![]() |
vrijwillige uithuisplaatsing, of andere mogelijkheid bij een onhandelbaar kind?
In onze omgeving heeft een gezin een onhandelbaar kind. Ze weten niet meer wat met haar aanmoeten, ze hebben wel wat gesprekjes met maatschappelijk werkster, maar slaat niet echt aan ofzo. Het meisje is 15, en doet er serieus alles aan om het gezin kapot te maken.
Nu zitten die ouders met het idee om haar mischien (tijdelijk) uit huis te zetten. Zo komt ze mischien tot bedaren, want de situatie nu loopt echt uit de hand. Wat voor hulptrajecten zijn er voor dit soort gevallen, ze is geen misdadiger, maar wel dus onhandelbaar? Zijzelf komen erniet echt uit, want de informatievoorziening is niet echt helder ofzo. |
Een meisje dat ik ken heeft een tijdje in een soort tehuis voor moeilijk opvoedbare kinderen gezeten nadat ze door haar ouders uit huis gezet was. Voor zover ik weet had ze geen strafblad. Ze veroorzaakte wel een heleboel problemen binnen het gezin. Misschien dat het iets is? Ik geloof dat het in Tilburg was, maar er moeten haast wel meer opties zijn.
BTW: nu gaat alles weer prima met haar. |
zolang die ouders er maar rekening mee houden dat als ze hun kind eenmaal uit huis plaatsen ze niet meer zo makkelijk terug komt.. dat het wel es helemaal niet meer aan hun zou kunnen liggen wanneer ze terug komt.. en de vraag is ook nog maar waar ze terecht komt en of ze der beter van wordt..
komt ze omdat er weer ergens geen plaats is in jeugddetentie, ook al heeft ze nix gedaan, dan komt ze der niet meer zo makkelijk uit.. misschien dat ze es een afspraak bij jeugdzorg moeten maken.. |
Misschien idd een idee om eerst eens bij jeugdzorg of een psycholoog 'aan te kloppen'. Jeugdzorg kan ook helpen/informeren bij een eventuele uithuisplaatsing.
|
Ja maar ze hebben nu al gesprekken met zo'n iemand, ik weet niet precies of het jeugdzorg of maatschappelijk werk is whatever (wat is het verschil enzo). Maar dit soort hulp hebben ze dus al gezocht, maar het helpt gewoon geen ene fuck. Dat meidje is niet bepaald voor rede vatbaar.
Kruimel heb je wat meer info over dat tehuis? Dan kan ik een kijken of zoeits ook in onze buurt is. |
Het is nogal een verschil of het maatschappelijk werk of jeugdzorg is...
Als ik die ouders was zou ik iig bij Jeugdzorg naar de mogelijkheden vragen. Om in een dergelijk tehuis te komen heb je vaak toch een soort van 'verwijzing' nodig van Jeugdzorg, huisarts, enz. |
Organisaties die dergelijke opvang bv. in Rotterdam en omgeving aanbieden: http://www.horizon-jeugdzorg.nl/ en http://www.stekjeugdzorg.nl/ . Bij beide verloopt eventuele plaatsing via Bureau Jeugdzorg... :o
|
ik ben dan "vrijwillig uithuis geplaatst" door bureau jeugdzorg, dus ik denk dat je idd daar moet zijn voor de mogelijkheden. En idd wat hierboven al genoemd is, als dat eenmaal is gebeurd kan je niet zomaar weer terug!
|
Kennissen van ons zijn een hele tijd een soort 'gastgezin' voor een jongen van ongeveer 18 jaar geweest.
Thuis ging het totaal niet meer, hij kon niet met zijn ouders overweg, zorgde voor veel problemen, had in zijn eigen woonplaats verkeerde vrienden enz. Door in een nieuw gezin, met nieuwe regels en een nieuwe woonplaats terecht te komen kon hij een nieuw start maken en volgens mij woont hij nu gewoon weer thuis. Ik weet alleen niet via welke instelling ofzo dit geregeld is. |
sorry hoor maar een goeie schup onder dr reet kan best wel eens helpen, en heeft het misschien niet gewoon aan de ouders gelegen dat t kind zo is als t nu is? Een kind kan meestal niet alleen schuldig zijn aan de situatie zoals die is. Misschien toch een maatschappelijk medewerker inschakelen die het gezin eens goed inspecteerd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tijdelijk uit huis plaatsen is in mijn inzien niet verkeerd.
|
Jeugdzorg kan eventuele uithuisplaatsing regelen.
Haar uit huis zetten heeft geen zin. Mocht ze in aanraking met de politie komen (al is het maar omdat ze zwerft) dan zal die haar terugbrengen naar haar ouders. Zo zijn ook mensen die haar in huis zouden nemen strafbaar. Als de nood echt hoog is zou ik als ik die ouders was een crisisgesprek bij jeugdzorg aanvragen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39. |