Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Feestdagen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=112)
-   -   Hoe verloopt jouw 1e kerstdag? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1519145)

Cherry Springs 22-12-2006 22:05

Hoe verloopt jouw 1e kerstdag?

Normaal gesproken, dan?

Ik kom kerstochtend naar beneden. Boom staat al aan, pap staat in de keuken, mam leest een tijdschift aan tafel in de woonkamer. 'Goeiemorgen' wordt over en weer geroepen, tewijl m'n broer voor de tv zit. Hij wijst me op de sokken aan de open haard, en ik pak mijn sok en kijk wat erin zit. Ik geeft beide ouders een knuffel en ga tv kijken, een Friends-dvd, waarschijnlijk. Na ongeveer een uur of 2 wordt m'n moeder kwaad omdat ze altijd alles alleen moet doen en wij geen hol uitvoeren enzovoort. Ik word pissig en ga naar boven. Na een tijdje komt mam weer naar boven, geeft me een knuffel en huilt met me mee. Daarna wordt ze weer gezellig.
De rest van de dag kijk ik nog meer tv. 's Avonds heb ik me fatsoenlijk aangekleed en moet beneden gaan zitten om oom en oma gezelschap te houden en oma een knuffel te geven als ze weer in zichzelf praat over opa. Mijn oom plaagt me en daarna gaan we eten. Zorgvuldig gedekte tafel en mam blaft ons af omdat we het niet goed doen. Dan gaan we eten, ham met meloen, paprika-soep of iets met ragout, dan als hoofdgerecht kalkoen die sinds ongeveer 2000 niet meer zo vreselijk droog is, door een vriendin met een goed recept. We eten kerst-achtig ijs en blijven natafelen tot m'n broer of ik vragen of we van tafel mogen. Dan gaan we weer tv kijken tot oma en oom weer naar huis gaan. We wachten de gebruikelijke 10 minuten die oma nodig heeft om de auto in te komen, geven haar een knuffel en zwaaien wanneer mijn oom haar naar huis brengt. En dan gaan we naar bed.

En hoe gaat het met jullie? Vrolijk? Depri? Eenzaam? Gezellig? Dronken? Etc.
Spui het hier!

- KTFE 23-12-2006 10:43

Op kerstdag doe ik waarschijnlijk helemaal niks. :|

Yana 23-12-2006 11:04

Doe jij altijd hetzelfde met kerst? :o

Sinds mijn ouders gescheiden zijn, weet ik nooit waar ik ben en wat ik doe met kerst. Dit jaar ga ik een kerstdiner hebben bij mijn vriend.

sonho 23-12-2006 11:15

Eerste kerstdag is een pyjamadagje.:bloos: Ik ga lekker niks doen. Beetje lezen, tv kijken, gewoon waar ik zin in heb. We hebben een kerstbrunch, maar dat is mijn normale lunchtijd en eet ook gewoon mn eigen dingetjes. 's Avonds kerstdinee bij ons thuis met gezin en oma. Dan zal ik wel eventjes iets gezelligs aandoen. Het valt mee, drie gangen. Er zijn nog wat cadeautjes die uitgepakt moeten worden en dat was het. Niet te veel bijzonders gelukkig.

Yolcu 23-12-2006 11:25

Ik moet gelukkig werken van 15 tot 23 uur.. dus ik ontwijk net alle gekte!

Sinds mn ouders gescheiden zijn is kerst, kerst niet meer. Altijd maar kiezen bij wie je bent en je altijd weer schuldig voelen omdat de ander alleen zit.. nee dan ben ik liever aan het werk!

Daydream-ster 23-12-2006 11:39

Citaat:

Yolcu schreef op 23-12-2006 @ 12:25 :
Ik moet gelukkig werken van 15 tot 23 uur.. dus ik ontwijk net alle gekte!

ooh, heerlijk! Mijn werk is 'dicht', dus helaas. Maar ik ben 1 Kerstdag bij mn vriend, zijn broers zijn er dan niet. Dus we zijn met zn 4en. Wss eerst uitslapen en net als vorig jaar rond 11.00 ontbijten. En dan dvd kijken, spelletjes spelen, we eten een maaltijdsalade dacht ik (Y) en dan weer voor de tv hangen wss :P

mandarijn 23-12-2006 12:38

Werken, werken en werken.:)

igfy 23-12-2006 12:46

ik wordt wakker bij de vader van mijn vriend en daar gaan we dan ontbijten. dan gaan we met de tram naar de moeder van mijn vriend om daar kerst te vieren met zijn familie met een aantal cadeautjes. de rest van de dag zal wel behoorlijk saai zijn. dan gaan we daar ook nog eten 's avonds en daarna terug met de trein naar groningen.

Ik vind het allemaal een beetje teveel verplichting...

Magican 23-12-2006 13:10

Bij men vriendin zitten (y)

Hanneke 23-12-2006 17:08

Hetzelfde als elke andere vrije dag met uitzondering dat we 's avonds waarschijnlijk wat uitgebreider eten.

Saarah 23-12-2006 17:59

Vorig jaar was kerstdag wel apart: eerst een hele nacht uitgegaan, daarna tot 16u nog in een café gezeten, om daarna naar huis te gaan, snel een douche te nemen en gezellig met de familie te eten en de cadeautjes uit te pakken :o. Maar eigenlijk was dat de leukste kerstdag die ik al ooit gehad heb. :)
Maar toen viel kerstavond dus op zaterdag.

Dit jaar zal het gewoon zoals de andere jaren zijn: uitslapen, overdag niets speciaal doen, 's avonds met de familie eten + cadeautjes uitpakken.

BleuEyes 24-12-2006 17:13

Samen ontbijten, paardrijden, courmetten met Opa, Oma, oom, pa, ma, zus, vriend zus en broer. Daarna cadeautjes uitpakken en wandelen denk ik.. :)

sterrenmeisje 25-12-2006 00:02

ik slaap zo lang mogelijk uit (al is het nooit lang genoeg, lig het liefst tot 1 januari onder de dekens), daarna ontbijten, douchen, roken, naar nieuwe huisje van schoonzusje en vriend. tot dan toe best leuk
daarna naar schoonfamilie voor traditionele kankerkersteten. waarbij mn schoonpapa te veel gaat drinken, racistisch, irritant en agressief wordt, schoonmama probeert het te sussen, schoonzusje het vuur nog even opstookt en vriend probeert redelijk te zijn, wat niet lukt.
onderweg naar huis zegt niemand iets, thuis maken vriend en ik ruzie en gaan boos slapen.
2e kerstdag zelfde maar dan met eigen ouders. papa zonder drank en agressiviteit, maar samen met zus stevige gebruiksaanwijzing nodig en kleine zusje staat niet erg hoog in mijn achting momenteel, gezien gepraat over mij en beste vriendin achter mijn rug om. alweer. ook al had ik na vorige ruzie toch vrij duidelijk gemaakt dat het niet uitmaakte wat ze vond, zolang ze maar eerlijk en open was ipv kinderachtig en puberaal

Souris 25-12-2006 08:00

deze kerstdag is anders dan normaal.
ten eerste woon ik niet meer thuis en mn ouders zijn op vakantie:(
dus ik ga straks zelf broodjes opwarmen en lekker ontbijten.
daarna ga ik naar mn ouderlijk huis om de katten eten te geven en wat rond te hangen.
vanavond met mn oma naar mn oom en tante en neefjes en dan gaan we daar kerst vieren.

en morgen moet ik werken:(

Kryptonite 25-12-2006 09:21

's Ochtends worden we absurd vroeg gewekt om te gaan ontbijten. We ontbijten zoals normaal, maar als extra is er een plak kerststol en een glaasje sinaasappelsap. Vervolgens gaan mijn ouders wandelen en mijn broertje en ik gaan naar onze eigen kamer om te computeren of zo. Vervolgens komen mn ouders terug, zeuren ze dat wij nog niet zijn aangekleed, kleden wij ons aan en gaan we op dezelfde manier lunchen.
's Middags doet niemand iets bijzonders. 's Avonds gaat de tv aan. Mijn pa kijkt niet mee want die staat te koken. Vervolgens eten we in de huiskamer met kaarslicht. We eten een voorgerechtje wat nog wel eens varieert maar meestal vis of paté is. Daarna eten we coq au vin (en elk jaar 'is het weer een verassing' :( ) en toe ijstaart van het tankstation/zelfgemaakte rödgröd. We eten teveel. Daarna krijgen we een boek en gaan we de hele avond rommelen in de huiskamer en chocolade-hulstblaadjes eten. zzzzzzzzzz :|

Edit: oh en er is ook nog een jaarlijkse ruzie waarbij mijn moeder helemaal ontspoort (kan het nou niet eens één dag per jaar gezellig zijn?! Vrede op aarde!!!), maar je weet nooit wanneer die komt.

Starsailorr 25-12-2006 10:43

Hmm.. Ik word rond half 8 wakker gebrult door mn broertje die stiekem in alle vroegte onder de kerstboom is gaan kijken, loop met hem mee om 'wauw wat mooi' te zeggen en kruip dan weer mn bed in. Tegen 11 uur stap ik onder de douche, blijf een tijdje in een handdoek als een zombie rondwandelen, ben te laat voor het ontbijt en ontbijt dus lekker alleen. Dan gitaar spelen of computeren, gewoon iets doen.. Dan snel aankleden en opweg naar opa en oma. Daar diner, cadeautjes uitpakken en gezellig doen, en dan weer terug naar huis om fijn te slapen. 2e kerstdag ziet dr tot rond 12 uur het zelfde uit, maar dan sta ik rond 3en al in de keuken en komt er visite.

Edit: Zie de post v/d vorige poster. Die ruzie hebben wij ook altijd. :o

mandarijn 26-12-2006 00:10

Ik heb lekker uitgeslapen, wat in huis gelummeld, gegeten en gewerkt
Na het werken lasagna gegeten met wat biertjes eerbij, daarna prosecco en ik ben nu thuis en zit aan de karnemelk want ik moet morgen ook weer werken.....
Ohja: mn ouders, zusjes en broertje niet gezien/gesproken dus geen ruzie dit jaar(n) en mn vriend zo'n 2sec gezien want hij moest ook werken (en is nog steeds niet klaar) :/

Snees 26-12-2006 01:01

Wat een kleinburgerlijkheid weer allemaal. Wat is er mis met op je slippers tv kijken en 's avonds een goed bakkie vlees koken?

Dexter_M 26-12-2006 01:05

We zijn naar een vriend van me moeder geweest, gingen we karten.
En daarna nog even met ze alle wat thais zitten eten en filmpje kijken :).

Anders hadden we bij de familie gezeten, en ik me kapotgeergerd. Maar gelukkig door grote familieruzie ging dat niet door :D dankje broertje (y)

snoopy 26-12-2006 12:10

gisteren:

opstaan, aankleden etc.
naar de kerk
kerstbrunch met het gezin (lekker broodjes enzo)= ik, mama, broertje+vriendin van broertje
koffer inpakken
naar alkmaar
daar opgehaald worden door schoonvader
naar hotelletje in bergen aan zee
iets drinken
eten
kolonisten van catan spelen
slapen

George 26-12-2006 12:31

M'n ma was jarig, ik heb 's ochtends een shitload aan hapjes gemaakt en vanaf 's middags gastvrouw gespeeld, taart uitgedeeld en dat soort shit, tot 20:30, toen nam m'n moeder het zelf maar van me over omdat ik vet graag Sound of Music wou zien, dat dus gedaan, daarna nog even 'gezellig' bij de visite gezeten, daarna tot ongeveer 4 uur series gekeken en daarna als een blok in slaap gevallen.

Breg 26-12-2006 12:31

tot 11.00 slapen
ontbijten (met kerststol natuurlijk)
film kijken
al om 16.00 gourmetten
om 17.00 naar m'n werk
om 02.00 weer naar huis

PV 26-12-2006 12:38

tot 10 uur geslapen
ontbijt enz
internetten, tv kijken enz
1700 uitgebreide maaltijd; soep vooraf, aardappelkroketjes, varkenshaas en groente als hoofdgerecht en vanillepudding als toetje.
daarna tv gekeken, nationale wetenschapsquiz enz.
daarna internetten en slapen

qua ruzies viel het wonderbaarlijk mee. Misschien scheelde het dat mijn broer er niet was ( :( )

poetic_tragedy 26-12-2006 13:37

tot 9.30 geslapen.
ontbijt met kerststol.
11.00 met het gezin richting oma, waar de rest van de familie ook al was. Cadeautjes uitgepakt. 13:00 voorgerecht soep (was neit zo lekker), daarna paella (wel lekker). Daarna nog een toetje (ijstaart).
Om 15:30 naar het huis van mijn kleine neefje gegaan (woont achterom bij mijn oma) en daar met de eyetoy gespeeld, was wel vermakelijk. rond 16:30 weer teruggegaan naar mijn oma. Daar nog wat op de bank gehangen. Om 18:00 broodjes gegeten en rond 20:00 weer naar huis. 's Avonds nog een film (you me and dupree) gekeken met het gezin.

zeep007 27-12-2006 09:57

Ik heb gelogeerd bij mijn ouders, daar komt namelijk altijd een mooi kerstkoor langs midden in de nacht.
's morgens kerstontbijt gehad, en daarna snel naar mijn schoonmoeder, waar zijn vader en broer ook waren. Vreemde familie, maar wel gezellig. We hebben gegourmet, en cabaret gekeken.
Tegen een uurtje of 8 zijn we terug naar mijn ouders gegaan om Lotr te kijken. En daar hebben we weer gelogeerd.

drilboor sjakie 28-12-2006 21:23

Kerk, computeren, eten, tv kijken, alles wat mijn hartje begeert, en meer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.