![]() |
Hand = Verbrand ; Door Thee
Pijnlijk zeg. :s
|
duidelijk sig :rolleyes:
Ga maar naar Onzin terug! |
Koelen met lauw water
|
met koel water eigenlijk. Niet met ijskoud.
|
mijn moeder heeft heel goeie brandzalf, ben je binnen vijf minuten van de pijn af en geen blaren. te krijgen bij de apotheek, heeft een chinees-achtige naam. beige rond potje in een rood doosje.
|
toevoeging bij brandzalf: als je al eenmaal blaren hebt mag je dat niet meer gebruiken! voor eerstegraads brandwondjes mag het wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan ga je door het plafond |
Water, de rest komt later...toch?
Ik heb laatst een kop kokende thee over mijn been heen gegooit, ik heb nu nog steeds een rood been, terwijl het meer dan een week geleden is ..Maar het is niet ernstig:) |
Als de 'brand' eruit is, goed vet houden, met vaseline of nivea ofzo. Voorkomt dat de huis helemaal indroogt, dan wordt het heel lelijk als het geneest. Ik heb in het voorjaar ook thee ove rmijn hand gehad, en ik heb zeker twee weken met witte vingers van de nivea gelopen, maar je ziet er nu niets meer van.
|
Carebear
|
Met thee moet je oppassen ja, veel nivea inderdaad.
brandwonden door thee kunnen anders echt duidelijk zichtbar blijven ,het is erger als met water. |
erger dan! :mad:
|
Ha, thee erger dan water?
Waarom? Niet dat ik het niet op 't woord geloof, maar 't is vreemd, thee heeft toch praktisch dezelfde samenstelling? |
Dan moet je maar geen thee drinken.
|
Als je er suiker in hebt gedaan is het vet ranzig, en als je gewoon water hebt hoef je geen andere broek aan te doen, ofzoiets.. :p
|
Citaat:
ja , mijn moeder zei het een keer, je blijft het beter zien. maar je krijgt het even wel weg hoor. het duurt alleen wat langer ;) |
Als je er meteen water op pleurt gaat t er wel uit. Maar dat is met bijna alles zo...
|
oja
en brand zalf of wat dan ook mag alleen maar bij eerstegraads brandwonden!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53. |