![]() |
Bidden goed voor hart en ruggengraat
Bidden goed voor hart en ruggengraat
KUALA LUMPUR - Bidden volgens de islam (solat) is niet alleen goed voor de geestelijke gezondheid maar blijkt op het fysieke vlak ook veel heil te zorgen. De moslimstijl van bidden is goed voor hart en ruggengraat, blijkt uit een recent onderzoek van de Universiteit van Malaya. Ook zou het goed zijn voor het geheugen en het concentratievermogen, meldden Maleisische media woensdag. Moslims dienen vijf maal daags te bidden. Iedere solat begint in stand, gevolgd door een diepe kniebuiging. Daarna zitten moslims geknield, buigen voorover om met hun voorhoofd de grond te raken waarna ze weer rechtop komen en het proces herhalen alvorens ze weer gaan staan. ------------------------------- Nog een aanwijzing voor de volmaaktheid van de Islam. Artsen over de hele wereld raden patienten aan om dagelijks minimaal een half uur aan beweging te doen. De Islamitische manier van bidden is gedoseerd, je dient het vijf maal op een dag uit te voeren. Het is de perfecte training voor patienten. :| |
Citaat:
Nog meer wonderbaarlijk nieuws: als je je lul afhakt, kun je geen peniskanker meer krijgen! (Y) |
Bij yoga manoeuvreren de spelers zich in de meeste absurdste posiities. Zijn die gasten ook getikt?
|
Spam, geen stelling, crosspost. Slotje/ban.
Citaat:
|
T_ID, probeer je deze topic te laten ontsporen? Neem er geen deel aan als je niets toe wilt voegen. Ik weet zeker dat er straks een discussie gaat opbloeien. Wil je je gedrag voortzetten op onzin aub.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:) |
@ Sherpso:
Jij gelooft echt dat dit de rede is waarom Allah bepaalt heeft dat je zo moet bidden? |
Kansloos (n)
|
Volgens mij speelde het probleem 'te weinig bewegen' ten tijde dat deze 'wet' opgeshreven was nog helemaal niet. Iedereen moest namelijk hard werken, er waren nog geen kantoorbaantjes enzo.....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
We houden 'm nog even open, misschien bloeit er een discussie op, als Sherpao op de hierboven gestelde vraag reageert. Zo niet, dan krijg je een slotje.
|
Hahahahahaha.
Ik ben bekeerd (Y) |
Een potje stevige seks zorgt waarschijnlijk voor hetzelfde resultaat. Is nog een stuk plezieriger ook.
|
Citaat:
staan -> kniebuiging -> zitten -> vooroverbuigen en met je hoofd de grond raken -> en weer recht op komen -> en weer opnieuw werkt goed en kvoel me heel wat fitter de laatste tijd, ik kan het nu al 20 keer in een minuut :D nee grapje, maar het zal inderdaad wel goed zijn voor je lichaam. Maar de vraag is dus zal Allah het daarvoor gedaan hebben? De mensen hadden beweging genoeg toen, er waren geen pc's en kantoorbanen. Ook lijkt het me gezonder om 5 uur smorgen nog te slapen in je bed als dat je deze 'oefeningen' moet gaan doen. |
Citaat:
|
goed voor je lichaam maar niet voor je geest. Behalve als je natuurlijk gebrainwashed wilt worden.
|
Citaat:
|
mastruberen is ook goed voor je lul, maar dat mag dan weer niet he?
|
In een artikel in het tijdschrift Quest stond enige tijd geleden de conclusie van een Amerikaanse Universiteit over kerkbezoek.
Het blijkt dat mensen die naar de kerk gaan gemiddeld 2 jaar langer leven. Geen argument dat God bestaat, maar wel een reden om lekker naar de kerk te blijven gaan :D . |
uit een onderzoek van Nipo is gebleken dat kerkgang een positieve invloed heeft op het geef-gedrag aan goede doelen en het helpen van je medemens.....
|
ik zie de discussiewaarde niet echt.
logisch dat bidden goed is voor lichaam en geest. misschien heeft allah dat ook wel ingecalculeerd. maar goed, traplopen is ook goed voor je gezondheid. zal ook wel niet door god uitgevonden zijn. |
Zo, klaar.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47. |