![]() |
Nummers (of elementen daarvan) die gejat zijn
Mag ook van dezelfde band zijn.
Ik trap af met: Trivium - Like Light To The Flies - eerste riff Trivium - When All Light Dies - riff rond 2:43 nou ja, van je debutplaat jatten mag an sich. |
godver, verkeerde feurum! wie verplaats m naar muziek.
|
Euhr.
Song2 van Blur is eigenlijk gewoon gejat van Nirvana natuurlijk (smells like teen spirit). |
Dat vervelende nummer 'Butterfly' van een band waar ik de naam even van kwijt ben is niks meer dan het constat herhalen van een introtje van een RHCP nummer waarvan ik de naam ook even kwijt ben.
|
Citaat:
pretty little ditty |
Sum 41 - The Bitter End doet me verdacht veel denken aan Metallica - Battery.
|
Citaat:
|
net als die ene cd van de black eyed peas
|
Ex-nasum, coldworker? Die track die toen online stond, daar zat gewoon een nasum riff in.
Filter is er ook wel goed in. En nog duizenden andere dingen maar daar kom ik zo niet op. |
Citaat:
|
Citaat:
Verder is er kwa riffs over de jaren enorm veel gejat uit Deftones nr's en bestaat 80% van de melkertmoshcore uit gejatte riffs. |
'Banquet' van Bloc Party en 'Emerge' van Fischerspooner gebruiken beide het akkoordenschema van 'Smells Like Teen Spirit'.
|
ik weet geen iets
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tom petty vs RHCP: http://www.maingold.com/2006/06/08/r...-vs-tom-petty/
en bij nickelback herbruiken ze hier en daar ook nog weleens akkoorden en drumpartijen: http://www.thewebshite.net/nickelback.htm en natuurlijk The Rolling Stones' The Last Time en The Verve's Bittersweet Symphony |
De hele CD Octavarium (N)
|
En natuurlijk dat Coldplay - Talk gejat is van Kraftwerk - Computer love
|
Citaat:
|
Kernkraft 400 gejat van Lazy Jones :)
|
Gejat is een groot woord, maar wel erg duidelijk geïnspireerd:
** Pearl Jam - Givin to fly -> Led Zepelin - Going to California Maar Led Zeppelin was zeker ook niet zuiver op de graat. Tegenwoordig alombekend, maar ik herhaal het graag: ** Led Zeppelin -> Stairway to heaven -> The Chocolate Watch Bad - // Spirit - Taurus Led Zeppelin ging bij veel nummers heel erg slordig om met de credits. Geen idee of dat eigen was aan die periode of aan het groeiende ego van Jimmy Page. Nog een hele mooie: ** HIM - Wings of a butterfly -> Clouseau - En Dans |
Citaat:
|
albert hammond jr. heeft refreintjes, coupletten waarvan je gelijk denkt:
ah beach boys, ah beatles, ah manic street preachers, etc. |
wolfmother ook trouwens.
the beatles, pink floyd, black sabbath, etc. intro van paranoid is in een hoop nummers van wolfmother terug te horen. |
metallica - harvester of sorrow --> apocalyptica - harvester of sorrow --> venetian snares - dollmaker
hihi |
venetian snares - Halfway up the stairway of mucus ;)
|
Alcazar - Crying at the discoteque, melodie was overduidelijk gejat. Ik geloof dat het een nummer uit 1996 of 1997 was, heb het hier ergens op CD.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het einde van bathory's 'home of once brave' doet me verdacht veel aan metallica denken. wie was eerst ?
|
Darkest Hour is ook een band die veel lijkt te "lenen" van andere bands.. Hoe goed Undoing Ruin ook is, er staan veel riffs op die gejat zijn.
Als ik het me goed herinner zelfs de riff van een nummer van Machine Head (dat ooit gebruikt is als de titel track van het TV programma Wet n Wild op TMF :( ) |
Papa Roach - Last resort --> Iron Maiden - Hallowed by thy name
je weet wel welk riffje over wolfmother: beter goed gejat dan slecht verzonnen. |
de drum van the strokes - last night lijkt verdacht veel op die van jet- are you gonna be my girl
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
haha, ik had nog niet eens door dat het zo gesteld werd.
|
Citaat:
Ik ga me ergens in een hoekje zitten schamen. :( :( En o ja, Carn, het was jou toch WEL opgevallen, alleen niet van DH. Citaat:
|
Citaat:
|
aha.
|
waterverve :D
|
Una Paloma Blanca is Angel of Death met andere tekst.
|
hah.
|
Tsjuder heeft een riff van one van metallica gejat.
verder zo'n beetje alles in de top 40 |
Citaat:
|
Citaat:
|
'Speed of sound' van coldplay is ook bijna hetzelfde als 'clocks' van coldplay. Zelfde akkoordenschema, praktisch hetzelfde drumritme.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40. |