![]() |
na ongeluk, kunstgebit?!!
Ik heb een week geleden een ongeluk gehad met de brommer, waarbij ik op mijn gezicht gevallen ben, m'n voortanden lagen er allemaal uit en nu zitten daar nootvullingen in.
Ik kan er voor kiezen om kronen te nemen maar dat kost superveel geld!!! dat gaat me dan ong. zo'n 800 euro kosten... de verzekering vergoed namelijk maar een deel, ik kan er ook voor kiezen om m'n hele boven kaak te laten trekken en dan een kunstgebit, dan word ik helemaal vergoed! Maar goed ik ben 21 en het lijkt me wel erg jong om dan al een kunstgebit te nemen! iemand hier enige ervaring mee? :s |
Geen ervaring, lijkt me dat jij uiteindelijk de enige bent die hier wat zinnigs over kan zeggen?
1. Je hebt 800 euro en je hebt dit bedrag er voor over. 2. Je hebt het geld niet of het er niet voor over. Succes iig.. |
Ik zou kronen nemen. Maakt niet uit wat het kost.
|
ik zou ook altijd kronen nemen.. je bent nog zo jong.
|
Kronen zijn echt vele malen fijner en mooier dan een kunstgebit. Ik zou dus écht voor kronen gaan, ook al is het duurder.
|
Kronen, desnoods zou ik ergens geld lenen of kijken of ik met de tandarts een afbetalingsregeling zou kunnen treffen ofzo.
|
een vriendinnetje heeft ook gekozen voor twee kronen op haar voortanden. De tandarts was toen zo lief om voor een een rekening te schrijven in 2005 en de andere in 2006. Zo vergoedde de verzekering een groter deel. Misschien kun je kijken of zoiets voor jou ook kan?
|
Ik zou geen goede tanden eruit laten trekken voor een kunstgebit. Dat is hartstikke zonde! Je bent inderdaad nog zo jong..
|
Citaat:
En ik vind het ook raar dat ze het helemaal zouden vergoeden als jij gezonde tanden eruit laat halen om een kunstgebit te nemen, terwijl dat niet nodig is. |
Kronen nemen. 18 is te jong voor een kunstgebit, en het is ook helemaal niet nodig.
|
Het lijkt me onderhand al overduidelijk maar toch: neem de kronen
|
het gaat niet alleen om mijn twee voortanden maar om alle voortanden plus snijtanden.. :S
lening afsluiten? meer mensen hier met kronen? |
'Vroeger' (en tegenwoordig nog in landen als Turkije) werden soms bij meisjes die net getrouwd waren alle tanden getrokken. Als huwelijkscadeau een kunstgebit, how about that?
|
jezus christus dat lijkt me echt té verrot. sowieso kronen nemen (Y)
|
Kronen (Y) jeb...
|
Citaat:
Je kan je hele kaak nog laten trekken als je 80 bent. En ga niet lenen, je bent pas 21. Vraag desnoods aan je ouders voor hulp, het gaat om jouw gezondheid. Dat kunnen ze toch niet weigeren. |
Je kunt toch rood staan bij de bank? Dan hoef je het niet officieel te lenen en je kunt elke maand een bedrag terugstorten. Heb jij wel mooie tanden:)
|
Absoluut kronen, die gaan er bij mij binnenkort ook in! Ik heb namelijk ook enorme last gekregen van een paar kiezen na een val van mijn paard. Ze zitten er nog wel, en kunnen nog wel eventjes mee.. maar ik wil er toch echt vanaf, omdat ik bang ben dat er anders helemaal geen houden meer aan is.
Kunstgebit? Geen denken aan! Daar ben je veels te jong voor. :) |
Citaat:
|
Citaat:
ik heb nooit van stiften gehoord!..wat is het verschil tussen kronen en stiften dan? en word je daarvoor vergoed? |
het lijkt me erg raar dat kronen maar voor een klein deel vergoed worden, en alle tanden latern trekken ÉN een prothese niet :confused: want een prothese kost echt duizenden euro's.
ik zou trouwens voor kronen gaan, je bent nog enorm jong. desnoods zou ik gaan lenen ofzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
kronen
en ik ben een heletijd geleden op m'n voortanden gevallen toen waren er stukken af dat was toen gemaakt maar niet zo mooi toen heeft de tandarts t overnieuw gedaan en dat was gratis op voorwaarde datie foto's van m'n tanden mocht maken voor in z'n les (hij geeft les) dus meschien kan dat ofzo |
Citaat:
maar alsnog: ik zou voor kronen/stiften/whatever gaan iig geen kunstgebit. |
Ik denk dat de topicstarter onderverzekerd is?
Ik heb een uitgebreide tandarts verzekering en daar wordt toch zeker 75% van de kronen vergoed. Komt neer op een paar honderd euro zelf betalen. En oh: neem kronen!!! |
Een kunstgebit wordt vergoed vanuit de basisverzekering, ook als je geen aparte tandartsverzekering hebt. Kronen worden alleen vergoed uit een tandartsverzekering en dan vaak ook nog maar 75% en tot een maximaal bedrag.
|
Aan het geld kan je vast wel komen.. Leen het bij een familielid en neem er een baantje bij om het terug te betalen. Zelf zou ik ook kiezen voor kronen. Een kunstgebit is echt niet fijn, het kan weleens niet lekker zitten (de vorm van je kaak is ook veranderlijk). Je moet er sowieso een hele tijd aan wennen. Bovendien moet ik er niet aan denken om op mijn 20ste al elke avond mijn kunstgebit in een bakje water te leggen om het s ochtends weer in te doen.
|
Citaat:
|
Mijn ene voortand is een kroon, omdat ik er ooit op gevallen ben. Ik ben onderhand al bijna vergeten dat ie niet echt is.
|
Ik zou kronen nemen als ik jou was. Lijkt me ook fijner voor je zelfvertrouwen. Dat geld kun je vast wel van een familielid lenen en in termijnen terugbetalen. Bovendien kost een kunstgebit ook geld.
|
Citaat:
Citaat:
|
als het ook maar enigszins mogelijk is, zijn kronen de beste optie.
vaak gaat de betaling via een ander bedrijf (hier is dat fa-med), en die willen wel een betalingsregeling treffen. (kan mss ook via de tandarts zelf). dat je bv. elke maand 50 euro betaald. Ja, dan ben je even bezig, maar goed, een kunstgebit zit je langer aan vast. of leen. een lening heb je altijd sneller terugbetaald dan de 80 jaar die je nog met je kunstgebit mag rondlopen. overigens, is er geen schuldige aan te wijzen (buiten jezelf) voor het ongeval ? if so, dan is dit soort schade te verhalen op de tegenpartij. |
Kronen, absoluut.
|
Citaat:
Ik zou echter ook voor de kronen gaan. Kunstgebitten slijten langzaam je kaak af en hoe vroeger je zo'n ding krijgt, hoe eerder je problemen met je kaak kan krijgen. Daarnaast lijkt het me gewoon ontzettend vervelend om 's avonds je tanden naast je bed te leggen, helemaal op deze leeftijd. |
Citaat:
OT: k zou voor kronen gaan als je ergens de mogelijkheid hebt.. |
ik kreeg opeen een idee! Je switcht gewoon van verzekering naar 1 die het wel vergoed om kronen te laten zetten, en in januari laat je je behandelen :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:( je wil toch niet je halve gebit 's nachts naast je moeten doen in een glas water...
zoveel is 800 euro nou ook weer niet waard. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
geen kunstgebit
|
ik zou kronen nemen zeker weten maakt me niet uit wat ze kosten
Je bent nog zooo jong dan ga je toch niet met een kunstgebit rondlopen das zonde heb je later nog genoeg last mee ;) |
Man, doe die kronen. Een kunstgebit is NIET leuk. Niet dat ik er een heb, ken wel mensen met kunstgebit. :) Wat maakt geld nou uit, dit gaat om je gezondheid, ook al moet je er een derde hypotheek voor nemen, wat mij betreft zou ik er niet eens over hoeven nadenken.
Citaat:
|
ik zou absoluut kronen nemen..
|
Mijn vriend heeft dit ook gehad op z'n 24ste of zo. Ook zijn beide voortanden eruit. Hij heeft een half jaar geloof ik van die noodvullingen gehad wat er niet echt uitzag en daarna heeft hij (en ja, het was heel duur) kronen gekregen. Nu zie je er echt niets meer van, het is dat hij het tegen me zei, anders had ik het nooit geweten. Maar goed, dat geld moet je natuurlijk wel hebben, het kan in elk geval een hele goede oplossing zijn.
|
Moeten voor een kunstgebid écht al je tanden uit je bovenkaak? Mijn vader heeft (ook op jonge leeftijd) een ongeluk gehad en heeft nu een plaatje/kunstgebid met 4 voortanden, de rest wat er zit is allemaal echt.
Maar ik zou ook voor kronen gaan, als het even kan. Het is duur, maar een kunstgebid levert vaak problemen/probleempjes op. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48. |