![]() |
Wat te doen tegen stoorfactoren bij draadloos internet?
Ik vind het zo irri, please help :(
|
firmware update van je router,
nieuwe drivers voor je wifi-adapter, ... router op een hogere plaats zetten (bv hoog in meterkast schroeven) indien in bezit van USB stick, stick wegflikkeren en fatsoenlijke wifi-adapter kopen met antenne, ... |
Citaat:
|
Citaat:
Je kan ook het kanaal veranderen, dat wil nog wel eens helpen. En niet op mixed zetten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1 meter tussenruimte en de verbinding valt al weg. dan heb ik een tip voor je, ga naar dat SAGEM instelgeval in je systemtray rechtsonder (met de oplopende balkjes) en dubbelklik erop. pas nu de verbindingssnelheid aan. Deze staat vermoedelijk op automatisch. Pas deze aan naar 5,5 mbps. die stick deed het bij mij heel veel beter toen ik de snelheid op 5,5 mbps heb gezet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hebt niet toevallig een DECT telefoon?
Mijn ervaring is dat die storing opleveren als ze in de buurt van een draadloos netwerk gebruikt worden. |
sowieso die USB stick weggooien en een pci kaartje (laten) installeren
|
stuur dan maar naar mij op :D
|
Effe kijken waar je je router zet, door veel muren, metalen gedeelten van het huis beïnvloed het signaal (nja ik trek nog liever een kabel maar dat is mijn mening:P). Zelfs een magnetron functioneerd op ongeveer dezelfde frequentie en kan het signaal ook beinvloeden.
|
Sterker nog, een magnetron opereert in hetzelfde spectrum en stoort enorm :)
|
Ik heb zon telefoon en een magnetron, maar daarvoor deed ie ook normaal. Het kan toch niet zomaar in een keer gebeuren? :o
|
antenne van het basisstation opnieuw richten kan helpen, gewoon proberen
|
Citaat:
straling van magnetron is toch zeer gevaarlijk voor je, of is dat een veel hoger aantal Db ofzo ? |
Citaat:
Met radar en GSM antennes heb je hetzelfde probleem trouwens, je wil niet vlak voor een F16 radar langslopen als deze aanstaat, ben je waarschijnlijk meteen blind. |
Citaat:
Zelfs op de zolder, was de straling van de magnetron goed te ontvangen! ( Daar zit 2 keer een laag beton van minstens 15 cm tussen!! ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |