![]() |
Huurtoeslag
even twee, misschien domme, vragen:
1. huurtoeslag wordt toch berekend met je bruto inkomen? 2. tellen bijbaantjes ook mee als inkomen? |
2x ja
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar dan hebben we maar recht op 20 euro o.i.d. |
Alleen samenwonen, of ook een samenlevingscontract?
Samenwonen kan gerust. Pas met een samenlevingscontract kan je vriend jou als toeslagpartner opgeven. |
Citaat:
je kunt het berekenen op http://www.toeslagen.nl/particulier/toeslagpartner/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
- onnodige opmerking-
Ik heb eind augustus huurtoeslag aangevraagd maar nog steeds niks gehoord. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
moest invullen: geb. jaar medebewoner + inkomen. dus niet als toeslagpartner, maar wel als medebewoner. |
Toeslagpartner zijn kun je voorkomen door (officiëel) een kamer van hem te huren. Moet hij daar wel toestemming voor hebben, maar dan ben je huurder en heb je dus geen andere relatie met hem dan zakelijk (voor de belasting dan).
|
Citaat:
Vandaar ook dat al die bejaarden die 90% van de tijd bij elkaar over de vloer komen misschien niet getrouwd zijn, maar in sommige gevalen wel de sociale dienst over zich heen krijgen omdat ze opeens als samenwonend paar gelden. |
Citaat:
zou lekker zijn als ouders minder toeslag krijgen omdat hun kind van 13 een krantenwijk heeft. boven de 18 word je geacht (mede) zorg te dragen voor het huishouden of zo - dat kun je van kinderen niet vragen. je hoeft idd niets "als toeslagpartner" in te vullen, omdat ze nog moeten bepalen of jij toeslagpartner bent. ben je ouder dan 18, dan ben je 99% zeker toeslagpartner. |
Citaat:
ik zou me pas zorgen maken als je het in maart nog niet hebt :p ;) |
Citaat:
|
Citaat:
jemig wat in-ge-wik-keld he. :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar hier staat het: http://www.toeslagen.nl/particulier/huurtoeslag.html |
Citaat:
Dacht dat het bij huurtoeslag hetzelfde was. En een beetje vriendelijkheid kan geen kwaad. :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21. |