Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Half jaar (of langer) in het buitenland studeren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1519413)

the tourist 23-12-2006 19:33

Half jaar (of langer) in het buitenland studeren

Wie heeft dit gedaan of heeft plannen het te gaan doen? Waar ben je heen geweest, hoe was het, etc.?

Anneka 23-12-2006 22:11

Ik ben het van plan. Denk eraan om een minor Spaans te gaan doen, of misschien wel Italiaans. Of gewoon een paar vakken te volgen in het buitenland. Ik ga iig in mn 2e jaar de vakken al zo plannen dat er in mn derde jaar ruimte is om in het buitenland te gaan studeren.

Trass 24-12-2006 12:27

Ik ga het ook doen. Eigelijk wilde ik een jaar vwo in het buitenland volgen, maar daar heb ik toen vanaf gezien (oa mijn ouders die ertegen waren, ik had er nog te weinig geld voor). Ik wil het nog steeds, maar wanneer het beste is weet ik niet. Ik twijfel nog tussen een jaar studie (soort stage) in het buitenland, een master in een ander land te volgen of gewoon een jaar erop uit trekken, maar dat is dan niet echt voor mijn studie.

Sevi 26-12-2006 10:23

Ik ga volgend jaar in het buitenland wonen, maar dan 'highschool' doen, niet studeren dus.

Joyceb 26-12-2006 20:46

Ik ga 9 januari voor een half jaar naar de VS om daar te gaan studeren. In Berkeley, California via een uitwisselingsprogramma van mijn uni.
De meeste dingen zijn al geregeld, ik zal verblijven in het International House bijvoorbeeld, en mn vakken heb ik inmiddels ook al gekozen.

Denk je eraan om het tijdens je studie te doen met een uitwisselingsprogramma of ervoor/na?

LisanneOUD 28-12-2006 19:46

Ik heb een semester in Barcelona gestudeerd en ik ben net weer terug in Nederland (tja, Kerst he ;)). Het was heel gaaf, heb daar echt de tijd van m'n leven gehad. Ik vind het heel tof om nieuwe mensen en culturen te leren kennen. Eind januari vertrek ik daarom weer naar het buitenland, dit keer ga ik zes maanden stage lopen in Boston (VS).

drilboor sjakie 28-12-2006 21:29

Ik heb er geen ervaring mee ofzo, maar het lijkt me wel echt cool!

Brooke 07-01-2007 19:59

Ik kan iedereen aanraden om eens in het buitenland naar school te gaan. Een andere cultuur, taal en vaak ook vele andere buitenlandse studenten die ervoor zorgen dat je een leerzame, maar vooral onvergetelijke tijd hebt. Dit kan na je examen zijn, maar ook nog tijdens je middelbare school tijd. Ikzelf vertegenwoordig de organisatie World Experience die alles voor jongeren tussen de 13-18 regelt om te ervaren hoe het is in een ander land te wonen en les te volgen op een middelbare school in het buitenland. Kijk voor meer info op onze site of mail me, ook als je andere vragen hebt over naar school gaan in het buitenland!

Ik ben zelf Amerikaanse en woon nu sinds twee jaar in Nederland en studeer aan de Universiteit van Leiden. Ik woon in Amsterdam met mijn Nederlandse man die ik in Italie heb leren kennen waar we allebei een Italiaanse taalcursus hebben gevolgd. Ik kan dus uit ervaring spreken dat een tijd in het buitenland naar school gaan geweldig is en je leven meer dan verrijkt!!

the tourist 21-01-2007 21:14

Oja :o

Citaat:

Joyceb schreef op 26-12-2006 @ 21:46 :
Denk je eraan om het tijdens je studie te doen met een uitwisselingsprogramma of ervoor/na?
Tijdens mijn studie, in de eerste helft van 3e jaar (sep 07-januari 08). Ik denk nu dat het óf Londen óf Goteborg worden. Hm, ik weet zelf ook niet wat ik met dit topic aan wil.

Leeghoofd 22-01-2007 09:30

Ik wil volgend jaar gaan studeren in België

Mentalgraffiti 22-01-2007 09:48

Ik ben van plan volgend schooljaar mijn stage te lopen in Kameroen, of een ander Afrikaans land. Ben al druk aan het regelen en uitzoeken, allen school werkt een beetje tegen (alles mag, zolang je het maar niet echt van plan bent :s )

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.