![]() |
wentelteefjes?
Weet iemand waarom er ei moet in wentelteefjes?
Kan ik niet gewoon wentelteefjes maken met alleen melk? :o |
ik denk (gokje dus) dat je ei nodig hebt om het krokant te maken... melk kun je namelijk niet bakken..
|
Alles kan, maar melk bakt aan. Daarnaast is ei een essentieel ingrediënt in heel erg veel "baksels", omdat het, zoals FrantiC al een beetje aangeeft, echt kan bakken. Het wordt vaster als je het bakt. Dat heb je met alleen melk niet.
|
Zonder ei krijg je geen wentelteefjes maar gewoon soppig warm brood :p
|
dat is toch heel logisch :s
|
ooh okeej... :)
ik deed het pas met maizena ipv ei, maar snapte niet echt waarom eigenlijk...vandaar ;) (voor mij dus niet zo logisch... :p ) |
Citaat:
Maar wat gebeurt als je melk gaat bakken in een pan--> niks wat als je een eitje bakt--> het wordt vast, en komt een knapperig laagje op. Nu kan je brood ook wel zonder ei knapperig bakken, maar door die melk word het zompig, dus dan gaat het niet meer. Het ei bind de melk, en dan kan het wel. |
Waarom zou je geen ei willen gebruiken?
|
Heb toevallig vandaag wentelteefjes gemaakt :D
Een eitje, beetje melk, beetje kaneel, beetje suiker en 2 boterhammen ^^ Bij meer boterhammen een eitje erbij denk ik :) |
ik vandaag ook weer (y)
maar dan met maizena :p (minder kcal...) |
ik word misselijk van gebakken ei. een beetje creativiteit, gebruik honing, kaas, er zijn zat dingen om je boterhammen mee te ´bakken´.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
plus er nog stoer mee gaan doen op een forum. pas op dat je niet afbreekt. (n) |
Ik snap best dat dit soort opmerkingen van haar kant reacties uit kunnen lokken maar dat doe je dan maar ergens anders of op een normale manier. Niet zo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11. |