![]() |
Spinazie en pasta?
Hoe eet je nou spinazie met pasta? Is dat niet een vreemde combinatie?
|
Ik vind het lekker samen :)
Ik maak het vaak op de volgende manier: - pasta koken (van die spiraaltjes zijn het lekkerste) - hamblokjes (of tonijn of cashewnoten voor de vega's) bakken in een pan - champignons toevoegen en meebakken - spinazie (liefst van die deelblokjes en a la creme) in de pan doen en laten ontdooien en warm laten worden - goed roeren - pasta door spaghetti/ham/champignon mengsel roeren en er kaas over strooien :) |
Ik vind het persoonlijk wel een geslaagde combinatie (y) .
Wat ik meestal doe: pasta koken. Champignons bakken, spinazie erbij, evt boursin toevoegen en tenslotte cashewnoten. Spinazie-prut over de pasta; klaar! :) Voor niet-vegetariërs: spekjes is er denk ik ook wel lekker in. |
Niet eens verse spinazie????
|
Citaat:
|
Zelf vond ik deze lasagne erg lekker. :)
Klik Maar op Allerhande.nl en dan recepten zoeken, kan je aangeven dat je een pastagerecht wilt met als ingredient spinazie, en dan heb je wel een voorraadje. |
Ik ontdooi spinazie, bak spekkies, kook pasta, doe de spinazie en spekkies bij elkaar, gooi er een potje roomkaas erbij en als alles warm en gaar is, alles bij elkaar. Heerlijk, gister nog gemaakt.
|
Ik kan me de combinatie niet zo goed voorstellen eigenlijk.
|
Citaat:
|
Ik doe ook zoiets, maar dan met spaghetti, spinazie over de spaghetti, plakjes hardgehookte ei erbij, daar weer geraspte kaas overheen en het geheel even in de oven, voor een lekker knapperig laagje.
Toen ik het voor het eerst at vond ik het ook een vreemde combinatie, maar het is echt lekker. |
M'n vriend had laatst spaghetti met spinazie gekookt, het was echt lekker.
Bladspinazie even in de wok, stukjes tomaat en pijnboompitten daarna erbij opwarmen, van het vuur afhalen en roomkaas met kruiden erdoor heen. Super! |
Citaat:
|
Als we zalm bakken, doen we er meestal pasta met verse spinazie bij. Pasta gewoon koken. Spinazie in een wok (of iets soortgelijks) met wat olie en knoflook snel doorroeren tot het geslonken is. Zeker niet te lang laten staan.
Pasta en spinazie door elkaar mengen, dan een zalmmoot erbij, klaar. Heel simpel, maar dat maakt het juist lekker en accentueert de zalm :) |
Lasagne verde! (y) :o
|
Citaat:
|
wij hebben laats tortelinni gekocht gevuld met ricotta en spinazie. stukjes kip gebakken, verse blad spinazie erbij, bakje boursin en dan nog een bakje met gemengde pitjes (pijnboom, zonnebloem etc.)
|
Ik zou zeggen met zalm en een roomsaus. Maar heb dat nog nooit geprobeerd.
|
Citaat:
|
ik eet minstens 4 dagen per week pasta, en ook best veel spinazie dus yeahhh jammie.
here goes. pasta koken yadayada. spinazie blokjes ontdooien, dan net onder water zetten met een half blokje bouillon erbij en koken tot al het water ong. is weggekookt, dit is voor de smaak! duh. rooie ui en pijnboompitjes beetje bakken, alles bij elkaar gooien en euh opeten. verder heb je natuurlijk de boursinversie, en spinazie met zalm etc etc. spinaziefan (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51. |