Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Shanneah - Sarina Tahitu (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1517060)

joes 18-12-2006 20:47

Shanneah - Sarina Tahitu

Sarina is een goede vriendin van mij, en zij heeft een boek uitgebracht. Ze is net als iedereen hier, gewoon een meisje wat verhalen schrijft en ze had toevallig dit verhaal helemaal af geschreven. Ze stuurde het op naar een uitgeverij en zij wilden het uitgeven! Ik wil dit graag even aan jullie vertellen omdat jullie het misschien, ten eerste, wel een heel leuk boek vinden, maar ook is het misschien wel een extra drijfveer, dat is het voor mij wel, om je verhaal af te schrijven en door te zetten want je weet het maar nooit! En laat zeker even weten wat je ervan vond!

Shanneah (ondertitel: de zwarte piramide). Is een Jeugdboek vanaf 12 jaar, en kost 17,50,, op www.leesmijnboek.nl

Korte inhoud: In het uur, dat de zevende maan voor de zon schoof en de warme namiddag hulde in een donkere mantel, werd er op het eiland Dennak een meisje geboren. Ze had rode haartjes en men merkte iets vreemds op aan haar ogen. Haar ouders schonken haar de naam Shanneah. De grootouders schonken hun kleindochter haar tweede naam, Nayana. Zoals de meeste namen hadden die van het kindje ook een betekenis. Shanneah zou afgeleid zijn van shannah wat rood betekent. Nayana lag wat gevoeliger, omdat haar oma erg (bij)gelovig was. Want tot overmaat van ramp werd ze niet alleen met rode haren geboren, maar ook met twee verschillende kleuren ogen. Het ene was donkergroen en het andere goudbruin. Letterlijk betekent Nayana ‘mooie ogen.’ Men betwijfelde echter of haar oma een voorstander was van deze naam. Shanneahs opa zei altijd dat het een foutje was van de natuur, oma zat echter te brabbelen over magische nonsens. Ze ging zelfs zo ver in haar ‘gelovigheid’ dat ze haar kleinkind nooit recht in de ogen wilde kijken. Wanneer het meisje dat wel deed prevelde oma een gebedje en duwde ze ruw met haar duim op het voorhoofdje. Misschien wist haar oma toen al, dat haar kleindochter een belangrijke rol zou spelen, in een nog belangrijker conflict.

Over de auteur:
Sarina Tahitu (1988) is geboren in Middelburg. Haar Molukse achtergrond is een inspiratiebron geweest voor het schrijven van Shanneah. Momenteel zit ze in het laatste jaar van het VWO en ze hoopt na het behalen van haar diploma een studie culturele antropologie te gaan volgen. Shanneah is haar debuut.

LUH-3417 18-12-2006 21:26

Hm. Een uitgeverij die naar aanleiding van een manuscript een boek wilt uitgeven(!) klinkt eigenlijk wat te spannend wanneer het gaat om een boek dat in eigen beheer wordt uitgegeven.

Desalniettemin hoop ik dat Sarina het ver gaat schoppen qua schrijven, want volgens mij was culturele antropologie de studie de minste kans op een baan na afloop. Maar goed, ik mag niets zeggen, want ik deed literatuurwetenschap. Nog zo'n werknemerkraker.

LUH-3417

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.