een potje plassen, maar het kan ook dat ze m et een staafje in je urinebuis gaan. In je urinebuis is geeen pretje.
|
bij mijn huisarts krijg je een doe-het-zelf-kit mee naar huis, en moet je over een teststrip heen plassen, en die later, samen met een potje urine inleveren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15. |