![]() |
Kerstkaarten...
... Verstuur jij ze? En zoja, wat zet je er dit jaar in?
Ik heb voor sommige mensen een heel persoonlijk verhaal geschreven, voornamelijk voor goede vrienden. Voor kennissen en familie een klein persoonlijk berichtje, en voor zakelijke relaties een saai 'Prettige feestdagen, en een gelukkig nieuwjaar'. |
Ik zet er eigenlijk nooit een verhaal in :o Gewoon m'n naam en dan klaar :D
|
Ik weet het nog niet. Ik vind het wel altijd heel leuk om kaarten te krijgen, dus dan is het ook wel leuk om te versturen. Maar ik weet niet zo goed naar wie ik wel en naar wie ik niet moet sturen. :o
|
Mijn vader maakt altijd een tekening van een beren-familie, en daar maken we dan een kaart van.
Ik zelf maar dan iets van een tekening voor mijn vrienden. Ofzo. |
Ik heb mijn vriendinnen allemaal een kaartje met een heel verhaal gestuurd. Familiekaartjes zijn meestal nogal standaard, gewoon prettige feestdagen, gelukkig nieuwjaar en mijn naam eronder.
|
ik schrijf voor vrienden er een paar zinnen in. Andere mensen stuur ik geen kerstkaarten.
|
Citaat:
|
De standaard zinnen voor iedereen eigenlijk.
Dat zijn voor familie en gezamenlijke vrienden en kennissen meer dan 40 kaarten, dus heb niet zo'n zin in verhalen. Alleen mijn eigen vrienden van 'vroeger' (stuk of 6 kaarten) krijgen één of twee zinnetjes meer. |
ik stuur ze niet, wens mensen zelf wel fijne kerstdagen.
|
Ik stuur ze niet omdat mijn echte vrienden ze ook niet sturen en ik het nut er niet echt van zie (hoewel het wel leuk is om ze te krijgen).
|
Citaat:
t is nog maar 9 december! ik zelf.. ben dan ook altijd redelijk laat, ALS ik t al doe! en dan is t meestal naar alleen goede vrienden en dan staat er meestal wel een kort verhaaltje op (als in: dit moeten we komend jaar gaan doen, en dat ook, en bla.... ) |
Ik heb best kleintjes gekregen met Sinterklaas dus hele verhalen kunnen het sowieso niet worden. Wel een kort stukje van een paar zinnetjes.
|
Citaat:
|
Ik koop ze en beschrijf ze , maar doe ze vervolgens niet op de post.
|
ik stuur geen kerstkaarten
|
Ik verstuur er maar een paar. Ik heb geen zin om er heel veel te gaan sturen. Voor mn oma's en 1 vriendin maak ik er zelf (die doen dat ook altijd bij mij en dan is dat wel leuk) en verder koop ik er wat. Ik zet er nooit verhalen in, ik spreek ze later een keer toch wel en dat vind ik leuker. Ik weet ook nooitt zo goed wat ik dan neer zou moeten zetten.
|
Ik verstuur een aantal kerstkaarten, maar niet zo veel. Daar ben ik te lui voor:p. Voor mn oma's en 1 vriendin maak ik ze zelf, dat gaat andersom ook zo dus dan is dat wel leuk. Verder koop ik er wat en zet er mn naam in. Ik weet nooit zo goed wat voor verhaal ik erin zou moeten zetten en ik spreek ze later toch wel weer een keer. Ik ben niet zo'n schrijfster.
|
ik heb cheapass kerstkaarten van bas vd heijden (maar wel mooie hoor :o) en die stuur ik denk ik naar een stuk of 6 goede vrienden + hun gezin, familie e.d. stuurt mn moeder wel rond en daar zet ik wel alleen mn naam op.
|
Citaat:
|
Als ik ze stuur doe ik er maar een paar (naar vrienden en wat familie) , en dan schrijf ik er een paar persoonlijke regels op. Ik weet niet of ik het dit jaar nog wel ga doen. Misschien als ik er ineens zin in heb. :p
|
Ik blijf ze trouw sturen, al krijg ik er tegenwoordig bijna geen meer terug. Bij de meeste mensen zet ik alleen m'n naam, maar bij goede vrienden wel een heel verhaal.
|
Ja, samen met mijn vriend :o
Gewoon iets van "Prettige Kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar Liefs Martie en Rachel" |
Neen. Doe ik eigenlijk nooit. :o M'n ouders sturen ze volgens mij wel ook uit mijn naam.
|
Ik ga dit jaar waarschijnlijk geen kaarten op de post doen, maar als ik dat zou doen, zou ik zoals altijd, de kaart volschrijven.
|
Ik ben er nog niet helemaal achter. Dit jaar wilde ik ze ook samen met mijn vriend sturen, maar gezien het nu uit is houdt dat op!
Ik denk voor mijn speciale vriendinnen een lief berichtje net zoals HvJ, en voor de rest inderdaad saai Prettige Kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. :) |
Citaat:
|
Een paar naar familie en mensen ver weg. Zet er gewoon m'n naam in.
|
Ik heb gewoon bij iedereen zoiets van 'Veel geluk in 2007' of 'De beste wensen voor 2007' geschreven. Niet teveel moeite hoor. :p
|
Ik maakte regelmatig kerstkaarten, waardoor ik niet te veel persoonlijke boodschappen in de kaarten schreef. De laatste jaren zwakt dit een beetje af en stuur ik vooral standaard gekochte kaarten. Ik probeer dan bij wat betere vrienden een persoonlijk tekstje of een gedichtje op de kaart te schrijven, maar bij mijn oma hou ik het toch echt bij alleen mijn naam (als er al tekst op de kaart staat).
|
Nee. Nooit begrepen ook wat er het nut van is. Met Pasen of Pinksteren stuur ik ook geen kaart, dus waarom met kerst en oud & nieuw wel? Als ik iemand een gelukkig dit-en-dat wil wensen, doe ik dat wel persoonlijk, maar ik ga me geen breuk schrijven aan beleefde cliché's op kaartjes. Sowieso snap ik niet wat er bijzonder is aan een nieuw jaar dat je elkaar ermee moet feliciteren, maar dat zal ook wel weer aan mij liggen.
|
Citaat:
|
Ik was het meestal niet van plan en dan deed ik het een paar dagen van te voren als nog ineens :o Ik ben het dit jaar weer niet van plan maar ik vrees dat het er dit jaar echt niet van komt, tenzij ik er nog een aantal vind op mijn kamer ofzo.
|
Ligt eraan aan wie ik het kaartje stuur. Bij vrienden zet ik er meestal wel een klein verhaaltje in ofzo :)
|
Ik heb er nu al best veel gekregen, dus moet ik ze zelf ook sturen. Anders gaat mijn familie huilen :)
|
Citaat:
|
Ik heb er een persoonlijk berichtje opgeschreven. Niet zo heel veel kerstkaarten verstuurd dit jaar. De meeste gaan hem over de mail krijgen.
|
Diot jaar even niet. Mijn hoofd staat er even niet naar, ik heb even andere dingen aan mijn hoofd. De meeste mensen weten wel dat ik ze een fijne kerst gun, ook zonder kaartje.
|
Nooit.
|
Ik heb de kerstkaarten en kerstzegels in huis, nu is het afwachten of ze ook nog op de bus gaan :o
|
Ik zet alleen mijn naam erin.
En bij mijn vriendje en een beste vriendin zet ik er in: Maak er een leuk nieuw jaar van. :P |
Ik verstuur er enkele naar goede vrienden en vriendinnen. Mijn vriendje krijgt er ook een, maar dan niet per post. Wat ik erin zet? Wat wensen voor het nieuwe jaar, succes met de examens aan de studenten, bij mensen die ik heel goed ken ook nog andere dingen.
Aan mijn algemene kenniskring stuur ik meestal een online kaartje. Iemand tips voor dit jaar? Mooie flashkaarten of zo? |
Ja, naar mijn beste vrienden stuur ik er altijd wel één plus van de minder bekenden die ook iets naar mij sturen. De rest van de wat "vagere" vrienden stuur ik gewoon een simpele e-mail met de beste wensen.
|
Ik zet er gewoon de naam van mijn man en mijn eigen naam in. Prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar staat ook al op de voorkant/binnenkant, vind het onzinnig dat er dan nog een keer op te zetten. Bij sommige mensen schrijf ik er soms nog iets meer bij, maar meestal blijft het bij onze namen (dit jaar bij iedereen, alleen bij één iemand er bij gezet dat ik haar snel weer een brief schrijf - en daar zet ik de rest dan wel in).
|
Normaal gesproken stuurde ik ieder jaar wel een kerstkaartje naar iedereen, maar dit jaar is het er gewoon niet van gekomen. Ach,wie weet volgend jaar weer.
|
Ja, ik stuur ieder jaar een kaart naar een paar mensen. Dit jaar heb ik er geloof ik 9 verstuurd. En dan niet met de cliche tekst 'fijne feestdagen blabla', maar een persoonlijk stukje, over het afgelopen jaar.
|
Ik doe dit jaar niet aan kerstkaarten. Heb er ook van niemand eentje gekregen. Behalve dan ene digitale van mr Soija:D
|
Nope, humbug
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22. |