![]() |
Chinese rol
Ik heb een vraagje over de chinese rol.
Dit jaar kun je voor het eerst ook in nederlandse vuurwerkwinkels deze rollen kopen, en de plaatjes zien er best wel hetzelfde uit als de rollen die je tot dit jaar alleen illegaal kon krijgen. Nu twijfel ik omdat ik er eentje illegaal voor 90 kan krijgen, terwijl ze in de winkel 'maar' 80 zijn. Probleem is echter dat ik niet zeker weet of die rollen in de winkel daadwerkelijk dezelfde zijn, of dat ze toch door de wetgeving(die dit jaar wel is veranderd) toch zachter zijn. Weet iemand dit? :o |
Volgens mij moet je er rekening mee houden dat ook deze rollen door de Nederlandse keuring zijn gekomen. Dit wil waarschijnlijk zeggen dat het effect minder groots zal zijn, dan dat van die 'min of meer' illegale rollen. Maar ze maken allebei veel lawaai, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Offtopic: Volgens mij zijn er op internet genoeg Nederlandse vuurwerk-fora te vinden waarbij deze rollen volledig uitgelicht worden door echte vuurwerkfreaks ;) |
zitten minder ''harde klappers'' in ;)
|
illegale zijn groter, knallen harder en geven meer zooi, op dat laatste na is dat dus best positief
|
Wat is er nou leuk aan zo'n knalding. Zonde van je geld :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar na wat internet zoekwerk ziet het er naar uit dat het een ander soort kruit is wat er in zit. Had effe hoop omdat op al die folders staat dat de regelgeving is versoepeld, maar dus niet soepel genoeg :( ach, illigaal is ie maar een tientje duurder :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sla maar eens een vuurwerk folder open, ze hebben dit jaar dus ook in nederland 100.000 klappers. Alleen 99% zeker met buskruit, dus echt veel heb je er niet aan. Citaat:
en bijna alles wat een mens momenteel doet is slecht voor het milieu ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15. |