![]() |
Welke boeken biologie vwo
Kan iemand mij vertellen welke boeken ik precies nodig heb om alles te leren voor mijn examen van biologie, vwo?
|
Je kunt bijvoorbeeld de Biologie voor jou boeken van Malmberg doorwerken?
|
boeken die je van school hebt gekregen?
en als je het dan nog niet weet vragen aan de docent bio? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De onderbouw-boeken, havo-boeken en vmbo-boeken heb je niet nodig ;) Je kunt ook eens op www.biologievoorjou.nl kijken. |
biologie voor jou vind ik echt een aanrader :) Je hebt dan geloof ik 3 boeken nodig.
|
Citaat:
En biologie voor jou is idd een fijne methode (y) |
Ik heb Nectar (de vernieuwde al) en dat is ook een goede methode. ;)
|
Citaat:
Biologie voor jou is duidelijker en alles staat in de tekst, bij Nectar moet je ook nog veel opzoeken. @ Martine: ik bedoelde idd bilogie 1,2. Volgens mij zijn dat echt 3 boeken..maar ik kan me vergissen. (bio1 boek en 2 extra) |
Citaat:
|
nja,je moet gwn alle boeken uit de 2e fase leren. Maar die uit de 4e kan je eigenlijk wel overslaan, dat ken je inmiddels wel vanbuiten als je 2 jaar verder bent :o
|
Iedereen heeft het al een paar gezegd in de zin van 'volgens mij' maar ik zeg het toch nog maar 'ns:
Biologie1: 1 boek Biologie2: 3 boeken Als het gaat om biologie voor jou. Ik ken geen andere methode maar ik ben niet geweldig enthousiast over deze methode. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor mijn zelfstudie heb ik 4 methodes "uitgeprobeerd", waaronder Nectar en Biologie voor jou.
Persoonlijk vind ik Nectar voor complete zelfstudie (dus helemaal zonder begeleiding) niet echt geschikt. Biologie voor jou is een stuk uitgebreider en daardoor wat meer geschikt voor zelfstudie. Alleen de vragen vind ik niet echt geweldig en de CDrom die erbij zit bevat veel fouten in de diagnostische toetsen; die kun je dan beter uit het boek maken. M'n CD examen biologie heb ik mee gehaald, dus wat mij betreft is BvJ een goede methode voor zelfstudie. Gr. Linda |
Die fouten op de cdrom zijn inderdaad erg storend, en daarbij heb je weinig eraan omdat er natuurlijk maar één toets per hoofdstuk opstaat.
|
In Samengevat staat alle examenstof, maar ik weet niet of dat te begrijpen is als je verder geen bio hebt gehad.
|
Citaat:
Ik vind het dus een aanrader! Helder, uitgebreid en opdrachten die je helpen de tekst beter te begrijpen. :) |
Dit hoort trouwens op Exacte vakken. :)
|
Ik doe dit jaar eindexamen met biologie 1,2, met Biologie voor Jou en ik moet 3 boeken totaal leren: 1 voor bio1 en 2 extra voor bio1,2. Maar dat ter zijde.
Ik denk dat het een goede methode is om zelf te leren, goed te begrijpen. Maar de opdrachten in de werkboeken slaan 10x nergens op. Iemand had ook geschreven dat je het boek uit de 4e klas (zou in mijn geval iig het bio1 boek zijn) wel kunt overslaan. Dat zou ik dus echt niet doen, want er staan belangrijke hoofdstukken in die niet overal terugkomen in de bio1,2 boeken. |
Volgens mij vervallen de deelvakken en is er geen verdeling meer in biologie 1 en 2.
De nieuwste editie bestaat (ook weer volgens mij -> zie website Malmberg) uit drie delen, maar de editie's van daarvoor, waar nog heel veel mee wordt gewerkt, bestaan uit 4 delen: biologie 1 en biologie 2-1, 2-2 en 2-3. De deeltjes 2-1 en 2-2 zijn vrij dun. Deel 2-3 is net zo dik als het boek van biologie 1. Het ligt er dus aan met welke editie je werkt. Gr. Linda |
Op www.10voorbiologie.nl staat de hele methode 'Synaps' digitaal. Dit is biologie 1 en 2.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |