Citaat:
Universeel schreef op 02-01-2007 @ 09:11 :
Jammer dat ze die toetsen nog voor een cijfer geven. Bij ons is dat afschaft. Stel je voor dat je geen TV hebt, mijn oom en tante hebben dat bijvoorbeeld nooit gehad omdat ze dat zelf gewoon niet wilde. Stel je voor dat je geen kranten leest. Geen internet nieuws leest daar zijn er veel van mij.
Ik snap dat de meningen hierover verdeeld zijn. De een zal zeggen je moet als je in Nederland woont wel een beetje weten wat er speelt. Ach... maar om daar een cijfer voor te geven vind ik zelf een beetje zwak. Maar dat komt omdat ik er misschien redelijk slecht in ben. Ik ben er dus ook tegen.
|
Het gaat er meer om dat die actualiteitentoets niet zozeer om het kennen van het nieuws gaat, maar om pubertjes gewoon een beetje een schop de wereld in te geven. En dat vind ik wel goed. Ik ken geen 15/16jarige die de krant leest, een enkeling struint wel wat rond op NU.nl, maar daar houdt het op. Je moet die toetsen alleen niet achterlijk ingewikkeld maken, zoals bij ons het geval was.
Nee, wat pas zwak is, dat was toen ik nog Journalistiek studeerde. Dat zijn geen pubertjes meer, maar gewoon studenten. Daar hadden we OOK actualiteitentoetsen, ZELFS in het tweedejaar. En ik braaf alles volgen, zakte er nog voor. Als journalist moet je weten wat er speelt, maar om studenten op die manier te dwingen het nieuws te volgen is debiel. Laat ze dat zelf uitzoeken, als ze het niet doen komen ze zichzelf toch alleen maar tegen.
De actualiteitentoets die ik op de middelbare had waren ook superlastig, en ik volgde dan nog wel het nieuws. We hadden er elke week een dacht ik, of elke twee weken. Altijd onvoldoende. Heb dat opgehaald door een goed cijfer te scoren op het proefwerk. Misschien is dat een strategie voor TS, als ze actualiteitentoetsen zo lastig vindt.
|