![]() |
Nachtlenzen
Ervaringen? Is het irritant om 's nachts lenzen te dragen? Kan je er wel 's nachts mee zien bij een wilde vrijpartij of een burgelijk bezoekje naar de wc? In hoeverre heeft het invloed als je gemiddeld 7 uur per nacht slaapt? Hoeveel gaat het ongeveer kosten en wil je er nog wat over kwijt?
|
Ik heb ze nu bijna twee jaar en ze bevallen nog steeds erg goed.
Als je niet driekwart van de nacht wakker ligt, is het niet irritant om 's nachts lenzen te dragen: je slaapt, dan merk je er niets van. Als je veel wakker bent is het niets anders dan wanneer je normale lenzen draagt. Het zijn gewone lenzen, je kunt er dus gewoon mee zien, als je wilt kun je ze ook prima overdag dragen (niet dat dat nodig is, maar mocht je het toch willen, dan kan het). Hoe lang je ze moet dragen is per persoon afhankelijk, maar 7 uur per nacht lijkt me gemiddeld genomen ruim voldoende. Ik draag ze ook wel eens een nacht maar drie uur of een nacht niet, na dag 2 merk ik wel dat ik ze dan kort/niet in heb gehad, maar verder heb ik er niet echt last van en na een nacht van 7/8 uur met lenzen zie ik weer gewoon goed. Ik heb qua kosten alleen ervaring met mijn eigen opticien en daar betaal je na de eerste aanschaf (ik weet niet meer precies hoe veel dat was, ik geloof 150 euro oid) 30 euro per maand, dat is inclusief controles, lenzenvloeistof en ieder jaar nieuwe lenzen. |
En je ziet de hele dag gewoon weer echt scherp?
|
Citaat:
|
Oh oke, dat klinkt wel goed dan :cool:
|
dat klinkt allemaal wel goed... weet iemand anders nog wat meer over de kosten? Eventuele vergoeding van de verzekering?
|
Of en wat de verzekering vergoed ligt aan je verzekering. :)
|
Waarom gebruik je niet gewoon daglenzen? :|
|
Stel dat je ze vergeten bent 's nachts (wat ik mij goed kan voorstellen) Kun je ze dan overdag even dragen ter compensatie of zie je dan niets?
|
Citaat:
@Stefanie: Lees mijn eerste reactie eens, dan heb je het antwoord op je vraag al. ;):) (Helemaal als je de rest ook leest: een nachtje overslaan is over het algemeen geen ramp (al verschilt het wel per persoon).) |
Oh, maar hoe werkt dat dan?
|
Citaat:
Nachtlenzen zijn er btw wel maar tot een bepaalde sterkte (-4 of -5 oid?), dus als je hele slechte ogen hebt, dan is het geen optie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14. |