![]() |
Computer op afstand beheren
Graag wil ik mijn computer op afstand kunnen beheren, maar het is mij nog niet gelukt om dat te bewerkstelligen.
De computer (ik noem m X) waarmee ik dat wil doen draait met windows xp prof sp2 en de computer (ik noem m Y) waar ik het op wil uitoefenen draait met windows xp home sp2. Waar computer Y staat is een modem die de toegang tot het internet geeft. Op dit modem zijn drie computers (vast) aangesloten + een draadloos modem. Ik heb geen idee hoe ik deze computer Y kan bereiken. Hebben jullie een suggestie? (heb ik het overigens juist als Y = host en X = client ? Of is dit net andersom?) |
Gewoon met Remote Desktop, ingebouwd in XP (zowel Home als Pro). Dan moet er wel iemand bij computer Y zitten om die verbinding tot stand te brengen, volgens mij.
Anders optie zou RealVNC zijn: http://www.realvnc.com/download.html |
Kan die XP kermis edition wel RDP aan?
En probeer je via teh internets die PC te beheren? Dan zou je een poort op dat modem open moeten zetten voor een VNC programma, en op die pc een VNC server laten draaien (UltraVNC is ook wel een aanrader). |
Citaat:
Het probleem bij Remote Desktop lijkt te zijn dat de home editie minder mogelijkheden heeft. Citaat:
Heb via telnet wel connectie gekregen via het WAN adres maar het inloggen gebeurde niet via mijn computergegevens. (u/n en p/w) misschien dat ik in de knoei ben geraakt met IP adressen? |
Citaat:
|
Citaat:
Velen malen beter dan realvnc.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32. |