Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Jouw kus. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1520796)

The_kiwii 27-12-2006 19:10

Jouw kus.

De kou, ligt als een deken
over het witte landschap.
Jouw lippen, rood, als bloed.
Beroeren de mijne, blauw
Jouw kus...mijn redding...
van de bittere dood; zwart
als de donkerste nacht.

Smurfelicious 27-12-2006 21:14

Ik vind hem mooi. (y) Niet geweldig ofzo maar ook niet slecht.

Halogeen 28-12-2006 14:46

ik word er een beetje verdrietig van. Je hebt onorigineel en onorigineel, maar dit gaat nog lager dan dat. Je zou het bijna plagiaat noemen.

LiefsvanHier 28-12-2006 16:15

Citaat:

Smurfelicious schreef op 27-12-2006 @ 22:14 :
Ik vind hem mooi. (y) Niet geweldig ofzo maar ook niet slecht.
Waarom vind je het mooi dan?

Want ik vind het persoonlijk helemaal niet zo mooi. Ik denk dat er ondertussen miljoenen gedichtjes zoals deze geschreven zijn. Dicht over iets origineels, of dicht creatief. Ik denk dat er al genoeg over sneeuw, lippen, bloed en dood is gedicht.

Begin eens helemaal opnieuw en probeer meer met woorden te spélen :).

Volk 29-12-2006 11:49

Citaat:

LiefsvanHier schreef op 28-12-2006 @ 17:15 :
Waarom vind je het mooi dan?

Want ik vind het persoonlijk helemaal niet zo mooi. Ik denk dat er ondertussen miljoenen gedichtjes zoals deze geschreven zijn. Dicht over iets origineels, of dicht creatief. Ik denk dat er al genoeg over sneeuw, lippen, bloed en dood is gedicht.

Begin eens helemaal opnieuw en probeer meer met woorden te spélen :).

ik vind het gedicht inderdaad te cliché. En niet omdat er al genoeg over sneeuw, lippen, bloed, en dood is gedicht. Maar omdat het weer op diezelfde manier word gebracht, ik zou het geweldig vinden een gedicht te lezen over sneeuw, lippen, bloed, en dood waarbij ik denk van; oh, dus zo kan het ook...

The_kiwii 13-01-2007 12:41

Als ik ga beginnen spelen met m'n eerste gedicht krijg ik:

Er hoorde sneeuw te vallen,
die dag. Maar dat was niet
het geval; Nee.
Het regende bloed.
Zwart bloed,
toen een laatste zucht
je lippen ontsnapte.
En de dood; je verzwolg.

Porcelain 13-01-2007 15:34

Dat vind ik in elk geval al beter, maar hoort die laatste puntkomma daar wel?

Goed. De eerste zin vind ik mooi. De zin erna vind ik te statig: 'dat was niet het geval' dat is iets dat je in een werkstuk zet. Hou het speels als die eerste zin: 'dat was niet zo' desnoods.

Verder vind ik het veel te, tsja, standaard. Het regent zwart bloed, wat moet ik daar nou mee? Vertel mij liever wat er echt gebeurt, of waarom het zwart bloed regent, vertel me meer en hou het niet op standaard woorden die al te vaak zijn gebruikt.

LiefsvanHier 13-01-2007 18:42

Citaat:

Volk schreef op 29-12-2006 @ 12:49 :
ik vind het gedicht inderdaad te cliché. En niet omdat er al genoeg over sneeuw, lippen, bloed, en dood is gedicht. Maar omdat het weer op diezelfde manier word gebracht, ik zou het geweldig vinden een gedicht te lezen over sneeuw, lippen, bloed, en dood waarbij ik denk van; oh, dus zo kan het ook...
Hmmja, daar heb je idd gelijk in. :)

Maar ik vind gedichten met een bijzonder, leuk onderwerp ook ontzettend leuk om te lezen, gewoon omdat ik er misschien zelf nooit op gekomen zou zijn.

@TS: je hebt het iig al een stuk verbeterd naar mijn mening, voor de rest sluit ik me bij Porcelain aan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.