![]() |
maagpijn
Hallo,
ik heb eigenlijk nooit eerder last van mijn maag gehad. Maar ik heb nu deze week twee keer gehad dat ik ongelofelijk maagpijn had. Vanochtend was het ergst. Ik kon alleen maar dubbelgebogen blijven liggen. Het is niet dat ik iets raars gegeten heb, en als het van de stress zou moeten zijn had ik het al veel eerder gehad denk ik. Ik heb eerder dit jaar veel aan mijn hoofd gehad, maar dat valt nu wel weer mee. Het duurt ongeveer een uur en is dan helemaal weg. Ik heb nu wel nog een beetje een raar zeurend gevoel, maar niet echt pijn. De eerste keer dat ik het kreeg had ik net ontbeten, en vanochtend werd ik er wakker van, mijn maag was leeg, ik had nog niks gegeten. Ik weet dus echt niet waar het aan kan liggen, iemand een idee? En wat kan je het beste doen tegen die pijn? Elske |
Heb zelf ook lange tijd maag klachten gehad (ruim 1 jaar :s ) Maar heb je deze klachten alleen maar bij bepaalde producten, of bij alles wat je eet?
En hoe is het met de eetlust, kun je ondanks de klachten toch eten, of lukt dat ook niet? Verder moet je ook eens naar de ontlasting kijken (diaree of donkere ontlasting) Maar toch kun je beter naar je huisatrs gaan, als je klachten langer dan een week aanhouden, is meestal niks ernstigs, alleen vervelend! ;) |
Citaat:
Toch nog even afgewacht en ongeveer een uur later was het opeens weg en viel ik gewoon weer in slaap. Helaas heb je hier niet veel aan, want ik heb geen idee waardoor het komt. |
Misschien is de beschermingslaag van je maagwand niet meer in orde.
Dan zit je tegen een maagzweer aan, en het ligt aan bepaalde dingen die je eet en/of drinkt. (bijv. te veel zuur of zout) Ik heb het zelf ook, maar als je het laat nakijken door je huisarts, kan die een kuurtje meegeven die die beschermlaag weer aanmaakt en dan ben je er zo vanaf :) |
maagzweertje kan idd, stress is daar wel een risicofactor voor. Slik je toevallig vaak pijnstillers?
|
Citaat:
Toen je er wakker van werd, elske_e werd de pijn minder toen je ontbeet? En weet je zeker dat het maagpijn was, of was het eigenlijk gewoon algemene buikpijn? Of buikpijn nu uit je maag of uit je darmen komt, is vaak moeilijk te voelen. Misschien was het gewoon brandend maagzuur, daar zijn bij de drogist medicijnen voor te krijgen (rennie bv.), als je het nog eens hebt zou je dat kunnen proberen. Als dat dan niet helpt, weet je meteen al waar het níet aan ligt. Als je het vaker hebt (ook als het wel brandend maagzuur is en je hebt dat vaak) kun je er eens mee naar de huisarts gaan. |
hey bedankt voor alle antwoorden. Ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad, dus ik ga er maar vanuit dat het bij die twee keer blijft. Het was zeker weten mijn maag. Niet mijn hele buik.
Nadat ik de tweede keer wat gegeten had werd het minder. Maar de eerste keer begon het pas nadat ik gegeten had. En ja als ik het vaker heb dan ga ik inderdaad wel even een keer langs de huisarts. Bedankt in ieder geval. Elske |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35. |