![]() |
zwevende rib
Ik heb sinds 2/3 weken het 'zwevende rib' gevoel.
Alsof mn long of hart tussen je rib zit.. en als je dan diep inademt doet het echt zeer en lijkt het of je long klapt, en daarna is het goed. Nou heb ik dat wel eens vaker gehad, maar het wordt steeds vaker. eerst 3 x op dag, 6x.. en sinds 2 dagen doet het continu pijn, onder mn borst. Steeds het gevoel van die zwevende rib maar nu zet het niet meer door. Iemand die dit ook heeft of weet wat dit is? het voelt niet echt fijn.. Maar ik denk dat ik wel ff naar dokter ga maar ik dacht; ik vraag het ff hier eerst.. |
Dat gevoel ken ik wel, een soort diepe steek van binnen die je wegkrijgt als je diep inademt, of juist uitademt... Klopt dat?
Ik ga dan heel rustig aan doen, zodat het langzaam wegtrekt, maar ik ken ook mensen waarbij het juist weggaat als ze diep inademen. |
Dit klinkt niet echt als een zwevende rib aangezien dat pijn geeft in de buik. Dat is ook logisch want daar zitten je zwevende ribben ook. Dit klinkt meer als een gekneusde rib of verrekte spier die tussen je ribben zitten. Dit kan heel pijnlijk zijn. Het kan ook irritatie van het longvlies zijn. Dat heeft weer andere oorzaken. Dus ik zou wel even naar de huisarts gaan om dat te laten uitsluiten. S6
|
Nee ja de naam "zwevende rib"is wat wij hier thuis eraan gegeven hebben.. ik weet niet hoe dat echt heet.
ja idd als je in of uitademd.. nou moet ik zeggen dat ik er vandaag ineens sinds paar weken (bijna) geen last meer van heb gehad.. dus misschien was het toch echt iets wat niet goed zat.. Maar k zal morgen eens kijken of het weer terugkomt of niet |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52. |