![]() |
Help, iemand met verstand van brommers
Ik heb een probleem, ik heb een injectie brommer (elystar)
Hij rijd goed, maar op de 53 verliest de brommer plotseling toeren en heeft hij weinig kracht meer, dan bij de 60-65 heeft hij weer meer kracht, met een max van 90 km/u Hij lijkt 3 keer van versnelling te wisselen tijdens het optrekken, maar alleen de laatste keer gaat het dus fout, hoe kan dit? Ik kom bijvoorbeeld ook niet lekker de bult op als ik precies op de 53 km/u gas geef, dan moet ik remmen en opnieuw gas geven. Dan schiet de brommer er wel voorbij. |
je mag maar 45, dus ik zie je probleem niet.
|
je vario is niet goed afgestelt. ik gok dat iets lichtere rolletjes je probleem verhelpen. Maar ik moet zeggen dat ik niet zoveel verstand heb van scooters
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan idd de vario zijn. Of dat je rolletjes te zwaar zijn zodat hij de riem er niet lekker overheen trekt.
Ook kan het zijn omdat ie ws opgevoerd is, dat je injectiesysteem gewoon niet goed afgesteld staat. Injectie zuigt sowieso op een brommer/scooter. Een scooter is niet veel gecompliceerder als een wasknijper, ik vind dat ze dat zo moeten houden. :p |
Citaat:
|
Ik ga denk ik morgen ff naar de dealer :(
Ik ga zelf niet kloten aan dat ding als t zo ingewikkeld is :( Bedankt allemaal :) |
Citaat:
En er zijn allerlei problemen die je met een gewone scooter niet kunt krijgen (zo is bij een bekende van me de computer in z'n jetforce bijvoorbeeld een keer gecrashed :p ). Op het begin met de sr ditech was er ook bijna geen dealer te vinden die er aan wilde sleutelen, waardoor hij dus vaak terug moest naar de fabriek als er iets stuk was (wat vaak gebeurde bij de eerste injectie scootertjes :o), allemaal overbodige extra kosten (n) Carburateur (y) |
Ik heb er iemand naar laten kijken.
T probleem was: drukveertjes waren niet goed ofzo, de rollers waren iets afgevlakt en er was nog iets niet helemaal goed. Vrijdag gaan we t fixen. En over neit lekker lopende injectie. Wat ik heb is in principe heel makkelijk uit te lezen met de pc en aan te passen, als ej de software hebt dan kan je heeel veel zelf doen. Oh, en als er wat stuk is dan geeft ie zelf aan wat er fout is :) (nu niet, want ik kon dit dus niet uitlezen :( ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27. |