Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Feestdagen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=112)
-   -   Gedicht in het engels (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1510879)

knijtert 04-12-2006 09:45

Gedicht in het engels

Ik ben helemaal niet goed in gedichten. Laat staan gedichten in het engels... Want mijn woordenschat is daarvoor veel te klein.

Bovendien heb ik met gedichten altijd enorm veel opstartproblemen...

Dus mijn vragen zijn:
Hebben jullie tips om te beginnen met een gedicht? en Hebben jullie tips voor gedichten die niet in je moedertaal zijn ( en is er misschien een rijmwoorden site in het engels? )

Donald Duck 04-12-2006 12:26

stap 1. Maak een leuk gedicht in het nederlands
stap 2. Vertaal het (eventueel met hulp) in het engels
stap 3. Maak het taalgebruik (weer eventueel met hulp) even mooier in de zin van rijmwoorden die dat ongeveer kunnen betekenen enzo en klaar ben je

Ieke 04-12-2006 13:07

Citaat:

Donald Duck schreef op 04-12-2006 @ 13:26 :
stap 1. Maak een leuk gedicht in het nederlands
stap 2. Vertaal het (eventueel met hulp) in het engels
stap 3. Maak het taalgebruik (weer eventueel met hulp) even mooier in de zin van rijmwoorden die dat ongeveer kunnen betekenen enzo en klaar ben je

Helpt toch niet? De woorden die in het nederlands rijmen zullen dat zeer waarscheinlijk echt niet meer doen in het engels.

Konijn 04-12-2006 13:11

Het lijkt mij dat je juist niet moet beginnen met een gedicht maken in het nederlands. Volgens mij maak je het jezelf daar extra moeilijk mee.

@ts: ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je een gedicht in het engels wil maken.. :)

knijtert 04-12-2006 13:43

Citaat:

Konijn schreef op 04-12-2006 @ 14:11 :
Het lijkt mij dat je juist niet moet beginnen met een gedicht maken in het nederlands. Volgens mij maak je het jezelf daar extra moeilijk mee.

@ts: ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je een gedicht in het engels wil maken.. :)

Ik studeer in Zweden ( van september tot februari ) samen met 3 vrienden en we vonden het een leuk idee om het Sinterklaasfeest te introduceren in Zweden. Er doen 4 Nederlanders, 2 Zweden en 1 Duitse mee.

Dus we hebben lootjes getrokken en we gaan nu allemaal een gedicht maken en kado's kopen. Optioneel is het om een surprise te maken, dat wou ik eerst doen, maar ik denk dat ik dat maar skip. Ik ben al niet zo handig en aangezien ik hier niet zoveel mogelijkheden heb om het te maken en ik heb weer eens iets te veel uitgesteld. Net zoals het gedicht trouwens...

Het gedicht zouden we trouwens eerst in het Zweeds maken, maar daar zijn we zo een beetje van afgestapt omdat dat zo goed als onmogelijk voor ons is :p

jet 04-12-2006 17:34

hm ik heb er ook een gemaakt in t engels vorig jaar en dat ging eigenlijk verbazingwekkend goed. maar ik woonde er toen ook al een tijdje.

http://www.rhymezone.com/

knijtert 05-12-2006 11:45

Ik hoor nu dat het toch in het Zweeds moet :(

huil

N00dles 06-12-2006 11:54

Rhyming in English (or Swedish) is not that hard
Unless you are a complete retard
But alas, too bad, I am too late
So I hope you succeeded, at any rate
Let us know what you made of it
I am curious, I must admit

docent 06-12-2006 19:07

Wanneer moet het af zijn? Ik wil wel helpen en ben heel goed in dichten! (en ken wel wat Zweeds). Vertel even wat dingen over de persoon op je lootje etc. etc.
Hälsningar!

knijtert 06-12-2006 22:39

Citaat:

docent schreef op 06-12-2006 @ 20:07 :
Wanneer moet het af zijn? Ik wil wel helpen en ben heel goed in dichten! (en ken wel wat Zweeds). Vertel even wat dingen over de persoon op je lootje etc. etc.
Hälsningar!

hehe

dank je voor het aanbod
Het is gelukt, tenminste, dat dacht ik...
Het koste de Zweedse wat moeite om het te begrijpen :p

Ik kan het morgen wel posten als je wil :D
Kan je het proberen te vertalen en dan zal ik daarna zeggen wat ik bedoelde ;)

docent 07-12-2006 12:11

Ja, post maar, ik ben wel benieuwd!
Was het wel gezellig?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.