![]() |
opgelicht
hallo
ik heb via marktplaats een cd gekocht. leek allemaal goed te gaan. totdat de cd na 5 dagen nog niet was aangekomen, ik dacht dat komt vast door de kerst drukte, maar goed ik dus die persoon een e-mail sturen maar krijg niets meer terug. Nu ben ik het helemaal zat, en ben ik dus wat op zijn naam gaan google en blijkt dat hij een vals adres heeft opgegeven, niet dat ik dat adres nodig had, maar het klopt niet. heb zijn echte adres gevonden, en zijn telefoon nummer. heb zelfs het vermoeden dat emand uit mijn familie, 5 jaar terug op het werk met hem heeft samen gewerkt. aangezien ik maar geen mail terug krijg vroeg ik me af wat het beste is om te doen. heb al minimaal 5 mails gestuurd,en heb hem ook laten weten wat ik op internet heb gevonden,, zal ik hem bellen, langs gaan(hij schijnt bij mij in de stad te wonen..) wat zouden jullie in deze situatie doen? groetjes |
School & Studie :confused:
|
bellen kan geen kwaad denk ik? als je iig niet meteen gaat schelden en zeiken. gewoon rustig informeren of hij de cd al heeft opgestuurd. het kan best zijn dat ie het is vergeten ofzo.
|
Vreemd, heb al vele tientallen CD's gekocht via marktplaats, maar heb altijd nog alles gekregen. Onlangs stuurde een verkoper mij een CD toe, terwijl ik nog niet betaald had, schijnbaar vertrouwde hij mij. Uiteraard heb ik meteen de 5,56 euro overgemaakt.
Jammer dat ze op de marktplaats niet met feedback oid werken, op Ebay heb ik een 100% positive feedback! |
Citaat:
|
Citaat:
|
ruit ingooien will do.
|
Citaat:
|
Citaat:
(uiteindelijk heb ik die vrouw maar een dildo onder rembours verzonden, tezamen met een shitload aan gratis pabo bladen :evil: ) |
Ik raad je aan om naar www.internetoplichting.nl te gaan, daar helpen ze je ontzettend goed verder op het forum!! Ze sturen een mailtje voor je naar de betreffende persoon, meestal schrikken ze dan zo erg, dat ze toegeven.
(y) succes |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ga langs
|
Ik maak regelmatig mee dat kopers uit het buitenland klagen over de hoge verzendkosten, maar vergeten wel erbij te vermelden dat ik veel CD's aanbiedt die niet duurder dan 4 tot 5 euro kosten. Maar bij duurdere (zeldzame) CD's geef ik de koper toch het advies dat ik het aangetekend wil versturen, bovendien heb ik dan een bewijs van verzending, en mail ik de de koper het zg 3S trackingnummer door zodat hij/zij de zending thuis kan volgen via de trackingsite van de postverzender.
|
Citaat:
|
ik dacht dat marktplaats ook een soort van verzekering had voor gebruikers van de site die tegen dit soort problemen lopen...
|
Citaat:
Owja, Poepkind, Marktplaats.nl is eigendom van Ebay, dus het maakt in principe geen zak uit waar je handelt. |
Citaat:
ga langs met twee mensen uit het Balkan gebied (regelmatig te vinden in de sportschool) |
Citaat:
(n) jij denkt zeker ook dat een programma als bv. 'radar' objectief is ? |
Citaat:
Onderschat de kracht van de media, internet en pers niet! :o |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.burgerlijk-wetboek.nl/BW7...e-verkoper.htm |
Citaat:
|
Je kunt binnen twee maanden je geld storneren bij de bank, ofwel naar de bank gaan en je geld terug laten storten.
Ik heb het een keer gehad met een spel, dat hij maar steeds niet kwam, toen zei ik: Als hij er over drie dagen niet is, ga ik het geld laten storneren.... Binnen een dag was het spel er :p . |
Citaat:
De reden waarom jij het spel alsnog gekregen heb, heeft te maken dat het al verstuurd was, anders had je toch op de goodwill van de verkoper moeten hopen. :eek: |
Citaat:
Mooie boel zou het worden als iedereen zomaar geld dat ze hebben overgemaakt terug kunnen storten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mocht de combinatie bankrek en naam niet kloppen, dan kan je vaak al niet overmaken. |
Dan nog lijkt het me vreemd, simpelweg omdat het motief ontbreekt. In Nederland zijn genoeg mogelijkheden om betaling te waarborgen of eventueel af te dwingen, dus waarom de rabo geen ruimte bieden aan het rechtzetten van verkeerd overmaken of veranderende overeenkomsten bij correct overgemaakt geld?
Al helemaal als andere banken die vanzelfsprekende service wel bieden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42. |