Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Pijn onderin mijn rug (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1511147)

FrantiC 04-12-2006 19:08

Pijn onderin mijn rug

hallo allemaal..
ik heb sinds een paar maanden wat last van mijn onderrug. Links, helemaal onderaan, zit een plekje die altijd wat aanwezig is. Als ik op mijn linkerbeen sta, voorover buig, mijn rug weer strek. Sinds een paar dagen is het weer erger aan het worden (het wisselt n beetje). Zelf heb ik het idee dat het na een auto-ongeluk gekomen is, waarbij een auto bij mij aan de rechterkant naar binnen is geknald (ik zat op de bijrijdersplek). De auto is daarbij ongeveer een halve meter naar binnen gebogen, bij mijn heup/been dus. zou het hierdoor kunnen komen? en heeft er nog iemand tips ofzo, behalve perskindol smeren, want dat doe ik al..

A Lot Of Rock 04-12-2006 19:12

Naar de dokter :)

gewoonmax 05-12-2006 12:24

de dokter zegt toch rusten of tijgerbalsem opsmeren enzo.

Probeer eens wat te doen uit de volgende artikelen. Ik ben bij de dokter geweest, fysio, accupressuur en ik heb veel rekoefeningen gedaan en krachttraining maar niks heeft geholpen. Het heeft namelijk te maken met spanning die je vast houd. Deze oefeningen werken wel.

http://www.jankraak-taichitao.nl/con...pagina_id=1037

http://www.jankraak-taichitao.nl/con...pagina_id=1038

;)

Poepkind 05-12-2006 16:09

klinkt een beetje als je SI gewricht.Door het auto ongeluk kan je bekken een beetje ontwricht zijn waardoor je er last van heb. Ik heb het zelf ook, en heb er al zeker 2 jaar erg veel last van. Nu volg ik manueel therapie, en dat lijkt een beetje te helpen. Als je er niks aan doet, gaat het niet vanzelf weg.

FrantiC 05-12-2006 18:57

hm, drie heel verschillende antwoorden ;)
ik wilde dus eigenlijk liever niet naar de huisarts, omdat ik daar pas nog geweest bent voor n bvk (zie mn andere topic). Toen was ik daar zo mee bezig dat ik dat gedoe met mn rug al weer vergeten was :o

Poepkind 06-12-2006 17:41

Citaat:

FrantiC schreef op 05-12-2006 @ 19:57 :
hm, drie heel verschillende antwoorden ;)
ik wilde dus eigenlijk liever niet naar de huisarts, omdat ik daar pas nog geweest bent voor n bvk (zie mn andere topic). Toen was ik daar zo mee bezig dat ik dat gedoe met mn rug al weer vergeten was :o

je hoeft niet naar de huisarts hoor, tegenwoordig kan je zo binnenlopen bij fysio. Je krijgt dan een soort van intake om te kijken of je op de juiste plek bent. Zonodig wordt je doorverwezen naar manueel therapie of huisarts of andersoortige therapie.

Rambo 07-12-2006 15:48

gewwoon een gekanteld bekken ff naar manueel therapeut doe doet ff krak krak en het zit weer gefixed.

gewoonmax 09-12-2006 18:39

als je hem kunt vergeten betekent het ook dat je het weg kunt "denken". Dan is het waarschijnlijk gewoon spanning omdat je gespannen denkt ofzo. Probeer eens een kwartier per dag te denken dat jou geestelijke toestand en spanningen geen effect zullen hebben op je lichaam. Dat je rug spant is een teken dat je rust nodig hebt, door een kwartier te denken erover en duidelijk te maken aan jezelf dat je het begrepen hebt kun je het oplossen. Maar nog beter is uitzoeken waar die spanning vandaan komt en daar gelijk wat aan doen ;)

FrantiC 10-12-2006 14:52

Citaat:

gewoonmax schreef op 10-12-2006 @ 02:39 :
als je hem kunt vergeten betekent het ook dat je het weg kunt "denken". Dan is het waarschijnlijk gewoon spanning omdat je gespannen denkt ofzo. Probeer eens een kwartier per dag te denken dat jou geestelijke toestand en spanningen geen effect zullen hebben op je lichaam. Dat je rug spant is een teken dat je rust nodig hebt, door een kwartier te denken erover en duidelijk te maken aan jezelf dat je het begrepen hebt kun je het oplossen. Maar nog beter is uitzoeken waar die spanning vandaan komt en daar gelijk wat aan doen ;)
hier heb ik dus geen tijd voor ;)

:p

gewoonmax 10-12-2006 22:41

Citaat:

FrantiC schreef op 10-12-2006 @ 15:52 :
hier heb ik dus geen tijd voor ;)

:p

www.stoprugpijn.net dit werkt trouwens beter, werkt meteen door. Kost ook minder tijd ;) En anders zul je tijd moeten maken of verder moeten gaan met rugpijn. Rugpijn is vaak n teken dat je rust nodig hebt.

Poepkind 11-12-2006 10:39

Beste gewoonmax, die site van jou heeft n hoop gelul over emotionele oorzaken. Alles best, maar de TS heeft een auto ongeluk gehad. De oorzaak van haar rugpijn lijkt me dus vrij duidelijk. Het lijkt me dus behoorlijk vergezocht van jouw kant om verhaaltjes op te gaan hangen over rust en emoties etc als oorzaak van die pijn. Daarbij is volledig rust houden bij rugpijn juist slecht, je moet altijd n beetje blijven bewegen, anders worden de klachten erger.

Lumihiutale 11-12-2006 10:53

Ik raad je aan om gewoon naar de huisarts te gaan. Daar zul je waarschijnlijk een doorverwijzing krijgen. Het maakt daarnaast niet uit hoevaak je naar de huisarts gaat, daar zijn ze voor mits het om serieuze dingen gaat.

Mijn moeder heeft 2 weken terug een ongeluk gehad waarbij iemand achterop de auto gereden is en heeft nu dus ook last van haar rug en nek. Ze loopt daarvoor nu dan ook weer, na een doorverwijzing, bij de fysiotherapeut, maar het helpt wel!

sterkte

gewoonmax 11-12-2006 11:16

alles is mogelijk, ze zou eigenlijk eerst eens naar de dokter moeten gaan ofzo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.