![]() |
Engels 2 woorden uitspraak
Hallo ik heb morgen een engels presentatie, en van twee woorden weet ik niet echt hoe ik ze moet uitspreken:
erfelijk: hereditary urine: urine Kan iem. me ze zo opschrijven zodat ik weet hoe ik ze moet uitspreken? Bedankt |
Hereditary:
huh-re (alsin: rem) duh-te (alsin: tem) rie dus: huh-re-duh-te-rie Urine: joe-rin (De 'r' natuurlijk wel op z'n Engels :) ) |
Op http://www.m-w.com/dictionary/hereditary kun je op het luidsprekertje klikken, dan wordt het uitgesproken; gaat voor de meeste zoniet alle woorden wel :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
sten-vvv: In je woordenboek Engels-Nederlands staat bij ieder woord de juiste uitspraak aangegeven, en aan het begin van je woordenboek vind je ook een uitleg over de verschillende uitspraak- en beklemtoningstekens. |
Mijn digitale woordenboeken (dat zijn er nogal wat) worden beheerd door het programma'tje Babylon, dat programma is ook in staat om engelse woorden zeer netjes uit te spreken. Babylon is volgens mij gratis te downloaden, en er bestaat een groot aantal gratis woordenboek voor. Zeer handig ook voor de uitspraak dus (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15. |