![]() |
aantal vragen mbt consumentenrecht
Je gebruikt internet, maar dat internet doet het opeens niet meer.
1. In hoeverre mag dat bedrijf dan geld vragen voor service? Evt dmv een helpdesk (telefoonkosten). 2. Als blijkt dat het modem stuk is door slijtage, in hoeverre heb je dan recht op een vervangend modem. Los hiervan: 3. Als er een eenmalige incasso van je rekening is afgeschreven, waarom mag je dit dan niet terugvorderen? En wat is het geval als degene die het geld heeft geincasseerd het niet terug wil geven. Is de bank dan niet verantwoordelijk, omdat zij jouw geld in bewaring hebben? |
1&2 weet ik niet.
3. Bedoel je een éénmalige machtiging? Die kun je nl. wel terugboeken (is mijn ervaring bij de Postbank; heb ik destijds telefonisch geregeld.) Ik denk niet dat de bank verantwoordelijk is. |
Citaat:
|
1) Ik weet niet of het wettelijk verplicht is, maar mijn internet deed het niet (door schuld van het net) en toen ik de specificatie van mijn telefoonrekening faxte kreeg ik de kosten gemaakt voor de klantenservice (0,45 ct pm :eek: ) netjes van ze terug. Ik moest hier uiteraard wel zelf om vragen want ze zullen het je niet zomaar aanbieden.
2) Heb je geen garantieperiode op je modem? Het lijkt mij dat je op zo'n product ook een één- of tweejarige garantieperiode hebt. 3) Volgens mij moet je een eenmalige incasso ook kunnen laten storneren. Bij de rabobank kan dat in ieder geval wel. |
Over het algemeen kun je afgeschreven bedragen die via een automatische incasso afgeschreven zijn wel laten storneren. Soms doen banken hier wat moeilijk over, maar beetje doorvragen moet meestal wel helpen. Kijk anders hier eens:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kas...number=2926278 http://www.currence.nl/site/site/web...b%20versie.pdf |
Citaat:
2) dat hangt van de manier waarop het modem gekocht is af. als je het modem huurt, dan staan dat soort dingen in je overeenkosmt, maar in principe moet de verhuurder dan voor een goed modem zorgen. als je het gekocht hebt, is het je eigen verantwoordelijkheid, maar zul je garantie hebben, zoals bij alle gekochte elektronica. 3) een eenmalige incasso mag en kun je laten storneren. ik weet niet wie je verteld dat dat niet kan; maar dat is domweg niet waar. (bij de postbank heb ik meerdere malen een incasso - van het NTI, waar ik al tijden geen cursus meer bij volg... - af laten schrijven. Per e-mail, nota bene, en dat was altijd binnen drie dagen wel geregeld. zonder moeilijke vragen of zo. en dat ging om best wel heel erg leuke bedragen.) |
Hoe kan ik een incasso vanaf mijn Girorekening laten terugboeken?
Wanneer er een incasso van uw Girorekening is afgeschreven, dan kunt u Postbank binnen 30 dagen na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken (dit geldt overigens niet voor: eenmalige incassomachtigingen, incassi voor loterijen en incassi voor het opwaarderen van beltegoed via Mobiel Opwaarderen). http://www.postbank.nl/ing/pp/page/f...461085,00.html |
vraag 2 weet ik ondertussen
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.