Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   De verborgen geschiedenis (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1519342)

Shira 23-12-2006 15:49

De verborgen geschiedenis

Hallo iedereen:)

Ik vroeg me af wat jullie van dit boek vinden?
Mijn latijn/grieks lerares heeft met me aangeraden en ik ben inmiddels het boek aan 't lezen. Zijn er mensen die dit boek al hebben gelezen, zo ja, wat vinden jullie van het boek?

Krummeltje 23-12-2006 21:12

Ja. Afgelopen zomer gelezen, de Nederlandse versie.
Was wel een bijzonder boek, vond ik, het boeide me wel.

moesasji_oud 24-12-2006 02:37

ik heb het tot nu toe 2 keer gelezen( een keer nederlands een keer engels), ik heb nooit latijn of grieks gevolgd, maar ik vond het een geweldig boek, en het zal nog beter zijn als je latijns/grieks volgt.

Droomz 26-12-2006 02:27

Geweldig boek. Spannend tot het einde.

Chaucus 27-12-2006 06:38

Gelezen voor de lijst. Heerlijk boek :)

ecrivaine 27-12-2006 11:25

Geweldig boek inderdaad. Fascinerend knap geschreven hoe een groep (intellectuele) mensen tot een daad gedreven kan worden.
En ja, het selecte groepje dat zich wijdt aan het Grieks draagt wel bij tot het intellectuele sfeertje.

Hourglass 27-12-2006 16:44

Wow. dit boek heb ik een aantal jaar terug geleden gelezen, ik heb geen flouw idee maar waar t over gaat, maar weet nog wel dat het over n elite ging. N prachtig mooi boek. "schoonheid is ontzetting" <--kwam uit de verborgen geschiedenis toch?

Alwien 27-12-2006 18:56

Ook gelezen op de middelbare school, voor een werkstuk KCV. Kan me er niet heel veel van herinneren, maar wel dat het leuk was. Las ook lekker door en is inderdaad een meerwaarde als je een beetje weet waar ze het over hebben.
Overigens is haar tweede boek, de Kleine Vriend, een draak.

ecrivaine 27-12-2006 18:59

Citaat:

Hourglass schreef op 27-12-2006 @ 17:44 :
"schoonheid is ontzetting" <--kwam uit de verborgen geschiedenis toch?
ja, en:
"dood is de moeder van schoonheid"

ecrivaine 27-12-2006 19:01

Citaat:

Alwien schreef op 27-12-2006 @ 19:56 :
Ook gelezen op de middelbare school, voor een werkstuk KCV. Kan me er niet heel veel van herinneren, maar wel dat het leuk was. Las ook lekker door en is inderdaad een meerwaarde als je een beetje weet waar ze het over hebben.
Overigens is haar tweede boek, de Kleine Vriend, een draak.

Waarom mocht je dat voor KCV lezen? :confused:

Alwien 27-12-2006 21:34

Citaat:

ecrivaine schreef op 27-12-2006 @ 20:01 :
Waarom mocht je dat voor KCV lezen? :confused:
Omdat ik een bescheiden onderzoek voerde naar verwerking van de Bacchuscultus in de moderne letterkunde.
Daarnaast las ik natuurlijk ook good old Euripides :o

Tolchok 30-12-2006 20:14

Ik las 'm in het engels.
Ik vond het vooral het beste totdat ze Edmund/Bunny hadden vermoord. (Hoe heet hij in het Nederlands?) Daarna werd het meer een soort crime novel, had ik het idee. Niet slecht ofzo, maar de sfeer veranderde radicaal.

Krummeltje 31-12-2006 11:30

Citaat:

Tolchok schreef op 30-12-2006 @ 21:14 :
Ik las 'm in het engels.
Ik vond het vooral het beste totdat ze Edmund/Bunny hadden vermoord. (Hoe heet hij in het Nederlands?) Daarna werd het meer een soort crime novel, had ik het idee. Niet slecht ofzo, maar de sfeer veranderde radicaal.

Edmund/Bunny heet in het Nederlands ook gewoon zo :)

Tolchok 04-01-2007 10:06

Vinden jullie dit boek verfilmbaar?
Ik denk zelf dat het lastig gaat worden om alle zes hoofdkarakters goed op het scherm uit te laten diepen. Dat het dan minstens een film van 2 uur gaat worden, ook.

ecrivaine 05-01-2007 11:20

Citaat:

Tolchok schreef op 04-01-2007 @ 11:06 :
Ik denk zelf dat het lastig gaat worden om alle zes hoofdkarakters goed op het scherm uit te laten diepen. Dat het dan minstens een film van 2 uur gaat worden, ook.

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel mogelijk is. Tenminste, het zou iets heel moois kunnen worden. De vraag is of een regisseur er net zo goed in slaagt als Donna Tartt om de beweegredenen zo overtuigend neer te zetten. Het geniale van het boek vind ik juist dat ze het zó brengt, dat de moord eigenlijk vrij 'logisch' en begrijpelijk is. En hoe ze na de moord ieder voor zich geleidelijk ten onder gaan aan hun geweten.
Maar het zou een goed concept voor een film kunnen zijn.

Vogelvrij 05-01-2007 14:25

Ik weet dat ik het gelezen heb en dat ik ervan onder de indruk was. Dat ik het jammer vond dat het afgelopen was. Ik kan me vooral de sfeer nog herinneren, weet verder niet echt meer waar het over ging of zo.

elysea 06-01-2007 15:29

Citaat:

Tolchok schreef op 04-01-2007 @ 11:06 :
absoluut niet. dan krijg je jake gyllenhaal als richard en anthony hopkins als julian en dan wordt alles verkracht zoals ze dat altijd doen met boeken die ik mooi vond :mad:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.