![]() |
Stoplicht
Druk jij op het knopje voor de stoplicht en heb jij het idee dat het licht hierdoor eerder op groen springt?
TS begint: Ik druk op het knopje uit automatische en beleefdheid naar andere mensen maar ik denk niet dat het licht hierdoor sneller op groen springt. |
ik denk dat het drukken op het knopje verschil maakt tussen het uberhaupt op groen springen of niet
als je niet drukt denkt ie dat er niemand staat te wachten dus gaat ie niet op groen zodat de autos niet op nix hoeven te wachten voor de rest vertrouw ik eigenlijk alleen op mezelf en zie ik een stoplicht alleen als manier om de autos te laten stoppen als ze onafgebroken doorrijden |
Als je denkt dat het licht sneller op grond springt ben je wel echt dom. Dat knopje signaleert gewoon dat er íemand staat te wachten en het proces gaat niet sneller als er meer mensen staan te wachten.
Overigens zijn volgens mij veel van die knoppen niet eens aangesloten maar wordt de lichtcyclus gereguleerd door ondergrondse draden die daarvoor gevoelig zijn, zoals bij de wat grotere verkeerslichten waar ook auto's bij wachten. Die knop heeft nauwelijks invloed, tenzij je in het geheel niet drukt, dan kun je natuurlijk wachten tot je een ons weegt. |
Je moet gewoon oversteken wanneer er geen verkeer aan komt....
|
bij de meeste stoplichten in grote steden gaat dat ding automatisch op groen na een tijdje. ik druk dus ook nooit.
maar ik wacht ook eigenlijk nooit op groen, ik bepaal zelf wel wanneer ik kan |
Meestal gaat het licht toch wel op groen, ook als je niet drukt. Ik druk dus meestal ook niet, tenzij er andere mensen staan te wachten want anders denken ze dat het licht niet groen wordt.
|
Ik vraag me altijd af of ie wel werkt, daarom druk ik nooit, en dan springt ie wel op groen, maar ja, dan is er wel ergens anders iemand die op de knop heeft gedrukt.
En als de auto's daar niet door kunnen rijden, kunnen ze hier ook niet doorrijden. ;) |
Ik druk altijd, want het kan geen kwaad. :)
|
ik druk ook altijd op t knopje, en wacht meestal ook netjes tot het groen wordt :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh ik denk ook dat ze al die knopjes maken om je te laten denken dat het iets doet, maar stiekem maakt het niks uit of je drukt of niet. :confused:
Ik weet dat je op sommige plekken móet drukken, anders wordt het nooit groen. |
Ik geloof dat wel werkt. Aangezien het dan aangeeft dat er iemand staat en niet overgeslagen mag worden :o
|
Ligt aan het kruispunt, bij sommige zijn ze inderdaad niet aangesloten.
Hier in de buurt weet ik wel welke dat zijn, ik druk dus alleen als ik weet dat hij anders niet op groen springt of als ik het stoplicht niet ken gewoon voor de zekerheid :o |
Waarom zouden ze die knopjes plaatsen als ze niet werken? :confused: :confused: :confused:
Ik gebruik ze dus altijd, hoewel ik vaak niet wacht tot het groen wordt. |
Ik wacht altijd tot het groen wordt, ik wil de kans op een vroegtijdige dood zo klein mogelijk houden. Ik snap mensen echt niet die door rood lopen op een superdrukke weg, wat maken die 20 à 30 seconden nou uit?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik druk altijd wel, voor de vorm. Het is iets psychologisch.
|
ik druk wel
idd omdat ik anders denk dat hij niet op groen gaat wat wel zo is en ik weet ook precies waneer na de auto's van rechts :P |
Citaat:
Voor de openingspost, 't is een verkeerslicht. ;) En het licht kan bij voertuig- en verkeersafhankelijke regelingen sneller op groen gaan wanneer het wordt ingedrukt. Het heeft natuurlijk geen nut om te gaan drukken, wanneer het al is ingedrukt. De paal met de knop staat er ook om fietsers aan te trekken, waardoor de benodigd groen tijd zo klein mogelijk gemaakt wordt en de cyclustijd zo klein mogelijk gemaakt kan worden. Wanneer je deze in combinatie vindt met inductielussen (lus veroorzaakt een magnetisch veld en dat verstoor jij, dan weet de regelautomaat dat het licht groen moet krijgen), dan is deze ter aanvulling voor rijwielen die het magnetische veld niet (genoeg) beïnvloeden. Lees anders Handboek verkeerslichtenregeling (CROW 213), goed en duidelijk boek over verkeerslichtregelingen. |
Ik druk altijd. Wij hebben vooral stoplichten waarbij hij alleen op groen springt als je gedrukt hebt. En bij andere stoplichten staat hij meestal al op groen omdat degenen voor mij al gedrukt hebben of omdat het stoplicht met van die draden 'weet' dat er mensen aankomen.
|
Citaat:
|
Ik druk ook altijd, meestal nog vaker dan 1x omdat ik denk dat het dan nóg sneller gaat. :P
|
Citaat:
meerdere keren op het knopje drukken helpt niet, maar toch doe ik het stiekem wel es omdat ik me zo verveel als ik lang sta te wachten. Maar ik ga ook niet door rood oversteken, want die dingen staan er niet voor niets, is meestal wel een druk kruispunt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tis niet nodig te wachten :o |
Citaat:
Nederland is al overgeorganiseerd... als er geen verkeer aankomt ga je niet staan wachten. Laten we ons met belangrijke zaken bezighouden... zoals wat beleefder worden voor elkaar... |
Los van wel/niet werken voor groen, die knopjes zitten er toch ook (voornamelijk?) voor de blinde mensen, zodat ze aan die piepjes kunnen horen wanneer ze kunnen oversteken?
Ik druk altijd op het knopje maar ik houd dan ook van op knopjes drukken. Dus. Daarbij vind ik die piepjes handig want dan hoef ik niet naar het stoplicht te kijken en of het sneller gaat of niet boeit me geen reet, daar heb ik nog nooit over nagedacht want ik heb toch nooit haast. |
Citaat:
|
Citaat:
voorbeeld was dat iemand midden in de nacht als er echt 0 autos rijden gaat staan wachten tot het stoplicht groen is |
Citaat:
dat is altijd al zo geweest actief vs. passief volgens mij |
Ik druk altijd. Weet niet waarom. :(
|
Misschien omdat je graag wilt dat het licht op groen gaat? :confused:
|
Door een rood stoplicht rijden heeft niets met karakter te maken. Het is gewoon een keuze die we allemaal wel eens maken.
|
Ja hoor, ik ga niet zo schijnheilig doen te suggereren dat ik nog nooit door rood ben gelopen. En ik heb het ook niet over 's nachts wachten voor het stoplicht ergens op een polderweggetje, maar mensen die nog niet eens kijken naar het stoplicht, vaag even naar één kant kijken en met het mobieltje aan de oor gewoon doorlopen. Ik vind het net zoiets als zonder licht fietsen, onverantwoordelijk gedrag.
|
Citaat:
|
Citaat:
het lampje is natuurlijk voor dove mensen ideaal is een lampje + ratelapparaat voor het geval er iemand langskomt die en blind en doof is finkers... <3 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen die op een knopje drukken en dan alsnog meteen door rood lopen zouden ze een 3 dubbele boete moeten geven!
|
Ik druk alleen als ik nog niet geregistreerd ben door die draadjes. ;)
|
Natuurlijk werken die knoppen wel, ze zitten er niet voor niks
verder snap ik niet waar sommigen zich druk over maken... |
Citaat:
|
Citaat:
En op hele rustige wegen staan geen stoplichten, 'snachts staan ze op wegen die overdag druk zijn maar 's nachts rustig vaak oranje te knipperen. Dus meestal wacht ik er wel voor, omdat het meestal nodig is. |
Citaat:
Wanneer de intensiteit een dermate laag niveau kent dat een kruispunt ongeregeld gestuurd kan worden, worden inderdaad de lichten op geelknipper gezet of alle lichten springen op rood of een aantal op groen. Bij rood kan de regelautomaat de richting waar een aanmelding vandaan komt de richting direct op groen zetten, er zijn immers geen conflicterende richtingen aanwezig op de kruising en ontruimingstijden (veiligheid en dergelijke) spelen geen rol. Bij groen wordt de hoofdrichting altijd groen gegeven, zodat hier het verkeer altijd door kan rijden. Krijgt de automaat een signaal van een conflicterende richting, kan deze na enkele seconden op groen. Veel starre regelingen kennen ook meerdere regelingen, bijvoorbeeld ochtend- en avondpiekregeling, weekendregeling, stadionregeling enzovoorts. Edit#1, het kan overigens kloppen dat je voor het gevoel veel te lang staat te wachten, aangezien regelingen wel worden neergezet maar niet worden onderhouden, terwijl de situatie wel verandert. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.