![]() |
Met liefde
Met liefde
heb ik niks te maken. We braken beloftes, wodka, sfeer - voel je vrij me aan te raken - van sidderkoelte, schemerzwoelte naar bleek belakend naakt. Ik weet niets meer dan jij, je komt als stroop hoe je kittig kitscht: goedkoop Met vederzachte vlinderkracht bekroon ik deze poezelnacht je hebt me in je meis je smacht |
Ja, ik vind dit wel gaaf om te lezen. Vooral de woordspelingen zijn leuk, zoals bijvoorbeeld het braken. Maar ook je woordgebruik vind ik erg sterk: van sidderkoelte, schemerzwoelte bijvoorbeeld.
Alleen stroop vind ik een beetje gedwongen overkomen, om een rijmwoord te zijn. Ook de streepjes in de eerste strofe vind ik iets minder, maar dat zal persoonlijk zijn. Goed gedicht verder! |
leuk verassend gedicht!
ik ben het met Reem eens wat betreft de woordspelingen, die zijn erg grappig. t zinnetje tussen streepjes vind ik wel leuk, dat geeft wat extra aan het gedicht. De overgang van de titel naar de eerste zin is leuk, hoe de slotzin is geschreven is ook wel leuk alleen niet echt origineel. |
Je laatste zinnen zijn een beetje vreemd. De rijmt irriteert me heel erg, maar toch vind ik het leuk gevonden. Vooral het:
meis je smacht Ja, het is leuk, spelen met woorden. En poezelnacht is ook goed. Toch heb ik het idee dat er iets mist maar ik weet niet precies wat. En ik heb nu wel een vraag aan Amoa, ik heb eerlijkgezegd nooit zo'n slotzin gezien, dus het komt wel origineel op me over? Ik vraag me af waarom jij het niet origineel vindt? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15. |