![]() |
Vraagje: houdbaarheid Pina Colada
Zoals de titel duidelijk maakt: hoe lang is zo'n fles Pina Colada houdbaar na opening?
|
echt waar, verzin een boeiende vraag en kom dan terug...
je maakt zo'n fles open en zuipt hem leeg. verder, als je hem koel bewaart en de dop goed dichtdraait kun je hem wel een jaartje laten staan. |
Het is een boeiende vraag en ik kom helemaal niet terug.
Wat is koel bewaren? Koelkast? Op kamertemperatuur bedoel ik. |
Ruim 5100 minuten na het openen van de fles.
Dus pak em beet 3 en een halve dag en een uur! |
zit iets in de richting van zuivel in dus niet al te lang denk ik.
|
Gewoon in de koelkast zetten en dan binnen een week opzuipen. Dan zou er niets mis mee moeten zijn.
|
'Zie onderkant fles' staat er meestal op toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm, ik heb 'm al meer dan een maand open volgens mij, buiten de koelkast. Jammerrr.
|
Wat maakt het uit wat de houdbaarheidsdatum is? Pina Colada is ranzig. Het smaakt ALTIJD overstuur! :p
Goed even ontopic: hoeveel alcohol zit erin? 20 procent? Hoe hoger het alcoholpercentage, hoe langer een geopende fles te bewaren is. |
Hm 14,5%.
|
ja, sowieso, hoelang zijn dat soort dingen te bewaren, op kamertemperatuur en open. ? is er geen richtlijn voor ofzo?
|
nope
en dat is ook niet boeiend want de enige flessen drank die ik nog wel eens halfvol laat staan is wodka. en dat blijft altijd goed :cool: (y) |
Gewoon even proeven, je merkt het meteen als hij niet meer goed is.
|
Niet, direct na opening is het al ranzig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hehehe
|
Vrouwendrankjes
|
Heerlijk juist.
@Mutant: Ik heb vroeger wel eens een jaar ofzo zo'n fles laten staan en toen was het nog steeds te drinken, hoewel ik toch denk dat het toen echt niet meer goed was. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heeft het nu nog zin om die fles in de koelkast te zetten nadat ie een maand geopend buiten de koelkast heeft gestaan?
|
Ja, dan heb je een koel drankje :)
|
Maar ik bedoel natuurlijk of ie nu nog houdbaar/goed is.
|
Persoonlijk denk ik dat ie nog wel goed is, bij mij staan soms ook flessen passoa maanden op mijn kamer omdat ik die troep niet drink en dat wordt ook vrolijk opgedronken zonder dat er doden vallen :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Schijnt trouwens dat je het niet echt proeft als drank niet meer goed is, vriend van me heeft laatst blijkbaar zonder het door te hebben bedorven rode wodka gezopen, ik geloof dat ze de afvoer van de wasbakken met een pincet uit hebben moeten plukken en hij was niet eens echt dronken ofzo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38. |