![]() |
Gedicht in het engels
Ik ben helemaal niet goed in gedichten. Laat staan gedichten in het engels... Want mijn woordenschat is daarvoor veel te klein.
Bovendien heb ik met gedichten altijd enorm veel opstartproblemen... Dus mijn vragen zijn: Hebben jullie tips om te beginnen met een gedicht? en Hebben jullie tips voor gedichten die niet in je moedertaal zijn ( en is er misschien een rijmwoorden site in het engels? ) |
stap 1. Maak een leuk gedicht in het nederlands
stap 2. Vertaal het (eventueel met hulp) in het engels stap 3. Maak het taalgebruik (weer eventueel met hulp) even mooier in de zin van rijmwoorden die dat ongeveer kunnen betekenen enzo en klaar ben je |
Citaat:
|
Het lijkt mij dat je juist niet moet beginnen met een gedicht maken in het nederlands. Volgens mij maak je het jezelf daar extra moeilijk mee.
@ts: ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je een gedicht in het engels wil maken.. :) |
Citaat:
Dus we hebben lootjes getrokken en we gaan nu allemaal een gedicht maken en kado's kopen. Optioneel is het om een surprise te maken, dat wou ik eerst doen, maar ik denk dat ik dat maar skip. Ik ben al niet zo handig en aangezien ik hier niet zoveel mogelijkheden heb om het te maken en ik heb weer eens iets te veel uitgesteld. Net zoals het gedicht trouwens... Het gedicht zouden we trouwens eerst in het Zweeds maken, maar daar zijn we zo een beetje van afgestapt omdat dat zo goed als onmogelijk voor ons is :p |
hm ik heb er ook een gemaakt in t engels vorig jaar en dat ging eigenlijk verbazingwekkend goed. maar ik woonde er toen ook al een tijdje.
http://www.rhymezone.com/ |
Ik hoor nu dat het toch in het Zweeds moet :(
huil |
Rhyming in English (or Swedish) is not that hard
Unless you are a complete retard But alas, too bad, I am too late So I hope you succeeded, at any rate Let us know what you made of it I am curious, I must admit |
Wanneer moet het af zijn? Ik wil wel helpen en ben heel goed in dichten! (en ken wel wat Zweeds). Vertel even wat dingen over de persoon op je lootje etc. etc.
Hälsningar! |
Citaat:
dank je voor het aanbod Het is gelukt, tenminste, dat dacht ik... Het koste de Zweedse wat moeite om het te begrijpen :p Ik kan het morgen wel posten als je wil :D Kan je het proberen te vertalen en dan zal ik daarna zeggen wat ik bedoelde ;) |
Ja, post maar, ik ben wel benieuwd!
Was het wel gezellig? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19. |