Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   opgelicht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1519971)

my-love-for-you 25-12-2006 12:02

opgelicht
 
hallo
ik heb via marktplaats een cd gekocht. leek allemaal goed te gaan. totdat de cd na 5 dagen nog niet was aangekomen, ik dacht dat komt vast door de kerst drukte, maar goed ik dus die persoon een e-mail sturen maar krijg niets meer terug. Nu ben ik het helemaal zat, en ben ik dus wat op zijn naam gaan google en blijkt dat hij een vals adres heeft opgegeven, niet dat ik dat adres nodig had, maar het klopt niet. heb zijn echte adres gevonden, en zijn telefoon nummer. heb zelfs het vermoeden dat emand uit mijn familie, 5 jaar terug op het werk met hem heeft samen gewerkt. aangezien ik maar geen mail terug krijg vroeg ik me af wat het beste is om te doen.
heb al minimaal 5 mails gestuurd,en heb hem ook laten weten wat ik op internet heb gevonden,,
zal ik hem bellen, langs gaan(hij schijnt bij mij in de stad te wonen..)
wat zouden jullie in deze situatie doen?
groetjes

deleugen 25-12-2006 13:09

School & Studie :confused:

PV 25-12-2006 13:59

bellen kan geen kwaad denk ik? als je iig niet meteen gaat schelden en zeiken. gewoon rustig informeren of hij de cd al heeft opgestuurd. het kan best zijn dat ie het is vergeten ofzo.

Hakuna 25-12-2006 14:15

Vreemd, heb al vele tientallen CD's gekocht via marktplaats, maar heb altijd nog alles gekregen. Onlangs stuurde een verkoper mij een CD toe, terwijl ik nog niet betaald had, schijnbaar vertrouwde hij mij. Uiteraard heb ik meteen de 5,56 euro overgemaakt.

Jammer dat ze op de marktplaats niet met feedback oid werken, op Ebay heb ik een 100% positive feedback!

Lucky Luciano 25-12-2006 14:27

Citaat:

Cornel schreef op 25-12-2006 @ 15:15 :
Vreemd, heb al vele tientallen CD's gekocht via marktplaats, maar heb altijd nog alles gekregen. Onlangs stuurde een verkoper mij een CD toe, terwijl ik nog niet betaald had, schijnbaar vertrouwde hij mij. Uiteraard heb ik meteen de 5,56 euro overgemaakt.

Jammer dat ze op de marktplaats niet met feedback oid werken, op Ebay heb ik een 100% positive feedback!

Jammer alleen dat die mensen van ebay nogal goedgelovig zijn. Zodra je 100 of meer positieve feedbackreacties hebt, kan je doen wat je wil. Als je de boel oplicht en iemand geeft jou een negatieve feedback, kan je gewoon zeggen dat je braaf bent geweest en halen ze het weer weg. (n)

Hakuna 25-12-2006 14:58

Citaat:

Lucky Luciano schreef op 25-12-2006 @ 15:27 :
Jammer alleen dat die mensen van ebay nogal goedgelovig zijn. Zodra je 100 of meer positieve feedbackreacties hebt, kan je doen wat je wil. Als je de boel oplicht en iemand geeft jou een negatieve feedback, kan je gewoon zeggen dat je braaf bent geweest en halen ze het weer weg. (n)
Dat feedbacksysteem is natuurlijk niet voor 100% veilig, maar geeft toch wel enigsinds houvast, want een eenmaal gegeven feedback kan niet zomaar verwijderd of veranderd worden, bovendien moeten (ver)kopers die een negative feedback krijgen tekst en uitleg geven aan Ebay over de negative feedback. Ik zorg er voor dat mijn score op 100% blijft, wel geef ik kopers het advies om sommige objecten die ik aanbiedt aangetekend te verzenden, indien de koper aangeef liever ''gewoon'' te versturen (omdat het goedkoper is!), en de zending komt om wat voor reden niet aan, dan hoef hij bij mij niet te klagen omdat ik vooraf geadviseerd had om het aangetekend te verzenden.

Ceespop 25-12-2006 16:13

ruit ingooien will do.

MB 25-12-2006 19:15

Citaat:

jøss_1991 schreef op 25-12-2006 @ 17:13 :
ruit ingooien will do.
Beetje lullig als hij het dan gewoon vergeten is of zelfs gewoon heeft opgestuurd. Ik zou eerst ff bellen voor met dit soort praktijken te beginnen.

Poepkind 25-12-2006 20:06

Citaat:

Cornel schreef op 25-12-2006 @ 15:58 :
Dat feedbacksysteem is natuurlijk niet voor 100% veilig, maar geeft toch wel enigsinds houvast, want een eenmaal gegeven feedback kan niet zomaar verwijderd of veranderd worden
tsja dat dacht ik dus ook (n) maar kennelijk is het dus niet zo, ik ben keihard opgelicht via ebay (duitsland) en mijn neg feedback is gewoon verwijderd. Voortaan hou ik het bij marktplaats, die hebben tenminste geen grote praatjes over "veiligheid" en feedback en vragen er ook geen geld voor. Ik kon mailen met ebay tot ik een ons woog, maar mij gelijk geven NoWay!


(uiteindelijk heb ik die vrouw maar een dildo onder rembours verzonden, tezamen met een shitload aan gratis pabo bladen :evil: )

Ilona1 25-12-2006 22:16

Ik raad je aan om naar www.internetoplichting.nl te gaan, daar helpen ze je ontzettend goed verder op het forum!! Ze sturen een mailtje voor je naar de betreffende persoon, meestal schrikken ze dan zo erg, dat ze toegeven.

(y) succes

Poepkind 25-12-2006 22:27

Citaat:

Cornel schreef op 25-12-2006 @ 15:58 :
de zending komt om wat voor reden niet aan, dan hoef hij bij mij niet te klagen omdat ik vooraf geadviseerd had om het aangetekend te verzenden.
ohja en de verkoper is wettelijk gezien verantwoordelijk voor een juiste aflevering van het pakketje, aangetekend of niet.

Lucky Luciano 26-12-2006 09:32

Citaat:

Poepkind schreef op 25-12-2006 @ 23:27 :
ohja en de verkoper is wettelijk gezien verantwoordelijk voor een juiste aflevering van het pakketje, aangetekend of niet.
Behalve als de koper kiest voor een andere manier van verzending om bijvoorbeeld de kosten te drukken.

Poepkind 26-12-2006 11:41

Citaat:

Lucky Luciano schreef op 26-12-2006 @ 10:32 :
Behalve als de koper kiest voor een andere manier van verzending om bijvoorbeeld de kosten te drukken.
nops, sla de consumentengids er maar op na :p

remy476 26-12-2006 15:00

ga langs

Hakuna 26-12-2006 15:52

Ik maak regelmatig mee dat kopers uit het buitenland klagen over de hoge verzendkosten, maar vergeten wel erbij te vermelden dat ik veel CD's aanbiedt die niet duurder dan 4 tot 5 euro kosten. Maar bij duurdere (zeldzame) CD's geef ik de koper toch het advies dat ik het aangetekend wil versturen, bovendien heb ik dan een bewijs van verzending, en mail ik de de koper het zg 3S trackingnummer door zodat hij/zij de zending thuis kan volgen via de trackingsite van de postverzender.

MB 27-12-2006 20:01

Citaat:

Poepkind schreef op 26-12-2006 @ 12:41 :
nops, sla de consumentengids er maar op na :p
Ja? En hoe wil de koper bewijzen dat het pakketje nooit is aangekomen?

sterrenmeisje 29-12-2006 20:01

ik dacht dat marktplaats ook een soort van verzekering had voor gebruikers van de site die tegen dit soort problemen lopen...

Darko 30-12-2006 00:57

Citaat:

sterrenmeisje schreef op 29-12-2006 @ 21:01 :
ik dacht dat marktplaats ook een soort van verzekering had voor gebruikers van de site die tegen dit soort problemen lopen...
Alleen voor geselecteerde personen, waarvan ze weten dat die betrouwbaar zijn..

Owja, Poepkind, Marktplaats.nl is eigendom van Ebay, dus het maakt in principe geen zak uit waar je handelt.

Unexplained 30-12-2006 10:14

Citaat:

remy476 schreef op 26-12-2006 @ 16:00 :
ga langs
aanvulling:
ga langs met twee mensen uit het Balkan gebied (regelmatig te vinden in de sportschool)

MightyMarcel 30-12-2006 13:32

Citaat:

Poepkind schreef op 26-12-2006 @ 12:41 :
nops, sla de consumentengids er maar op na :p
godallemachtig, de consumentengids, HET betrouwbare en objectieve middel....
(n)

jij denkt zeker ook dat een programma als bv. 'radar' objectief is ?

Hakuna 30-12-2006 16:47

Citaat:

MightyMarcel schreef op 30-12-2006 @ 14:32 :
godallemachtig, de consumentengids, HET betrouwbare en objectieve middel....
(n)

jij denkt zeker ook dat een programma als bv. 'radar' objectief is ?

Mischien niet subjectief, maar wel invloedrijk. Zelf KPN (de telecomreus) is voor rader gezwigd en hebben hun (onbereikbaar) klantenservice nummer (a 10 cpm) veranderd in een gratis 0800 nummer, en vele duizenden klanten met terugwerkende kracht de ten onrechte gemaakte telefoonkosten terugbetaald (ook bij mij!)

Onderschat de kracht van de media, internet en pers niet! :o

nare man 31-12-2006 10:44

Citaat:

Poepkind schreef op 25-12-2006 @ 23:27 :
ohja en de verkoper is wettelijk gezien verantwoordelijk voor een juiste aflevering van het pakketje, aangetekend of niet.
Oh?

Lucky Luciano 31-12-2006 14:17

Citaat:

nare man schreef op 31-12-2006 @ 11:44 :
Oh?
De goederen zijn pas voor het risico van de koper op het moment dat hij ze in bezit heeft.

http://www.burgerlijk-wetboek.nl/BW7...e-verkoper.htm

leekah 31-12-2006 14:32

Citaat:

Cornel schreef op 30-12-2006 @ 17:47 :
Mischien niet subjectief, maar wel invloedrijk. Zelf KPN (de telecomreus) is voor rader gezwigd en hebben hun (onbereikbaar) klantenservice nummer (a 10 cpm) veranderd in een gratis 0800 nummer, en vele duizenden klanten met terugwerkende kracht de ten onrechte gemaakte telefoonkosten terugbetaald (ook bij mij!)

Onderschat de kracht van de media, internet en pers niet! :o

Offtopic: Dat is ze opgelegd door de opta ;)

drukknoopje 02-01-2007 16:50

Je kunt binnen twee maanden je geld storneren bij de bank, ofwel naar de bank gaan en je geld terug laten storten.
Ik heb het een keer gehad met een spel, dat hij maar steeds niet kwam, toen zei ik: Als hij er over drie dagen niet is, ga ik het geld laten storneren.... Binnen een dag was het spel er :p .

Hakuna 02-01-2007 17:31

Citaat:

drukknoopje schreef op 02-01-2007 @ 17:50 :
Je kunt binnen twee maanden je geld storneren bij de bank, ofwel naar de bank gaan en je geld terug laten storten.
Ik heb het een keer gehad met een spel, dat hij maar steeds niet kwam, toen zei ik: Als hij er over drie dagen niet is, ga ik het geld laten storneren.... Binnen een dag was het spel er :p .

Ik denk dat het bij eenmalige overschrijvingen niet mogelijk is om het geld te laten storneren, wel bij automatische incasso's kan dat.

De reden waarom jij het spel alsnog gekregen heb, heeft te maken dat het al verstuurd was, anders had je toch op de goodwill van de verkoper moeten hopen. :eek:

Darko 03-01-2007 00:46

Citaat:

drukknoopje schreef op 02-01-2007 @ 17:50 :
Je kunt binnen twee maanden je geld storneren bij de bank, ofwel naar de bank gaan en je geld terug laten storten.
Ik heb het een keer gehad met een spel, dat hij maar steeds niet kwam, toen zei ik: Als hij er over drie dagen niet is, ga ik het geld laten storneren.... Binnen een dag was het spel er :p .

Onzin. Zoals Cornel al zegt is het alleen mogelijk om automatische incasso's te storneren.
Mooie boel zou het worden als iedereen zomaar geld dat ze hebben overgemaakt terug kunnen storten.

MightyMarcel 03-01-2007 09:30

Citaat:

Darko schreef op 03-01-2007 @ 01:46 :
Onzin. Zoals Cornel al zegt is het alleen mogelijk om automatische incasso's te storneren.
Mooie boel zou het worden als iedereen zomaar geld dat ze hebben overgemaakt terug kunnen storten.

daar doet de postbank in elk geval al niet moeilijk over hoor.

Anika 03-01-2007 11:34

Citaat:

MightyMarcel schreef op 03-01-2007 @ 10:30 :
daar doet de postbank in elk geval al niet moeilijk over hoor.
de rabobank wel

T_ID 03-01-2007 11:47

Citaat:

Anika schreef op 03-01-2007 @ 12:34 :
de rabobank wel
Dat is vreemd. Incasso terugboeken lijkt me gezien het bestaan van onterechte automatische incasso een erg logische stap. Waarom doet de rabobank daar moeilijk over?

Lucky Luciano 03-01-2007 11:53

Citaat:

T_ID schreef op 03-01-2007 @ 12:47 :
Dat is vreemd. Incasso terugboeken lijkt me gezien het bestaan van onterechte automatische incasso een erg logische stap. Waarom doet de rabobank daar moeilijk over?
Ze heeft het over geld dat jezelf hebt overgemaakt.

T_ID 03-01-2007 11:55

Citaat:

Lucky Luciano schreef op 03-01-2007 @ 12:53 :
Ze heeft het over geld dat jezelf hebt overgemaakt.
Lijkt me ook logisch dat dat kan. Stel dat je een nummer van het bankrekeningnummer verkeerd invulde. Ik zie niet echt waarom de rabo er moeilijk over zou moeten doen.

Lucky Luciano 03-01-2007 12:03

Citaat:

T_ID schreef op 03-01-2007 @ 12:55 :
Lijkt me ook logisch dat dat kan. Stel dat je een nummer van het bankrekeningnummer verkeerd invulde. Ik zie niet echt waarom de rabo er moeilijk over zou moeten doen.
Dat is sowieso iets anders. Ze heeft het erover dat je geld, dat je correct overmaakt niet kan terugboeken.
Mocht de combinatie bankrek en naam niet kloppen, dan kan je vaak al niet overmaken.

T_ID 03-01-2007 12:07

Dan nog lijkt het me vreemd, simpelweg omdat het motief ontbreekt. In Nederland zijn genoeg mogelijkheden om betaling te waarborgen of eventueel af te dwingen, dus waarom de rabo geen ruimte bieden aan het rechtzetten van verkeerd overmaken of veranderende overeenkomsten bij correct overgemaakt geld?

Al helemaal als andere banken die vanzelfsprekende service wel bieden.

Lucky Luciano 03-01-2007 12:11

Citaat:

T_ID schreef op 03-01-2007 @ 13:07 :
Dan nog lijkt het me vreemd, simpelweg omdat het motief ontbreekt. In Nederland zijn genoeg mogelijkheden om betaling te waarborgen of eventueel af te dwingen, dus waarom de rabo geen ruimte bieden aan het rechtzetten van verkeerd overmaken of veranderende overeenkomsten bij correct overgemaakt geld?

Al helemaal als andere banken die vanzelfsprekende service wel bieden.

Die service biedt een bank helemaal niet. Hoe kom je daar nou weer bij?

Hakuna 03-01-2007 12:16

Citaat:

MightyMarcel schreef op 03-01-2007 @ 10:30 :
daar doet de postbank in elk geval al niet moeilijk over hoor.
Ik heb de postbank, maar heb (gelukkig) nog geen gebruik hoeven te maken van deze mogelijkheid, maar zal het zeker in gedachte houden ingeval dat. ;)

Anika 03-01-2007 13:57

Citaat:

T_ID schreef op 03-01-2007 @ 13:07 :
Dan nog lijkt het me vreemd, simpelweg omdat het motief ontbreekt. In Nederland zijn genoeg mogelijkheden om betaling te waarborgen of eventueel af te dwingen, dus waarom de rabo geen ruimte bieden aan het rechtzetten van verkeerd overmaken of veranderende overeenkomsten bij correct overgemaakt geld?
Ik heb een half jaar geleden zelf per ongeluk iets verkeerd overgemaakt via internetbankieren van de rabobank. Ben naar de bank geweest, maar ze konden het niet ongedaan maken zeiden ze. Je gaat volgens hen met bepaalde voorwaarden akkoord als je een overboeking doet waardoor je het geld blijkbaar niet meer zomaar terug kunt krijgen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.