![]() |
Klaar met school?
Hoi,
Klinkt misschien gek maar ik wilde vragen wat je moet doen als je klaar bent met je school. Ik ben in februari of maart afgestudeerd ligt aan mijn laatste tentamen. Maar ik neem aan dat ik dan niet per direct een baan kan vinden, hoe moet ik dan dan regelen op financieel gebied? :confused: Dan heb ik een inkomen van 0,0. :| |
Kennelijk is geen bijster hoge opleiding, iedereen kan bedenken dat je dan óf naar het CWI moet, óf gewoon ander werk moet zoeken.
damn....Dit leer ik m'n vmbo kids van 14. |
A- uit eigen vermogen overbruggen
B- zelfde als boven, maar vraag een uitkering aan in de tussentijd, dat is bijstand, geen WW, omdat je geen arbeidsverleden hebt. C- zelfde als A, maar je zorgt een klein baantje te hebben dat nog geen gebruik maakt van je diploma's, de gemiddelde bijbaan met meer uren dus. |
Citaat:
Maar domme mensen moeten er ook zijn toch? :s Bedankt voor je reactie in ieder geval. (y) |
Citaat:
beetje trots op jezelf zijn mag echt wel hoor (y) |
Heb je geen stage gelopen waar je eventueel zou kunnen solliciteren? Ga nu alvast op verschillende plekken solliciteren, wie weet heb je tegen de tijd dat je klaar bent met je studie dan wel meteen werk.
|
Inderdaad:
- nu alvast solliciteren - nu alvast inschrijven bij arbeidsbureau's en uitzendbureau's En als je niet meteen werk kunt vinden dat bij je opleiding past, dan doe je een tijdje werk onder je niveau. Jammer, maar dan heb je tenminste geld. WW uitkering regelen is meer gedoe dan een tijdelijk baantje regelen. |
Citaat:
|
Citaat:
Bijstand kan je wel aanvragen, maar om nou voor die paar maanden je hand op te gaan houden.. Een tijdelijke baantje is inderdaad sneller geregeld. |
Ohw met werk doelde ik niet gelijk op een baan als gevolg op mijn opleiding ik had het over gewoon werk wat voor werk dan ook, ik vind het best hoor om tijdelijk fulltime in een supermarkt ofzo te werken helemaal geen problemen mee, enige punt is dat ik nog niet precies mijn einddatum weet. Dus daarom kan ik nu alvast niet solliciteren, dadelijk loopt het uit en dan heb ik gezegd dat ik op die datum klaar ben en dan ben ik dat niet, dan gaat ze dat niet leuk vinden bij een baan.
Bij mijn stageplek kan ik helaas niet werken, ze hebben daar niet echt een breed budget. |
Tuurlijk kun je wel solliciteren, ookal weet je nog niet precies zeker wanneer je klaar bent met je opleiding. Het zal zowieso geen jaren uitlopen, dat hoop ik althans voor je. De bedrijven waar je langs gaat weten dan in elk geval al dat jij intresse hebt in een baan bij hen. Als je dan later, zodra je wel precies weet wanneer je beschikbaar bent, teruggaat naar zo'n bedrijf maak je meer kans.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zocht je dat? |
Jup, dankje :)
|
Citaat:
|
Een bijstanduitkering kun je pas aanvragen als je langer dan 3 maanden bent afgestudeerd en nog geen baan hebt. Dit is de tijd die de overheid maximaal denkt dat je na je afstuderen nodig hebt om aan een baan te komen. Tot die tijd val je een beetje tussen wal en schip qua regelingen
|
heb je niet nu een bijbaantje waar je dan meer zou kunnen gaan werken?
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk komt het voor dat je niet meteen een (vaste) baan krijgt. Dan kun je er voor kiezen om als invaller te gaan werken, ik weet trouwens niet wat voor opleiding je volgt... Of je kiest tijdelijk ander werk wat je ook kunt en blijft ondertussen solliciteren op de baan die je echt wilt hebben. Uiteindelijk rol je heus wel ergens in :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad nu al gaan solliciteren. Sollicitatieprocedures lopen vaak best wel lang en je hebt meestal niet in één keer een baan (of je hebt geluk). Daarnaast hebben de meeste mensen een opzegtermijn, die heb jij niet, je moet alleen nog afstuderen. Dat wordt heus wel begrepen. Dus nu solliciteren lijkt me wel heel verstandig.
|
Wij krijgen standaard banen aangeboden gekregen richting het einde van onze studie... :D :D :D
|
en als je geen baan hebt, gewoon naar CWI voor een bijstand, je moet toch ergens van leven. Wat is je opleiding eigenlijk?
|
Citaat:
Ik zou liever even naar een uitzendbureau gaan, daar een fatsoenlijk (administratief ofzo) baantje vinden en dat tijdelijk doen tot je werk hebt dat je wilt doen. |
Citaat:
Is later wel weer goedgekomen hoor, maar wel ernstig:D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27. |