![]() |
Een kindje willen?
Telkens ik een weekendje op mijn neefje gepast heb, heb ik heel sterk het gevoel zelf een kindje te willen. Net zoals ik dat heb als ik moeders zie met hun kind in de winkel. Als ik zelf ga winkelen, loop ik altijd eens in de kinderafdeling. Ik kan het volledig voor mij zien en helemaal wegdromen hoe het zou zijn.
Ik zeg ook wel duidelijk dromen, want het is helemaal niet realistisch. Ik vraag me wel af vanwaar dit gevoel komt, heeft het een bepaalde reden? Ik ben er namelijk nog niet aan toe (leeftijd,studies,partner) maar ik zou het wel heel graag willen. |
Citaat:
Als je de quote in jouw post zou willen aanpassen zou ik dat waarderen. :) |
Citaat:
|
Sommige mensen hebben eerder dan anderen,
Hormonaal of emotioneel behoefte aan een kind. Dat is niet erg en daar kun je niets aan veranderen, Zo lang je beseft wat je er rationeel van vindt. |
Ik ken het gevoel :)
Toen ik laatst twee weken overtijd was (ben wel aan de pil) deed ik een zwangerschapstest. Ik bleek niet zwanger te zijn en ik was toch wel heel teleurgesteld. Gek is dat, ik voel zo sterk de boefte om moeder te worden dat het me niet zou interesseren of ik in het afstudeerjaar zwanger zou raken. Maar rationeel gezien natuurlijk wel. Als ik er langer dan 5 minuten over nadenk, wil ik natuurlijk helemaal geen kindje. :) |
Volgens mij is dat heel normaal, je bent vruchtbaar en dan 'wil' je lichaam gewoon een kind; dat is een soort instinct, geloof ik.
Ik heb dat zelf ook heel sterk, ik verlang echt naar zwanger zijn en een kindje krijgen, maar eigenlijk wil ik het echt nog niet. Heel dubbelzinnig gevoel. Nu heb ik het geluk dat er in mijn omgeving wat kleine kinderen zijn waar ik van kan genieten. Mijn zus is momenteel zwanger, dus dat is erg leuk. Op die manier sus ik mijn eigen drang wat. Ik ben volgens mij echt gemaakt om moeder te zijn, dat hebben sommige vrouwen gewoon. (En andere hebben dat wat minder en krijgen het gevoel wanneer ze het 'aan zetten'.) |
Ik heb dat al zo lang als ik me kan herinneren en mensen in mijn omgeving merken het zelf wel eens op (tegen m'n moeder: zo, volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken over of je oma wordt.. ) :o
Lijkt me een overlevingsinstinct. Elk mens en dier heeft overlevingsdrang mbt zijn genen. En daarvoor moet je je voortplanten. Blijkbaar heeft de een hier meer 'last' van dan de ander, maar het lijkt me doodnormaal. |
Denk dat veel mensen dat gevoel wel herkennen. Als ik een schattig kindje heb gezien dat mij me op schoot komt zitten en helemaal tegen me aan kruipt, of een baby in een kinderwagen dat stralend naar me lacht.
Heb altijd al geweten dat ik kinderen wil, en meer dan twee ook. Zou ook één van mijn grootste nachtmerries zijn die werkelijkheid wordt als blijkt dat we geen kinderen kunnen krijgen. Maar aan de andere kant: zodra ik weer een dienst heb gedraaid vol met vervelende baby's, peuters of kleuters ben ik ook meteen weer genezen voor de komende tijd :p |
Dit gevoel is mij persoonlijk
onbekend maar 't is niet ongewoonlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je echt graag een kindje wil,
moet je maar heel snel gaan van bil. Een kind is echter wel een serieuze zaak, misschien ziet je vriend de opvoeding niet als zijn taak, dus houdt het voor hem maar een tijdje stil. |
Citaat:
|
Evolutietheorie, al eens van gehoord?
|
Citaat:
ik vind mensen die kinderen willen, en ze nog creeeren (ik vind 'kinderen nemen' asociaal; je NEEMT geen kinderen; je maakt ze) heel egoistisch. *denkt opeens aan de albert heijn en de V&D, en een overdosis kinderwagens*. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Citaat:
|
Syndroom van Turner
|
Citaat:
|
Citaat:
er zullen altijd mensen zijn die geen kinderen willen. ;) Om wat voor reden dan ook. |
Citaat:
|
Ik kan me er eigenlijk niet zoveel bij voorstellen. Natuurlijk voel ik weleens wat kriebels bij een schattig klein kindje (ze zijn hier in Finland ook nog verpakt in hele schattige skipakjes met oortjes ;)) maar één keer in de stress zitten maakte me erg duidelijk dat ik voorlopig zéker nog geen kind wil.
Ik heb ook geen duidelijk gevoel dat ik het niet wil, ik heb er eigenlijk helemaal geen gevoel over. Praktisch gezien ben ik bang voor alles wat ik er voor op zou moeten geven (vrijheid, voor mijn gevoel een echte carrière, veel reizen). |
Ik denk dat het een geheel natuurlijk proces is waarin je jouw genen voort wil zetten. Weinig vreemds aan, zolang je inderdaad ook nog rationeel kunt blijven denken.
Ik denk ook vaak genoeg na over kinderen, en zie het allemaal wel voor me. Als ik er echter iets langer overna denk (rationeel) besef ik echter wel dat het nu verre van verstandig zou zijn, of het zou me moeten overkomen: Dan is het gewoon welkom, studie of niet, zolang ik er maar voor kan zorgen dat het niets te kort komt. |
Tja, als mensen dat gevoel niet meer hadden, zouden we uitsterven. :confused:
|
Citaat:
|
Vrouwen en hun kinderwens, voor mannen een mysterie.
Uit onderzoek blijkt dat vrouwen het meest opgewonden worden van het zien van een naakte vrouw met een kind op haar arm, en mannen... tja, van een naakte vrouw, maar dat kon je zelf ook wel bedenken. Mannen rond de 20 zijn echt nog niet bezig met kinderen, niet zoals vrouwen rond die leeftijd dat wel doen. Jah ok, ik wil nog wel een keer kinderen, maar echt niet voor mn 25e. Rationeel willen beiden ze nog niet (je zou dom zijn om op die leeftijd eraan te beginnen) maar daarbuiten lees ik hier die verhalen over dat moeder gevoel :rolleyes: ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik ken het gevoel wel, zo van 'aww dat wil ik ook', maar dat heb ik ook met puppies en jonge katjes en die kan ik ook nog niet in huis nemen. Vriendlief heeft het trouwens ook, en hij wil ze ook absoluut nog niet nu. Niet alleen voor vrouwen, dus, hoewel ze er wel vaker last van lijken te hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In de psychologie magazine stond ooit dat er geen enkele aanwijzing is om aan te nemen dat mensen hormonaal 'behoefte aan een kind' hebben, overigens. Mensen hebben gewoon hormonaal 'behoefte aan seks' en besluiten dan (meestal op emotionele of sociale gronden) om geen anticonceptie te gebruiken.
Maarja, psychologie magazine he. |
Citaat:
anders hadden wij die hormonen niet gehad en ehh. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En bovendien, survival of the fittest? We hebben ons heel goed aangepast hoor, we weten heel veel mensen in leven te houden met die aanpassingen. Survival of the fittest =/= recht van de sterkste... |
Citaat:
|
Citaat:
Kids neem je op emotionele gronden, dat is wel waar. ( Op rationele gronden is er namelijk weinig voor te zeggen :p .) Maar of dat een afgeleide is van zin in sex betwijfel ik. |
Citaat:
even een simpel voorbeeld als je een heel vruchtbaar beest hebt zonder poten wordt ie opgevreten als je een heel sterk normaal beest hebt dat zich niet kan voortplanten beide zelfde probleem geen kids Een organisme moet dus beide eigenschappen bezitten om kids op de werled te kunnen zetten logisch dat beide uitspraken gebruikt worden |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat Balance hier gepost heeft.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29. |