![]() |
Pannenkoeken
Ik wil binnenkort weer eens pannenkoeken bakken, maar de vorige keer vond ik olijfolie niet zo'n succes.
Oftewel mijn vraag: in wat voor vet/olie kan ik pannenkoeken het beste bakken? |
bakboter
olijfolie werkt idd niet... ook bijv gebakken aardappeltjes kan je volgens mij beter in boter bakken dan in olijfolie |
roomboter, bakboter, margarine, vloeibare margarine of zonnebloem-olie
|
En zonnebloemolie?
|
Citaat:
|
zonnebloemolie kun je trouwens ook door het beslag gieten, dan hoeft het niet meer in de pan (y)
|
En is het gezond(er dan bakboter)?
|
hmm, het is wel vloeibaarder. In de fles zonnebloemolie die ik heb zit 11 gram verzadigd vet, 81 gram onverzadigd vet en 1 gram transvet per 100 ml. Ik weet niet hoe dat met bakboter zit.
|
Ik vind van die vloeibare bakboter in zo'n fles wel handig om pannenkoeken mee te bakken :)
|
Citaat:
En inderdaad kun je het heel goed door het beslag doen, want dan heb je ook steeds de goede portie olie en niet soms een overmaat en soms te weinig. |
probeer eens oosterse wokolie :cool:
|
Bah :P
|
zonnebloem olie idd. Olijfolie is meestal niet echt om te bakken, maar meer voor sladressings etc.
|
Bakt dat wel goed bruin met zonnebloemolie?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Olijfolie is idd geen succes bij dingen die van zichzelf niet veel smaak hebben zoals pannenkoeken of wentelteefjes..
ik gebruik zelf altijd zonnebloemolie en dat gaat prima. Ik bak eigenlijk nooit pannenkoeken ofzo, maar toevallig vorige week nog. Daar vroeg ik me trouwens nog wel iets over af, moet je dan na elke pannenkoek een beetje nieuwe olie erin doen of niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kook overigens nooit met vast vet, of het nu margarine of roomboter is. Ik vind het echt smerig (N) Alleen voor biefstuk eigenlijk heel soms, maar dat eet ik niet zo vaak. |
Ik gebruik altijd olijfolie alleen met pannenkoeken niet, die vind ik lekkerder in boter.
|
ik vind olijfolie wel oke. met kaaspannekoek oid proef je het natuurlijk ook minder ;). anders gebruik ik gewoon margarine. @sarah, hoeveel moet je dan door het beslag doen?
|
Ik heb zonnebloemolie door het beslag gebruikt.
Werkte (y) . |
Mijn broer gebruikt steeds sla-olie, deed ie op zn werk ook (pannenkoekenhuis)
|
Citaat:
|
Een klein beetje van dat vloeibare spul volstaat wel dacht ik.
|
Ik gooi het ook wel eens door het beslag, meestal gewoon een scheut erdoor heen mixen. Ik heb ook wel eens pannenkoeken moeten bakken met halvarine op veel te hete elektrische platen. Dat was geen succes, halvarine spetterde echt alle kanten op...
|
Zonnebloemolie of vloeibare bakboter kan allebei erg goed.
|
Gewoon olijflolie, geen problemen mee.. :confused: Voor extra smaak eventueel wat suiker door 't beslag.
|
Citaat:
|
zeeuwsmeisje doe ik altijd....
|
Citaat:
|
Volgens mijn diëtiste is vloeibare boter het beste.
|
Citaat:
Zal vast ook wel lukken met pannenkoeken denk ik toch? |
Citaat:
Je kan het beste de helft nemen met gewone olie van wat je anders aan halvarine er in gemikt hebt. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27. |