![]() |
Het Algemene "Ronde van Frankrijk" topic
Dit topic is dat gene waar het verloop van de ronde van Frankrijk in besproken kan worden. Wie wint de ritten, wie heeft de gele trui, en al die andere nevenrankschikkingen. Weer een solovlucht van Erik Dekker, of een massasprint van Tom Steels. Hierin kan je je medeforummers raad geven over welke renners ze zouden moeten kopen/verkopen. En houden we de tussenstand bij van onze competitie!
Armstrong heeft al zijn volgende gele trui te pakken, na de proloog. Hoeveel zullen er nog volgen ;) |
Jalabert wint morgen de gele trui en de 1e etappe :)
|
jalabert zal morgen voor bonuspunten gaan denk ik en rijdt, mits er geen kleine groep apart finished, de komende dagen in t geel :o
t wordt weer een saaie tour (n) |
ik denk eerder dat McEwen of Zabel in aanmerking komen voor geel, omdat zei van de sprinters de beste prologen hadden.
Het klassement is gewoon al weer beslist mits Armstrong niet valt of ziek wordt oid. Het wordt spannend om de etappes en misschien de bolletjes trui (groen is natuurlijk ook vrij duidelijk) en de 2e plaats |
Nou, ik denk dat McEwen Zabel het vuur aan de schenen gaat leggen wat betreft Groen. En bolletjes/rest van het podium?? Ik heb geen idee, en dat zegt wat.
|
ja vast :rolleyes::D
beloki op 2? :) |
Geen idee. Volg het helemaal niet. Alleen de uitslagen op het nieuws.
|
En daar stonden de sprinters dan weer... :) Het was vandaag zeker een leuke wedstrijd, hopelijk blijven ze zo allemaal zijn.
|
Steels op 11 minuten binnengekomen :o
|
bertogliati in het geel, precies wat ik verwacht had :o :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
*vraagt zich af zie er dit jaar 2e zal worden in het eindklassement*
|
*en baalt dat hij het enige wielerevenement dat hij leuk vind vaak niet kan zien omdat hij moet werken... :) *
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens op je vraag. Wie wordt er het 2de dit jaar. Ik ga voor Olano of te wel Joseba Beloki, die lichtjes nog meer de voorkeur heeft. :) Morgen ploegentijdrit, altijd leuk om naar te kijken, als je de kans hebt. |
Olano? neh... Levi :p
|
Vandaag een belangrijke dag :o , eens kijken wat rabo kan ;) , dekker zal het wel moeilijk krijgen terwijl hij normaal gesproken een van de sterkste is.
Ik denk dat Once vandaag gaat winnen. Mede omdat credit agricole niet zo in vorm lijkt ;) :D Zit dit nu in het goede topic? :confused: |
Wanneer zijn de bergen aan de beurt? :o :p
Dan wordt het meestal spannend, want dan gaat het klassement echt ze vormen aannemen :) |
Donderdag volgende week is geloof ik pas de eerste echte bergetappe.
En pas in de laatste week komen de bekende bergen in de Alpen. Helaas ben ik dan op vakantie. :mad: Vandaag moet Rabo maar ff gaan demareren om eerste te worden, maar ik gok 6e ofzo. |
ik kan alleen nog ploegentijdrit en de 2 na laatste etappe zien (n) :mad:
|
Citaat:
http://users.pandora.be/Dr00py/pics/johnny.jpg |
go Once (y)
|
Rabobank 8e... naja valt ook wel mee. En Dekker zat dr gewoon bij gelukkig :cool:
|
Krijgen trouwes alle mensen van dezelfde ploeg dezelfde tijd? Of gaat het uiteindelijk toch om je individuele prestatie?
|
Citaat:
|
rabobank deed het redelijk..maar toch zonde ik had meer verwacht :(
|
Citaat:
Maar als Beloki en I. GzG een goede tijdrit rijden (en dat doen ze vast wel) wordt het misschien toch nog een beetje spannend. Dan de bergen maar afwachten he... |
Citaat:
|
http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=206788
kippensoep :D die wielernieuws shit rulez echt wel :p hahahahaha |
Spannende finale vandaag, er gebeurde van alles. Eerst een valpartij in het peloton met onder andere Freire, daarna werden de 3 koplopers eindelijk gegrepen. En toen was er ineens opnieuw een valtpartij met ook Armstrong en Jalabert! Het leek op het einde nog op een sprint uit te draaien, maar toen demareerde er ineens iemand. Toen hij 10 meter voor de streep was juichte hij al, maar daarna werd hij toch nog ingehaald door McGee :D .
Armstrong verloor trouwes 29 belangrijke secondes. |
och is niet zo erg dat Armstrong ook eens een x-tje valt... maakt t misschien wat spannender straks in de tijdrit en de bergetappes :)
|
Wat een heerlijke etappe, het einde was echt prachtig!!!!
Dekker is een held :cool: 1,2,3 Nederlanders, YEAH!! |
PROFICIAT NEDERLANDERS
vooraL mooi gespeeld van dekker |
(y) (y) (y) mooi :cool: vooral de reactie van Karsten Kroon na afloop :)
|
(y) (y) :cool: (y) (y)
Heel leuk dit. Drie Nederlanders als beste 3. |
Ik vind het alleen nogal zielig voor de Franse :p
Anyway, McEwen verslaat daarna Zabel weereens. Hij heeft bijna de groen trui. Niet verwacht dat Zabel dit jaar zo'n tegenstand zou krijgen voor zijn trui. |
Mooie zege van Kroon, mooi uitgespeeld met dekker (y)
Knaven heeft wel pech zeg:D Hoeveelste X is dit niet dat die net een Touretappewinst mis loopt:o |
Vandaag komt Armstrong, althans dat hooop ik dan vooral :D Tijdrit. Een stuk langs de kust laten de mensen die nu allemaal vertrekken hem van voren hebben en straks wanneer armstrong moet, moet hij van achter komen ;) :p
Nah das eigenlijk zielig voor de minderen ;) Iig, hoop ik dat wij vanavond Armstrong in het geel zien :) |
Net goed dat Armsrong niet gewonnen heeft!
Moet ie in de bergen tenminste een keer echt aanvallen, hij heeft geluk dat Ulrich niet meedoet! |
Hmm ik denk dat t toch een beetje toneelspel was... was t niet vorig jaar dat ie zogenaamd ook slecht was en daarna iedereen voorbij reed.
|
Citaat:
|
Die gonleano maakt een goede kans als tour winaar hijs nog jong enzo maar ik denk nog steeds dat Armstrong de beste is en het zal winnen...
|
hm niet zo'n leuke etappe vandaag... hopelijk morgen beter :)
|
armstrong weer hoor..
hij doet echt weer geen meter kopwerk, laat ook nog beloki voor zich rijden, en gaat dan op het laatst toch de winst binnen halen, en iedereen maar zeggen 'wat prachtig wat een krachtmens is het toch'... |
ja idd, ik denk dat het commentaar op TV ook wat overdreven was. Hij heeft eerst de hele ploeg op kop laten rijden en 300 meter voor de finish reed hij er dan zelf met een sprintje van door. Oke, het is wel een topper, maar hij heeft veel aan zijn ploeg te danken.
Verder viel Rabobank, zoals verwacht, weer fiks tegen. Leipheimer, waarvan veel werd verwacht, eindigde op een 24e plaats. En Boogerd??? Het staat nog niet op teletekst, maar ik denk zelfs dat hij buiten de top 50 valt. Alleen Addy Engels deed het nog redelijk goed, voor de eerste keer dat hij met de tour meedoet. |
Inderdaad. Rabobank stelt teleur
46ste Engels op 6 min 17 59ste Boogerd op 7 min 42 :confused: Vreemd. Ik had wel meer van hem verwacht, maar misschien verspeelt hij expres veel tijd zodat ze hem misschien eens een keertje laten gaan als hij probeert weg te sprinten. Tsja Leipheimer. Zucht.... De nieuwe Luttenberger van de Rabobank :( |
Citaat:
|
En ik maar hopen dat Beloki of Botero dit jaar Armstrong zouden bedreigen:o, maar zolang Armstrong zulke goede knechten heeft denk ik dat die moeilijk te verslaan is:(
Ik hoop dat morgen heel de US postal ploeg een lekke band krijgt vlak voor de 1ste berg:p;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17. |